Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Cando as vacacións déixanche 2 quilos de souvenir

Do verán, ademais de postais e bos recordos, traémonos, de media, un par de quilos de máis
Por Laura Caorsi 12 de Setembro de 2018

Froitas hidratantes e de todas as cores, verduras no seu punto óptimo de maduración, peixe fresco, auga fría na neveira… O verán é rico en alimentos saudables e préstase a comer máis lixeiro. Con todo, durante as vacacións subimos de peso, e non o di só a nosa báscula. Distintos estudos apuntan a que, nos meses de descanso, tendemos a engordar. Como vemos neste artigo, o cambio de hábitos, unhas peores eleccións dietéticas, a diminución de exercicio físico e a preguiza á hora de cociñar explican , en parte, este aumento de peso, que vai dos 500 gramos aos 4 quilos. Pero pódese facer algo. En nove craves resumímolo.

Gañar un ou dous quilos non é motivo de alarma, pero si debería ser un toque de atención porque, en xeral, eses gramos quedan , igual que ocorre con os que subimos en Nadal . Aos poucos, ano a ano, afástannos do noso peso saudable. Por que sucede isto? E, sobre todo, que podemos facer paira remedialo?

Sobre as causas, o dietista-nutricionista Xullo Basulto é moi claro: hai, de fondo, una cuestión social. “No verán comemos fóra de casa máis a miúdo . A comida dos restaurantes é saborosa porque ten máis cantidade de sal. Está rica, e por iso cústanos deixar para comer. Ademais, se estamos acompañados, comemos máis rápido e máis cantidade porque culturalmente pertencemos ao club do ‘prato limpo'”, describe.

Pero a presión dietética non só é cousa de bares. En casa non o facemos moito mellor. Una enquisa realizada no verán de 2015 sobre condutas e actitudes alimentarias en España desvelou que case o 70 % das persoas recorría a miúdo a comidas precocinadas .

O mesmo sondaxe arroxa outro dato singular: case o 90 % das persoas aseguran que a comida é “un dos poucos praceres” que conservan. Una ración de patacas bravas, último bastión do lecer. É iso o que nos fai engordar? Non. Sorprendentemente, a comida non é a única responsable do souvenir das vacacións. Nin sequera é a principal.

As calorías líquidas

Img azucar bebidas refrescos
Imaxe: Kesu01

Á hora de analizar que nos pasa no verán, Basulto fai fincapé noutro aspecto, nas ” calorías líquidas “, esas que non están no prato, senón no vaso: “O problema está en as bebidas, os xeados e as sobremesas . Tomamos bebidas azucaradas, horchatas, granizados… e alcol”. Por concretar: una cana ten 105 kcal, e un vaso de sangría, 177 kcal. Podería parecer pouco, se bebésemos só un vaso, ou se o fixésemos de cando en vez. Pero a realidade mostra que non é así. Bebemos máis cantidade e máis a miúdo no verán. “E hai que ter en conta outra cousa -agrega o experto-: o alcol estimula o apetito”.

Agora ben, se volvemos das vacacións con algún quilo de máis, seguramente se deba a que nos entregamos ao pracer do chiringuito, pero tamén a que esquecemos o deporte e a que convertemos o excepcional en cotián. A diminución da actividade física, trasnoitar, a terraza e os caprichos gastronómicos case diarios son una combinación tentadora que nos pasa factura en setembro, tanto no banco como na báscula.

Gañei peso no verán, que fago?

Corrixir o problema do peso é sinxelo, pero non necesariamente rápido. Do mesmo xeito que os quilos se gañan cunha rutina, a perda tamén require uns hábitos. Neste sentido, hai que ter en conta que non existe o “peso ideal” . Tampouco hai una dieta milagrosa que lle sirva a todo o mundo paira adelgazar. O que si existe é un rango de peso normal e unhas pautas xerais paira manter dentro desa pinza.

Se sospeitamos de que temos algún quilo de máis, en lugar de lanzarnos a facer una dieta pola nosa conta, de suprimir alimentos por un tempo ou de seguir un réxime estrito paira compensar os excesos das vacacións, a mellor decisión que podemos tomar é pornos en mans profesionais: o médico de familia e o dietista-nutricionista serán os nosos mellores conselleiros .

Con todo, hai unhas indicacións básicas paira coidar a nosa alimentación, a nosa saúde e o noso peso de maneira habitual. As seguintes claves están baseadas nas recomendacións da Sociedade Española de Endocrinoloxía e Nutrición ( SEEN ) e de expertos nutricionistas:

  • 1. Basear a dieta en alimentos de orixe vexetal , como froitas, verduras, cereais integrais, legumes, froitos secos e aceite de oliva virxe. A pasta, o pan e o arroz, si son integrais, mellor.
  • 2. Consumir froitas e hortalizas de tempada. Son sas, económicas e deberían formar parte da nosa dieta habitual. Cabe lembrar que a lema “5 ao día” é un mínimo e non un máximo. As froitas son a mellor sobremesa, van ben paira o almorzo, a merenda e como tentempié.
  • 3. Limitar o consumo de graxas. É importante limitar (non eliminar) a cantidade de graxa da nosa dieta e asegurarnos de que a que tomamos é saudable. As graxas “boas” (como as que están presentes no aceite de oliva virxe, os froitos secos, as sementes, o aguacate ou o peixe azul), achegan ácidos grasos esenciais e vitaminas liposolubles que o corpo non pode sintetizar por si só.
  • 4. Moderar o consumo de carne. Menos carne vermella e máis pescado. O peixe azul é especialmente saudable. En canto á carne vermella, é mellor elixir cortes magros e evitar procesados e embutidos. O ovo é una excelente fonte de proteína, e é san.
  • 5. Eliminar as bebidas calóricas. Paira controlar o peso, deberíanse eliminar completamente todas as bebidas que acheguen calorías (refrescos azucarados, bebidas alcohólicas ou bebidas alcohólicas “sen alcol”). A auga é a bebida máis saudable que existe.
  • 6. Evitar a bollería, os doces e os produtos hiperprocesados. Non teñen interese nutricional, pero si teñen una gran densidade calórica (isto é, moitas calorías nunha porción pequena).
  • 7. Elixir lácteos simples , como o leite ou o iogur natural, en lugar de sobremesas lácteas ou preparadas que inclúen azucres ou graxas.
  • 8. Moderar a inxesta de comida. Hai que fuxir das comidas copiosas. Deberíanse controlar as cantidades de alimentos que, aínda sendo saudables, acheguen máis calorías paira non tomalos en exceso.
  • 9. Incrementar a actividade física. Paira non aumentar de peso, debemos gastar máis calorías. A forma máis saudable paira logralo é mediante unha actividade física que sexa suave ou moderada e sempre regular, polo menos de catro a cinco veces por semana.

Img portada consumer setembro 2018

Paira acceder a máis contidos, consulta a revista impresa .