Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Canto cambia a nosa dieta en Nadal?

Durante as festas do Nadal, a alimentación cambia de maneira radical, xa que se poden inxerir con facilidade entre 1.000 e 1.500 calorías en cada comida

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 16 de Decembro de 2014
img_menu navidad 2hd

En Nadal altérase o noso patrón alimentario habitual. A tradición dita comidas abundantes e receitas elaboradas, sen esquecer a presenza de certos doces e pratos copiosos que son típicos destas datas. Deste xeito, o consumo calórico pode incrementarse e o perfil nutricional da dieta pode volverse máis rico en graxas e azucres. Neste artigo explícanse cales son os principais cambios dietéticos que experimentamos durante as festas, como están compostos estes menús “especiais” e que se pode facer para gozar dun Nadal máis san e equilibrada.

Img menu navidad
Imaxe: monkeybusiness

Os principais cambios da dieta en Nadal

Img comida familiar
Imaxe: monkeybusiness

En decembro, durante as festas, aumentan os compromisos sociais, tanto no traballo como na familia. En moitas ocasións, a maneira de celebrar o Nadal é mediante unha comida ou cea en grupo. Por iso, durante esta época do ano (e mesmo nos días previos), abundan as comidas de empresas ou as ceas cos amigos. Adoita ocorrer que nunha mesma semana acumúlanse varias comidas fóra de casa e, coma se iso non bastase, o tipo de ceas ou comidas que se serven a miúdo consiste en pratos de elevado contido calórico. En xeral, baséanse nun picoteo ou aperitivo moi completo, segundos pratos de carne ou peixe bastante elaborados e sobremesas contundentes acompañados de turróns, polvorones e licores.

Ademais, neste período do ano é habitual diminuír a actividade física habitual, posto que en moitos casos estase de vacacións (os adultos e os nenos), a hora de levantarse da cama atrásase, non se acode ao ximnasio nin se realiza exercicio físico de maneira regular e alóngase a sobremesa.

Composición nutricional das comidas do Nadal

A maioría das comidas ou ceas do Nadal comezan cun aperitivo completo. Nesta parte da comida están alimentos como marisco á prancha, sofrito ou rebozado (gambas, luras, vieiras ou sepia), queixos e embutidos (queixos curados e queixos brandos aromatizados para untar, xamón e embutidos ibéricos), patacas chips, galletas salgadas, foie con tostaditas… En xeral, estes aperitivos non contan con alimentos como froitas ou verduras, que poderían achegar fibra, vitaminas e minerais e antioxidantes. Tal sería o caso, por exemplo, dun cóctel de gambas, unha ensalada de espinacas con froita e froitos secos, uns daditos de xamón con tomate cherry ou un montadito de tomate e champiñóns gratinados.

Moitas comidas do Nadal carecen de froitas e verduras, fronte a sofritos e salsas consistentes

En segundo lugar, en moitos dos casos atópanse primeiros pratos moi elaborados, como sopas de marisco (caldo de peixe e marisco, marisco e peixe guisado e crema de leite ou nata) ou canelones de carne (preparados con carne guisada, bechamel e queixo gratinado), e segundos pratos a base de carne e peixe, como cochinillo ao forno, costillitas de porco, cabrito rebozado ou peixe recheo. Ademais, o acompañamento adoita ser a base de pataca ou salsas moi consistentes. De novo, outras opcións non tan graxas poderían resultar moito máis saudables: un prato de pito ao forno con salsa de cebola e cabaza, uns espetos de sepia, tomate e cebola ou unha parrillada de peixe á prancha.

Img champan navidad 01
Imaxe: Subbotina

Estas ceas e comidas acompáñanse, ademais, con refrescos azucarados, viños e licores. É importante destacar o achegar calórico deste tipo de bebidas. Un vaso de calquera líquido azucarado contén unhas 80-100 Kcal; unha copita de viño tinto ou branco, unhas 100 Kcal; e unha copa de cava ou champaña, unhas 70 Kcal. O achegar calórico de cada comida aumenta a medida que o fan as copas ou vasos consumidos destas bebidas. Destilados como o vodka, whisky, xenebra ou coñac posúen un contido calórico máis elevado, de maneira que un cubalibre ou combinado pode achegar unhas 250 Kcal de media.

Por último, non hai que esquecer as sobremesas. Pasteis, xeados, sorbetes ou cremas son habituais nestas datas. O seu contido calórico é elevado tamén, xa que poden achegar entre 300 e 400 Kcal por ración. Ademais, acompáñanse na sobremesa con turróns, mazapanes e barquillos, alimentos ricos en azucres e graxas e de alto contido calórico (unhas 250 kilocalorías por ración de 50 g, uns dous trocitos de turrón).

A conclusión é que as comidas e ceas do Nadal son altamente calóricas, xa que poden inxerirse con facilidade unhas 1.000 ou 1.500 Kcal en cada comida, se non se controlan as cantidades e o tipo de alimento inxerido. Ademais, son comidas ricas en azucres e graxas… O corpo tende a gardar estas reservas calóricas con rapidez en forma de graxa corporal, se non se compensa a inxesta con certo grao de actividade física.

Consellos para un Nadal máis san e equilibrada

Para controlar a alimentación e non abandonar os hábitos saudables durante estas datas do Nadal, hai que estar atentos aos excesos… e tentar porlles un freo. Así, a pesar de que estas comidas son máis calóricas do habitual, unhas cantas recomendacións poden facer que se controle con maior facilidade o equilibrio dietético durante estas festas:

  • Vixiar o tamaño das racións que se consuman e evitar os excesos.
  • Introducir en cada comida algún prato ou guarnición con hortalizas ou verduras, como algunha ensalada ou verduras (ao forno ou salteadas) de acompañamento.
  • Ofrecer algún aperitivo fresco, como espetos ou pinchitos de froita ou hortalizas.
  • Preparar sobremesas nos que haxa froita ou froitos secos, aínda que se acompañen de pequenas porcións de crema ou xeados (sorbetes de froita natural, macedonia ou compotas caseiras).
  • Controlar os excesos coas bebidas alcohólicas e evitar as bebidas azucaradas.
  • Programar certo grao de actividade física diaria: saír a pasear ou á compra, camiñar un pouco cada día ou realizar unha táboa de exercicios en casa.
  • Programar tamén cales serán as comidas con algún “extra” (como Nadal, Noiteboa e Ano Novo) e tentar manter o equilibrio e a alimentación saudable o resto dos días, evitar o picoteo e os doces fóra destas comidas.

Ademais, é importante lembrar que todos os alimentos que queden en casa despois de Nadal (como turróns, polvorones, etc.) acabaranse comendo… Por esta razón, é tan importante controlar as cantidades cando se realicen as compras, tomar nota dos excesos doutros anos e ter en conta esta previsión para o seguinte.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións