Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Canto azucre ten un iogur? E como escoller un saudable

Un estudo revela que moitos destes produtos teñen un contido de azucres moi superior ao que pensabamos

Img yogur azucares Imaxe: Pexels

Img yogur azucares artImaxe: Pexels

O iogur pode ser una fonte oculta de azucre na dieta. Os estudos confirman que os produtos lácteos fermentados axudan á saúde intestinal, xa que son ricos en bacterias boas, e á saúde en xeral, porque inclúen proteínas, calcio, iodo e vitamina B. Pero una investigación recente realizada con 900 iogures e outros produtos lácteos, como natillas e flanes, revela que boa parte deles tamén están extremadamente azucarados. Entón, a única opción de verdade saudable? O iogur natural e o grego, recoñecen os expertos neste artigo.

Só o iogur natural e o grego poden ser clasificados como baixos en azucres engadidos, pois unicamente conteñen o azucre intrínseco do iogur, a lactosa

Só o 9 % dos iogures estudados no traballo científico son baixos en azucres; é dicir, teñen menos de 5 gramos por cada 100 de produto, de acordo coas regulacións da Unión Europea. A análise, que se levou a cabo en Reino Unido e foi publicado pola revista British Medical Journal, mostra que tamén os produtos con imaxe de saudables teñen un lado oculto, menos san. Pero é que, ademais, segundo alerta o estudo, moitos dos iogures infantís teñen o dobre de azucre que os iogures naturais -si considerados una opción saudable polos autores-. Este exceso de azucre engadido, lonxe de achegar beneficios nutricionais, pode aumentar o risco de sobrepeso e obesidade e, con eles, o das enfermidades vinculadas.

A Organización Mundial da Saúde recomenda que a porcentaxe de enerxía obtido a través de azucres engadidos (non presentes de forma natural no alimento) non supere o 10 % das calorías inxeridas. Posto que un gramo de azucre refinado contén preto de 4 kilocalorías, un adulto (cunha dieta de 2.000 kcal diarias) non debe exceder os 50 gramos de azucres (cálculo aproximado). Esta cantidade debe reducirse á metade no caso dos mozos, e aínda máis nos nenos.

Img yogur azucares 2 art

Imaxe: Pixabay

Salvo o natural e o grego, os iogures conteñen moito azucre

Todos os iogures e produtos lácteos relacionados agrupáronse na investigación en oito categorías: produtos paira nenos, alternativas lácteas (como o iogur de soia), sobremesas, bebidas de iogur, fermentados de sabores, con froita, iogur natural ou grego e iogur orgánico ou ecolóxico.

Aínda que o contido de azucre varía segundo a categoría e en función do produto -coa excepción dos iogures naturais ou gregos-, o contido medio de azucre engadido dos iogures resultou estar moi por encima do limiar recomendado (5 gramos de azucre por cada 100 gramos de produto, de acordo coas regulacións da Unión Europea). De feito, só uno de cada dez iogures foi cualificado como baixo en azucre. E, entre eles, non hai apenas produtos dirixidos aos nenos.

A alta presenza de azucre nas sobremesas lácteas non é una sorpresa: conteñen uns 16 gramos por cada 100 de produto. Pero, tras eles, aparecen os iogures de sabores e os orgánicos ou ecolóxicos (con 13 gramos por cada 100 gramos), o que suxire que, aínda que a etiqueta de produción orgánica ou ecolóxica refírese á produción, esta non sempre se traduce nun baixo contido calórico.

Despois, seguidos moi preto, están os que levan trocitos de froita e os iogures infantís. De feito, só 2 dos 101 lácteos infantís analizados tiñan menos de 5 gramos de azucre por cada 100 gramos de produto. A maioría roldaba os case 11 gramos; é dicir, uno de cada dez gramos dos lácteos infantís analizados era azucre.

Por comparar, un refresco de cola convencional contén uns 10,6 gramos de azucre por 100 mililitros. O que significa, din os expertos, que a cantidade de azucre de iogures e refrescos é moi similar. “O problema é que o iogur adoita ser considerado como un alimento saudable, pero en moitos casos é una fonte non recoñecida de azucres engadidos pouco sans na dieta”, recoñece a doutora e nutricionista Bernadette Moore, autora principal do estudo británico.

Img yogur azucares 3 artImaxe: Pexels

Como escoller un iogur saudable?

Só o iogur natural e o grego -que en esencia é igual que o natural, pero contén maior contido de graxa láctea- poden ser clasificados como baixos en azucres engadidos. É dicir, só conteñen o azucre intrínseco do iogur, a lactosa. E son, paira o dietista e nutricionista Juan Revenga, autor de ‘Adelgázame, mente’, a única opción saudable. “O iogur básico ten só dous ingredientes: leite e fermentos lácteos. E todo o que sexa engadir edulcorantes ou azucarantes ao produto básico fai que o iogur deixe de ser un produto natural paira ser un produto cada vez máis procesado e menos recomendable”, di Revenga.

Por iso, mentres que o iogur natural é un alimento adecuado paira incorporalo en equilibrio con outros alimentos a unha dieta saudable, segundo o nutricionista, non ocorre o mesmo cos produtos lácteos azucarados, que canto menos presentes estean na nosa alimentación, mellor. “Todo o que non sexa iogur natural ou grego, é mellor prescindir”, conclúe.

Pero ademais, non hai un consenso claro sobre cantos lácteos é saudable consumir ao día. E isto inclúe aos iogures. Aínda así, o Departamento de Nutrición da Escola de Saúde Pública de Harvard (EE.UU.) e a Fundación Dieta Mediterránea aconsellan consumir entre una e dúas racións diarias de lácteos -mellor si son baixos en graxa-, o que equivale a dous iogures.

Iso si, aínda que o iogur natural ou grego sexa baixo en azucres, “este produto non debe desprazar o consumo habitual doutros alimentos saudables, como a froita fresca“, apunta pola súa banda o nutricionista Xullo Basulto.

Pode seguir a Eva San Martín en Twitter.

Un estudo británico

A Federación Nacional de Industrias Lácteas (Fenil) lembra que a investigación publicada na revista British Medical Journal analizou produtos do mercado británico, que non sempre coinciden cos que hai en España. “Aínda que o contido de azucres dun iogur de sabores no estudo de Reino Unido é de 20 gramos por cada 100 gramos, en España é menor, duns 12 gramos por cada 100 gramos“. Con todo, esta cantidade, aínda que máis reducida, aínda duplica a recomendación de 5 gramos/100 gramos.Ademais, di a federación de produtos lácteos, o iogur é una fonte importante de nutrientes paira a saúde: entre eles, proteínas de alta calidade e micronutrientes esenciais como calcio, fósforo, magnesio, zinc, iodo, potasio, vitamina A, vitamina D, vitamina B12 e riboflavina (vitamina B2).

Etiquetas:

azucre iogur

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións