Máis de 6.000 receitas con información nutricional para saber elixir a mellor

Filtrar receitas Pechar

Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Caldo de peixe

Img 145307 g
Tempo > 1 h
Dificultade Fácil
Valor enerxético 68 kcal
N.º de racións 4
Tempada Invierno, Otoño, Primavera, Verano

Elaboración

Una das partes fundamentais da sopa de peixe é o fumet, ou caldo de peixe. Esta é a base paira elaborar una substanciosa e correcta sopa. Paira a elaboración do caldo pódense utilizar tanto anacos de peixe enteiros como rodajas ou, na súa falta, partes menos nobres como as espiñas, a cabeza e os restos da cola. Todas as pezas teñen que estar perfectamente limpas e sen restos de sangue.

Comezaremos colocando nunha cazuela ampla as espiñas e cabeza. Na maioría dos casos utilízanse peixes brancos: os máis apreciados son o rape e a pescada. Usaremos as cabezas desprovistas das agallas e os dentes, e tamén usaremos as espiñas centrais. Podemos agregar anacos con carne de peixe, que se sacarán ao cinco minutos desde que comece a ferver. Si esta carne déixase máis de cinco minutos, secarase e terá una textura desagradable e logo non poderemos utilizala paira gornecer a sopa.

Ademais dos restos de peixe, agregaremos unhas verduras limpas e lavadas, como un talo de allo porro, una cebola partida pola metade, un feixe de perexil, media cabeza de allos, uns granitos de pementa e un chorrito de viño de Xerez ou de brandy. Cubrimos con auga fría e, cando comece a ferver, cunha espumadera retíranse as impurezas que quedan na superficie en forma de espuma. Deixamos que ferva o caldo de maneira suave e continua durante 45 minutos.

Una vez elaborado este caldo, coamos e reservamos paira o seu posterior uso, que pode ser desde unha sopa de peixe, até unha salsa mariñeira ou una salsa verde paira aderezar un peixe ao forno, ou paira mollar un arroz ou una fideuá. En calquera dos casos, nunca se agrega sal, xa que pode dar demasiado sabor. O punto de sal dáselle á preparación que vaiamos elaborar con este caldo.

Semáforo nutricional

O semáforo nutricional é un sistema de cores que permite entender os valores nutricionais dun xeito claro, rápido e completo.

Unha ración contén

Calorías Graxa Graxa saturada Azucres Sal
68 0,5g 0,1g 1,5g 0,1g
3% 1% 0% 2% 1%

* da inxestión de referencia (IR) para un adulto

  • Baixa: o 10 % ou menos da inxestión de referencia
  • Media: entre o 10 % e o 35 % da inxestión de referencia
  • Alta: máis do 35 % da inxestión de referencia

As receitas presentan normalmente ingredientes cuxo porcentaxe sobre a Inxestión de Refencia (IR) é alto (predominan amarelos e laranxas). Estes pratos están concibidos como prato principal dunha comida ou cea, co que o seu tamaño de ración é superior e a súa achega nutricional é máis elevada.

Por este motivo, as receitas teñen puntos de corte diferentes aos dos produtos. Así, por exemplo, mentres que un alimento calquera terá os nutrientes de cor amarela ata un valor máximo do 20 % da IR, as receitas concibidas como unha comida principal terán os nutrientes en amarelo ata un valor máximo do 35 % da IR.

Calorías Graxa Graxa saturada Azucres Sal
Que é baixo por ración 200 Kcal ou menos 7 g ou menos 2 g ou menos 9 g ou menos 0,6 g ou menos
Que é medio por ración Entre 200 Kcal e 700 Kcal Entre 7 g e 25 g Entre 2 g e 7 g Entre 9 g e 32 g Entre 0,6 g e 2,1 g
Que é alto por ración 700 Kcal ou máis 25 g ou máis 7 g ou máis 32 g ou máis 2,1 g ou máis
Nutrientes Cantidade Diaria Orientativa
Calorías 2.000 Kcal
Graxa 70 g
Graxa saturada 20 g
Azucres 90 g
Sal 6 g

A Inxesta de Referencia (IR) é unha guía sobre a cantidade total de calorías e de varios nutrientes que debemos inxerir ao día para manter unha dieta sa. A información sobre as porcentaxes de IR indica o que supón a cantidade de nutriente dunha ración a respecto da IR para ese nutriente no día.

As porcentaxes de Inxesta de Referencia (IR) están calculadas para unha muller adulta cunha inxestión diaria de 2000 kcal. As necesidades nutricionais individuais poden ser máis altas ou máis baixas, en función de sexo, idade, nivel de actividade física e outros factores.

A base de peixe branco, este caldo é una excelente base paira a preparación de varias receitas, así como paira consumir directamente. Elabórase cun tipo de peixe cuxa cantidade de graxa é baixa. O caldo de peixe é rico en varios nutrientes, baixo en graxas e azucre. Destaca a presenza de iodo, ferro, fósforo e vitaminas B6, B9, B1 ou E. Engádense vexetais como a cebola, allo porro ou allo paira dar máis sabor ao prato, o que ademais supón un aumento de nutrientes como vitaminas A, E e D, ou minerais como ferro, potasio, fósforo ou calcio. É, pois, una receita sa e equilibrada, apta paira un gran número de consumidores.

Enfermidades para as que está recomendada esta receita:
  • Alergia a la caseína
  • Alergia al huevo
  • Anemia ferropenica (falta de hierro)
  • Anemia perniciosa (carencia de vitamina B12)
  • Anemia por carencia de ácido fólico
  • Diabetes mellitus
  • Estreñimiento
  • Gastritis
  • Hipertensión arterial
  • Intolerancia a la lactosa
  • Intolerancia al gluten (celiaquía)
  • Meteorismo
  • Obesidad o sobrepeso
  • Osteoporosis
Enfermidades para as que non está recomendada esta receita:
  • Ácido úrico y gota
  • Alergia al pescado
  • Cálculos en la vesícula biliar
  • Cálculos renales
  • Hipercolesterolemia
  • Hipertrigliceridemia