Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cantas calorías ten un plátano?

O plátano ten menos calorías das que se cre e, ademais, posúe propiedades nutricionais moi interesantes para o organismo

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 15 de Abril de 2015
img_platano artesano port

O plátano é unha froita de gran valor nutritivo. Achega interesantes cantidades de hidratos de carbono, magnesio e potasio, por iso é polo que sexa tan apreciado polos deportistas. Tamén é unha das froitas favoritas dos nenos, xa que é gustosa, doce e moi fácil de pelar. Con todo, no momento de facer dieta para controlar o peso corporal, é un dos primeiros alimentos que desaparecen da cociña. O plátano arrastra a mala fama de ser unha froita hipercalórica e pesada que “engorda”. Pero, é así? Cantas calorías ten? O artigo responde a esas preguntas e apunta algunhas das propiedades nutricionais máis interesantes desta froita.

Img platano artesano
Imaxe: Rawlik

Plátano: calorías e propiedades

Un plátano contén entre 55 e 110 calorías, en función do seu tamaño e o seu peso. Así, segundo mostra o programa de cálculo nutricional da Fundación CESNID, os valores calóricos desta froita pódense resumir da seguinte maneira:

  • Plátano grande (120 g): 109,35 calorías.
  • Plátano mediano (90 g): 82,01 calorías.
  • Plátano pequeno (60 g): 54,67 calorías.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Isto é moito ou é pouco? Para sorpresa dalgúns, é o mesmo -ou mesmo menos- do que achega unha mazá. Se se compara por racións de froita, un plátano de tamaño mediano e sen pel pesa aproximadamente 80 gramos, mentres que unha mazá mediana sen pel nin pebidas pesa sobre os 150 gramos. Ambas as pezas conteñen unhas 70 calorías. Outro dato que non hai que obviar é que 74% do peso dun plátano é… auga!

Do resto do seu peso, a maior parte está composta por hidratos de carbono, que representan o 20% do total. Esta característica converte ao plátano nunha froita rica en enerxía… e nun alimento que fai dubidar a non poucas persoas con diabetes, que se preguntan se poden comelo ou non. A resposta é contundente: o plátano, como o resto das froitas, non está contraindicado para as persoas con diabetes. Sobre esta cuestión profunda un artigo do dietista-nutricionista Xullo Basulto en EROSKI CONSUMER. En ‘Se teño diabetes, podo comer froita?‘ pódese ler que tanto os expertos en diabetes como as entidades sanitarias reputadas non dubidan en propor o consumo habitual de froita fresca en calquera persoa con esta enfermidade. “Aínda que é preciso que estes pacientes coñezan a porcentaxe aproximada de carbohidratos nestes alimentos (sobre todo se controlan o seu glucemia con insulina), iso non significa que a froita estea desaconsellada para eles”, sinala o autor. É algo que confirmou un estudo recolleito na edición de decembro de 2014 da revista Indian Journal of Experimental Biology e centrado no consumo de plátano en
persoas con diabetes ou hipercolesterolemia.

Plátanos, deporte e enerxía

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Pero o plátano é moito máis que un compendio de calorías, carbohidratos e mitos. Entre as súas principais cualidades, destaca a presenza de potasio e magnesio, dous minerais moi importantes e moi apreciados polos deportistas. A moi habitual imaxe do tenista Rafa Nadal comendo un plátano nos descansos dos partidos non é casual. Tampouco é unha cuestión de preferencias alimentarias. O plátano é unha das froitas con maior contido nestes minerais. Ademais, o potasio, como ben describe o prestixioso portal MedlinePlus, é un mineral indispensable para producir proteínas, descompor e utilizar os carbohidratos e desenvolver os músculos, entre outras moitas funcións. Así mesmo, como se indica no portal de información da Asociación 5 aoDía , ao ser rico en potasio e pobre en sodio, o plátano é un alimento adecuado en caso de hipertensión.

Doutra banda, o seu contido en fibra fai do plátano unha froita idónea na regulación do nivel de colesterol no sangue e na prevención e o tratamento tanto do estreñimiento como da diarrea. De feito, é un alimento de fácil dixestión sempre que estea maduro. Cando non é así, e aínda está verde, contén importantes cantidades de almidón que dificultan a súa dixestión e que poden causar flatulencias e dispepsia.

O plátano non engorda

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O plátano carga cunha lenda dietética moi pesada: dise del que é “moi calórico” e que, por tanto, “engorda”. Sobre o primeiro, como xa se analizou, os datos son claros e non deixan lugar a dúbidas. Sobre o segundo -unha percepción subxectiva e errónea-, cabe preguntarse a que se debe. É bastante probable que sexa unha derivada de crer -equivocadamente- que o plátano é hipercalórico. Pero, tamén, é probable que estea relacionado co feito de que esta é unha froita moi utilizada en repostaría e que se combina, en xeral, con outros ingredientes que si conteñen graxas e calorías. Esta particularidade, que se enmarca no mito de que certas froitas engordan (sobre todo, na sobremesa), está moi ben explicada no artigo de EROSKI CONSUMER ‘Froitas que engordan, mito ou realidade?‘.

Sexa como sexa, convén lembrar unha poderosa frase “antimitos” que emitiu o consenso español de obesidade: “O consumo alto de froitas e hortalizas está asociado a un menor incremento de peso en adultos a longo prazo”.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións