Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Calcio e embarazo

A futura nai ha de procurar ao feto e ao seu propio corpo un achegue importante de calcio a través do leite e derivados e de legumes e vexetais

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 23deSetembrode2005
img_consumo leche Imaxe: desing123

O leite e os seus derivados, como o iogur, o queixo ou a callada, entre outros, son as mellores fontes de calcio xa que, aínda que existen alimentos vexetais tanto ou máis ricos neste mineral que os lácteos, o seu aproveitamento por parte do organismo non é tan eficaz. Isto débese a que nestes alimentos vexetais están presentes sustancias que interferen na absorción e aproveitamento do calcio.

Img consumo

Outras fontes de calcio son o sésamo, melaza negra, froitos secos e legumes en xeral, todos eles alimentos ricos neste mineral. Con cantidades máis discretas atópanse a col, o brécol ou as espinacas. Con todo, debido á presenza de fitatos e oxalatos, o destes alimentos non se aproveita tan ben como o dos lácteos. Os fitatos atópanse no salvado de trigo e na casca dos cereais, mentres que os oxalatos abundan nas verduras de folla como acelgas, espinacas ou leituga. Un exceso de fósforo, consecuencia de dietas nas que se abusa de alimentos proteicos, tamén interferen na absorción e aproveitamento
do calcio. Doutra banda, algunhas sustancias favorecen a absorción deste mineral, como é o caso da vitamina D, as proteínas e a lactosa, todas elas presentes nos lácteos e que converten a estes alimentos nas mellores fontes alimentarias de calcio.

Cando a nai non toma leite
É posible que a muller embarazada limite o seu consumo de lácteos por unha intolerancia á lactosa (azcar do leite), unha alerxia á caseína (proteína do leite) ou simplemente porque non lle agradan estes alimentos. Nestes casos é importante informarse sobre os distintos produtos dispoñibles que substitúen aos lácteos.
En caso de intolerancia á lactosa, os iogures e os queixos máis curados apenas conteñen lactosa, polo que poden formar parte de
a súa dieta habitual, para así evitar posibles déficit de calcio.

Tanto se existe unha intolerancia á lactosa como unha alerxia á caseína pódese achegar unha cantidade interesante de calcio se se inclúen na alimentación derivados da soia enriquecidos en calcio, como o batido de soia ou o tofu, e se se toman pescados dos que se come a espiña como sardiñas en lata ou boquerones. En calquera caso, e co fin de non comprometer os requirimentos de leste
mineral, aconséllase o asesoramento dietético profesional.

O calcio necesario
Durante o embarazo, as necesidades deste mineral ven incrementadas xa que o esqueleto do feto ten que mineralizarse.
Os requirimentos atópanse ao redor dos 800 miligramos ao
día para a poboación en xeral, o cal se consegue levando
a cabo as recomendacións de dieta equilibrada. Durante o embarazo, e debido ao aumento das necesidades, os requirimentos ascenden a 1.200 miligramos de calcio ao día. Isto equivale a un catro racións de lácteos. Sabendo que unha ración é un vaso ou cunca de leite, dous iogures, unha callada,
dous petit suisse, 40 g de queixo magro ou 80 g de queixo fresco tipo Burgos ou requeixo, pódese elaborar un plan de alimentación que conteña a cantidade de calcio necesaria para a muller embarazada.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións