Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cantas hamburguesas podo comer por semana?

Para gozar dunha hamburguesa sen pasarse coas calorías, é preciso escoller o tamaño adecuado e vixiar as guarnicións, as bebidas e os aderezos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 10 de Xuño de 2020
img_hamb listp

As hamburguesas son un símbolo, ademais dun alimento. Poucas imaxes hai tan elocuentes como un anaco de carne entre dous pans para falar de fast food. E, en efecto, unha hamburguesa é “rápida”. Trátase dun prato sinxelo, de ingredientes saborosos, moi fácil para comer e preparar. Con todo, tamén se discute moito sobre se debe comerse con frecuencia ou non. En xeral descríbella como un alimento calórico, graso e con exceso de sal. Pero, é así ou hai matices? Que papel desempeñan as guarnicións e os aderezos? Cantas hamburguesas pódense comer sen afectar a calidade da nosa dieta? O seguinte artigo responde a estas preguntas e ofrece seis ideas prácticas para alixeirar este prato popular sen renunciar a degustalo.

Img hamb

Imaxe: Rob Owen-Wahl

Hamburguesas, cando debo preocuparme?

Img hamb 1

Imaxe: CONSUMER EROSKI

 

As autoridades en nutrición humana e dietética adoitan desaconsellar o consumo frecuente de hamburguesas. Con todo, os posibles efectos prexudiciais da súa inxesta habitual teñen que ver máis con alimentos que as acompañan: maionesa (rica en graxa), refrescos (que conteñen moito azucre), patacas fritas (moi calóricas e con moito sal), sobremesas lácteas (con cantidades considerables de azucres e graxas saturadas) e mesmo bebidas alcohólicas (por exemplo, unha cervexa). É dicir, a pesar de que é certo que no noso país inxérense cantidades elevadas de cárnicos tampouco sería xusto considerar que son prexudiciais.

O consumo de hamburguesas no marco dunha dieta saudable no seu conxunto é compatible cunha alimentación equilibrada. Un exemplo: unha hamburguesa pódese tomar cun panecillo integral, recheo con leituga e tomate en rodajas, aderezarse con aceite de oliva virxe e acompañar o prato dunha ensalada verde e un refrescante vaso de auga fría. A diferenza desde un punto de vista nutricional é inmensa.

A hamburguesa é un alimento en cuxa composición podemos atopar cantidades considerables de graxas animais e sal, dous nutrientes que en exceso poden prexudicar a saúde a longo prazo. A inxesta de sodio (o sal é cloruro de sodio) e de graxas animais debe diminuír de forma clara entre a poboación española. Todas as asociacións de dietética e nutrición coinciden en recomendar diminuír a inxesta destes nutrientes debido á clara asociación entre o seu elevado consumo e as enfermidades cardiovasculares. No entanto, en persoas de idade avanzada, o consumo de hamburguesas resulta interesante se teñen falta de apetito, problemas para masticar, se presentan anemia por déficit de ferro ou ante carencias de vitamina B12 e proteínas.

Cantas hamburguesas pódense comer?

Img hamb

Imaxe: CONSUMER EROSKI

A Sociedade Española de Nutrición Comunitaria (SENC) e a Sociedade Española de Medicamento de Familia e Comunitaria (SEMFYC) recomendan un consumo de 3 a 4 racións semanais de carne en nenos ou adultos, con prioridade ás pezas magras e un consumo ocasional á carne vermella. No embarazo, na lactación ou en persoas de idade avanzada estas organizacións aconsellan unhas 2 racións semanais. Considérase unha ración de carne aos 100 g – 125 g de peso neto. O peso das hamburguesas dispoñibles no mercado oscila entre os 80 e os 150 gramos. E hai que ter en conta que é raro atopar unha hamburguesa procedente de carne magra.

En xeral, as hamburguesas son ricas en enerxía, proteínas, graxas e sodio. A poboación española non presenta carencias destes nutrientes, máis ben todo o contrario. Con todo, as hamburguesas tamén adoitan achegar fósforo, ferro (aínda que non todas, dependerá da cantidade de carne vermella que conteñan), cinc, vitaminas B1, B2 (riboflavina), B6, B12 e niacina. Destes nutrientes, o ferro e a vitamina B12 son carenciales en determinados grupos de poboación: as mulleres embarazadas son máis susceptibles a presentar anemia por déficit de ferro no último trimestre, e as persoas maiores de 50 anos poden ter carencias de vitamina B12. A clave, como se pode observar, está no equilibrio.

Outro dos factores que deben terse en conta no momento de elixilas, é que o tipo de carne empregada condiciona o valor calórico da hamburguesa e o seu perfil nutricional. Así, as hamburguesas en cuxa composición haxa unha maior proporción de porco presentarán, en xeral, un maior achegue enerxético. Isto débese a que o porco contén máis graxa. A pesar diso, o porco posúe menos graxas saturadas, así que se compensan en parte os posibles inconvenientes do seu maior achegue de enerxía en relación á tenreira. Ademais, as hamburguesas feitas con carne de porco, ao ser máis graxas, son máis zumentas e dunha palatabilidad maior (é dicir, son máis agradables ao padal).

En calquera caso, as hamburguesas que conteñan pito ou pavo serán máis saudables debido a un considerable menor achegue en enerxía, graxas e graxas saturadas. Estes resultados pódense extrapolar ao que sucederá con outras carnes vermellas, como o boi, ou brancas, como o coello.

Seis ideas prácticas para gozar de hamburguesas con menos calorías

Img hamb

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Para degustar e gozar dunha boa hamburguesa convén seguir uns consellos básicos que contribúen a non excederse coas calorías, co sal e coas graxas. Estes son:

  1. Tamaño. Non comprar as hamburguesas máis grandes: canto maior sexa o seu peso, máis graxas saturadas e máis calorías achegan ao noso organismo.
  2. Etiquetaxe. Informarse dos compoñentes nutricionais da hamburguesa elixida. Hai diferenzas importantes en cuestións determinantes para a saúde, como a cantidade de graxas saturadas e a achega de calorías entre unhas e outras.
  3. Extras. Valorar a inxesta de todos os “extras”, como o queixo. En moitos casos convén quitalo da hamburguesa e deixalo no prato. Desta maneira, o organismo afórrase moita graxa saturada e numerosas calorías. O mesmo sucede co bacon.
  4. Salsas. As salsas de acompañamento deben utilizarse en pequenas cantidades. Convén lembrar que a maionesa achega sete veces máis calorías que o ketchup ou a salsa grellada, e a mostaza ten o dobre de sal que o ketchup.
  5. Patacas fritas. Aínda que protagonizan unha das parellas máis coñecidas, o dúo hamburguesa-patacas fritas pódese (e débese) romper. Se a idea é comprar unha ración a modo de acompañamento á carne, o mellor é non pedilas e substituílas por ensalada. Pero se se piden patacas fritas, convén elixir a ración máis pequena.
  6. Refrescos. A auga é sempre a mellor opción. Se aínda así, elíxese un refresco, é preferible tomar sempre a versión lixeiro porque non achega calorías.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións