Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cafeína

Os expertos advirten que consumir máis de tres cuncas de café diarias é abusivo

Aínda que o exceso de cafeína asociouse a trastornos como úlceras e enfermidades do corazón, os contraditorios resultados médicos impiden asociar de maneira directa a cafeína a estas enfermidades. Ademais de sospeitoso de non ser un gran aliado paira a saúde, o café é un dos principais estimulantes que consumimos paira comezar a xornada despexados, combater o sopor que algunhas dixestións provocan ou simplemente por puro pracer. Pero, onde está o límite dunha inxesta moderada? Cales son os seus efectos no noso organismo? Crea adicción? Os expertos fixan o consumo moderado de café de 300 miligramos ao día, o que equivale a tres cuncas de café.

Tópicos e realidades

Estas son algunhas das crenzas máis estendidas acerca da cafeína e os seus efectos, segundo os criterios do doutor Olabarrieta e a propia Asociación Española de Dietistas e Nutricionistas.

  • A cafeína incrementa o risco de sufrir enfermidades cardiovasculares.FALSO

    Só as persoas hipertensas poden sufrir leves alteracións de ritmo cardíaco “na medida en que provoca ansiedade”, constata Olabarrieta. Ningún estudo revela que o consumo deste estimulante provoque enfermidades cardiovasculares ou colesterol.

  • A cafeína provoca cancro. FALSO

    Un elevado pocentaje das probas científicas levadas a cabo demostraron que o consumo regular da cafeína non incrementa as posibilidades de padecer cancro. “Nalgunhas persoas pode producir una irritación do aparello dixestivo ou agravar a sintomatología dalgunha doenza orixinada por causas alleas a esta planta”, asevera a doutora Pultó.

  • As mulleres embarazadas teñen máis posibilidades de sufrir un aborto provocado polo consumo moderado da cafeína, e aquelas que desexan quedar embarazadas deben evitar tomala. FALSO

    Os especialistas consultados coinciden en constatar que o consumo moderado da cafeína é inocuo tanto paira a muller embarazada como paira o feto. Aínda que nos estudos realizados non se especifican os efectos do consumo de doses elevadas de cafeína, recoméndase non abusar dela. “É una recomendación xenérica paira todas as persoas, non específicas paira as mulleres embarazadas”, aconsellan os expertos.

    O último estudo que publica o British Medical Journal (BMJ) realizado por investigadores daneses revela que as mulleres embarazadas que consumen oito ou máis cuncas diarias de café teñen máis do dobre de risco de sufrir un aborto en relación con aquelas embarazadas que non consumen nada de café. “As que beben oito ou máis cuncas diarias teñen una elevación de risco dun 300% respecto das outras”, conclúe o informe. Fronte a este estudo existen outros moitos nos que non se relaciona cafeína e risco nas mulleres embarazas.

  • A cafeína inflúe de maneira negativa no crecemento infantil. FALSO

    En principio, ás nais aconséllaselles que non lles dean café ou bebidas que conteñan cafeína aos seus fillos se estes son moi pequenos, non porque o seu crecemento estea en perigo senón porque “como todo estimulante, pode provocar alteracións nerviosas e moitas veces os nenos xa están bastante acelerados”, explican. Con todo, aínda que esta sexa una recomendación habitual, convén aclarar que teñen a mesma capacidade de asimilar a cafeína que un adulto. “Nos estudos realizados con nenos non se detectaron hiperactividade nin problemas de concentración nun grao superior ao que provocase nun adulto”, lembran.

  • A cafeína é una droga. FALSO

    A cafeína é una sustancia que se extrae das plantas ou que se produce de maneira sintética paira o seu uso como aditivo en certos produtos alimenticios. “En ningún caso pódese entender como una droga no sentido de estupefaciente, e moito menos pódese comparar á adicción polo tabaco, ir de compras ou ver a televisión”, explica o doutor.

    Moitos especialistas sinalan que o consumo frecuente de café, por exemplo, leva una adaptación á cafeína. “Este feito explicaría que una persoa que non consuma a súa ración diaria de cafeína poida sentir dores de cabeza e ansiedade, dependendo da regularidade e cantidade do consumo”, insisten.

  • A cafeína non ten efectos positivos. FALSO

    O mellor indicador dos efectos positivos de leste alcaloide é a súa comercialización a través de medicamentos paira combater numerosas afeccións: asma, antialérgicos, remedios que tratan a cefalea migrañosa e en produtos paira aliviar fatígaa e somnolencia, mesmo nunha modalidade de aspirinas.

    A cafeína despexa e contribúe a aumentar a capacidade de atención. Algúns estudos, mesmo, constataron que o seu consumo moderado reforza a memoria e axuda a previr o cancro cancro e funciona moi ben como diurético.

  • Balance:

    O consumo moderado de cafeína non provoca riscos graves paira a saúde. Aínda que se recomenda non consumir máis de 300 miligramos ao día, quen superen esa cantidade non se deben alarmar sen motivo, se non padecen outras doenzas como hipertensión ou úlceras. Nestes casos a enfermidade pódese agravar.

    Aqueles que desexen diminuír o seu consumo diario deben rebaixar a súa dose en pequenas cantidades até chegar ao mínimo recomendado. O café descafeinado, soluble e malta son sustitutivos da cafeína, segundo a doutora Lucía Pultó. “Tamén convén- naqueles que desexen regular a súa dose- abandonar os caramelos e bebidas con cola”.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións