Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cafeína

Os expertos advirten que consumir máis de tres cuncas de café diarias é abusivo

Aínda que o exceso de cafeína asociouse a trastornos como úlceras e enfermidades do corazón, os contraditorios resultados médicos impiden asociar de maneira directa a cafeína a estas enfermidades. Ademais de sospeitoso de non ser un gran aliado paira a saúde, o café é un dos principais estimulantes que consumimos paira comezar a xornada despexados, combater o sopor que algunhas dixestións provocan ou simplemente por puro pracer. Pero, onde está o límite dunha inxesta moderada? Cales son os seus efectos no noso organismo? Crea adicción? Os expertos fixan o consumo moderado de café de 300 miligramos ao día, o que equivale a tres cuncas de café.

Adicción á cafeína: onde está o límite?

Esta sustancia sólida, amarga e soluble, xa sexa en cuncas de café ou a través de bebidas enerxéticas, actúa como estimulante sobre o sistema nervioso. Este é o único punto no que coinciden as diversas investigacións que analizaron os efectos da cafeína. Esta permanece no corpo humano de 5 a 6 horas e elimínase a través do fígado e a secreción por parte dos riles. En ningún caso diminúe os efectos do alcol e, ao contrario do que moitos pensan, una cunca de café non contribúe permanecer sobrio.

A doutora Lucía Pultó, membro da Asociación Española de Nutricionistas e Dietistas, explica que todo é una cuestión de hábito. “A cafeína é un excitante que se pode atopar en produtos tan diversos como una bebida con soda ou una barra de chocolate. Estes alimentos non son tolerados de igual maneira por todos nin producen o mesmo nivel de alteración”. “Una persoa afeita a consumir 4 cuncas diarias de café non experimentará os efectos propios deste estimulante porque xa está afeita a el, non é consciente. Pola contra, alguén habituado a tomarse un só vaso de calquera bebida con cola pode reaccionar póndose nervioso si aumenta a súa dose”, engaden desde a Asociación Española de Nutricionistas e Dietistas.

Por tanto, onde está o límite entre o consumo moderado ou abusivo da cafeína? As nutricionistas Gema Yoldi e Maite Zudaire téñeno claro: “Quen toman entre catro e seis cuncas de café ao día ou, o que é o mesmo, entre 400 e 600 miligramos de cafeína durante máis dunha ou dúas semanas, poden chegar a sufrir diversos síntomas se a súa inxesta queda debaixo da súa dose habitual”. É máis, “pódese chegar a padecer unha síndrome de abstinencia que produce os seguintes síntomas: cansazo, irritabilidad nerviosa e tremores”, subliñan.

A cafeína e a teína (estimulante do té con idénticos efectos á cafeína) atópanse en bebidas de cola, chocolate, bebidas con soda, diferentes alimentos, medicamentos paira a dor de cabeza, diuréticos, produtos paira adelgazar e antiestamínicos.

Neste cadro detállase con exactitude a cantidade de cafeína que conteñen alimentos de consumo habitual. Convén lembrar que o límite establecido polos especialistas entre o que é consumo moderado e abusivo é de 300 miligramos.

Estimulantes dalgúns alimentos e bebidas
Ración (ml ó g)
Contido (mg/ración)
Café e bebidas de cola
CAFEÍNA
Cunca de café
180
103
Cunca de café descafeinado
180
2
Crema irlandesa
190
53
Cappuccino
190
73
Coca- cola
330
41
Coca- cola lixeiro
330
41
Pepsi cola
360
35
Pepsi lixeiro
360
33
TEÍNA
Té negro (3 min.)
180
3,6
Té frío
240
11
Chocolate
TEOBROMINA
Chocolate negro
40
194
Crunch Neslé
40
62,4
Kit Kat
46
46

O doutor Eukeni Olabarrieta coincide cos seus colegas nutricionistas en destacar que un abuso da cafeína pode producir pequenas taquicardias e aceleración do pulso. “Nin máis nin menos que os efectos normais dun estimulante da cortiza cerebral, incluído un incremento pasaxeiro da tensión arterial. Trátase dun trastorno simpático e en ningún caso grave. Agora ben, ningún destes efectos é permanente”, aclara. “En calquera caso – engade- a adicción que se poida padecer pola cafeína é moi inferior á do tabaco ou o alcol; a dependencia nunha persoa pódese orixinar por consumir una mínima cantidade de cafeína, non fan falta grandes cantidades. A clave paira determinar a adicción de cada un e o seu tratamento está nos propios hábitos de consumo”, especifica.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións