Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cando ataca a ansiedade: alimentarse ben

Hai estudos que demostran que a dieta e os compoñentes de certos alimentos inflúen no estado de ánimo, para melloralo serven certos aminoácidos e principios activos de plantas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 10deNovembrode2006


Img ansiedad

A ansiedade é unha alteración que se acompaña de sentimentos de angustia, desánimo e nerviosismo. Aínda que se trata dun trastorno emocional, maniféstase en gran medida fisicamente, e inflúe sobre diversos órganos do corpo en forma de taquicardia, dor estomacal, cefalea, diarreas ou estreñimiento.

O primeiro, evitala

Pódese controlar a ansiedade se se evitan os factores que a potencian como:

– As dietas desequilibradas e deficitarias en hidratos de carbono, vitaminas e minerais, todos eles necesarios para o bo funcionamento do sistema nervioso.


– A desorde nas comidas. Por exemplo, si só comes dous ou tres veces ao día, transcorre demasiado tempo entre unha comida e outra, o que acentúa a ansiedade.


– O abuso do alcol, fumar, así como a inxesta de estimulantes (cafeína, teína, guaraná, etc.).


– A falta de descanso.

Se non se pode, combatela

Se non se puido controlar, a alimentación tamén serve para combatela de modo eficaz:

·Ampla o número de comidas ao día a 5 ou 6, respectando sempre os mesmos horarios. Convén que atrases uns minutos a comida a partir do momento no que experimentes as primeiras sensacións de fame.


·Come sentado, dedicando o tempo necesario a cada prato e de forma ordenada.


·Despois de servir a comida no prato retira a fonte da mesa.


·Evita sobre mesas excesivamente longas.


·Planifica os menús con antelación e en base a eles, elabora a lista da compra unicamente cos alimentos que sexan necesarios. Tenta facer a compra cando non teñas fame.


·Realiza actividades fóra dos horarios de comidas que non che permitan comer ao mesmo tempo.


·Evitar tensións que en primeiro lugar crean ansiedade e máis tarde conducen a comer máis do que se necesita.

Axudarse con alimentos

Hai estudos que demostran que a dieta e os compoñentes de certos alimentos inflúen no estado de ánimo. Entre eles destacan as sustancias excitantes: cafeína, gingseng, guaraná, teína, teobromina, e as sedantes ou relaxantes como certos aminoácidos: compoñentes máis simples das proteínas, e principios activos de plantas como valeriana, herba luisa, melisa, etc. Aínda que queda moito que investigar aínda sobre o tema, si que convén considerar polo menos, aquilo do que se ten maior certeza.

Sustancias sedantes: triptófano, avenina e lactucina

Triptófano. É un aminoácido esencial, é dicir, un compoñente das proteínas que ha de ser achegado necesariamente pola alimentación. A través de complexos ciclos metabólicos transfórmase en serotonina no noso corpo. A serotonina, tamén chamada hormona do humor, é un neurotransmisor (mensaxeiro químico) relacionado co estado de ánimo e o bo humor, a sensación de plenitude gástrica e o apetito, e a súa concentración no cerebro é directamente proporcional á concentración de triptófano no plasma e o cerebro.

Manter uns niveis óptimos de serotonina no organismo resulta moi beneficioso, xa que contribúe a acougar a sensación de fame ou apetito e fai que a ansiedade por fumar de novo sexa menor.

O triptófano está presente en ovos, lácteos, peixes, carnes, legumes (soia), froitos secos e en froitas como o plátano ou a piña.

Avenina. É un compoñente da avena na que se atopa en pequenas cantidades. Esta sustancia ten un efecto sedante suave. Posúe un efecto tonificante e equilibrante do sistema nervioso, polo que o consumo de avena é adecuado en caso de ansiedade, nerviosismo, fatiga ou astenia, insomnio e situacións de tensións.

Lactucina. É un dos principais compoñentes do mollo ou a sarxa da leituga. Esta sustancia ten un efecto tranquilizante. Axuda a acougar os nervios e a durmir mellor polas noites.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións