Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Carne de pavo, cales son as súas propiedades?

A carne de pavo ten un perfil nutricional moi interesante: é magra, achega proteínas e é rica en vitaminas e minerais. Pero non hai que confundila co fiambre de pavo

carne de pavo calorias y salud Imaxe: Getty Images

En poucos anos, a carne de pavo converteuse en parte da dieta habitual dos españois. A demanda anual ha pasado de tres a case cinco quilos por persoa. A súa composición ten moito que ver: está formada por un 75 % de auga, contén gran cantidade de proteínas, vitaminas e menos graxa que o pito. Pero estas calidades só son propias do produto sen procesar; en fiambre deixa de ser tan recomendable. Analizámolo a continuación.

A carne de pavo ten máis calorías que a de pito

Falso. Una porción de pechuga de pavo de 100 gramos (sen pel) ten unhas 104 kcal, mentres que una de pito sen pel do mesmo peso ten 108 kcal. A diferenza calórica entre ambas as carnes é mínima cando se trata da pechuga, pero non se falamos das calorías que achega o animal enteiro (a media de todos os seus cortes): no caso do pito sobe até 167 kcal por 100 gramos de carne; o pavo queda en 107 kcal. Aínda así, ambas as cantidades están moi por baixo das 197 calorías que nos achega un filete de tenreira de 150 gramos, as 273 kcal que inxerimos cunha ración de carne de porco ou as 225 kcal que ten o cordeiro lechal.

O pavo contén menos graxa

Verdadeiro. O pavo, como o resto das carnes brancas, é una carne magra. Ten aproximadamente una media de 2,2 % de graxa por cada 100 gramos, dos que tan só o 0,44 % é saturada, mentres que a do pito ten ao redor dun 9,7 %, dos que o 2,63 % son acedos grasos saturados. Estas cifras son una media da graxa que achega o animal enteiro, pero cada corte do pavo contén una cantidade diferente. Nun filete de pechuga sen pel (100 g), o achegue de graxa é mínimo, tan só 0,65 gramos, mentres que unha coxa sen pel do mesmo peso achega 2,37 gramos. Do mesmo xeito que lle ocorre co pito, toda a graxa no pavo é visible, polo que se pode retirar con facilidade.

O pito achega máis proteínas que o pavo

Falso. Tanto o pavo como o pito posúen proteínas con alto valor biolóxico –denomínanse así debido ao seu rico contido en aminoácidos esenciais, aqueles que o organismo non pode sintetizar en por si–, pero o pavo contén maior cantidade. O pavo, ademais, achega máis metionina, que é un aminoácido que axuda a metabolizar mellor esas proteínas.

Nunha ración de pechuga de pito sen pel de 100 gramos obtéñense 21,2 gramos de proteína (19,3 g si veñen da coxa), pero a mesma ración de pechuga de pavo achega uns 24,6 gramos de proteína (20,3 gramos no caso da coxa). É una cantidade bastante importante, xa que, por exemplo, una muller de 60 kg que non realiza demasiada actividade física necesita una inxesta duns 48 g de proteína ao día, polo que con dous filetes de pechuga de pavo xa tería cuberta as súas necesidades diarias.

Como o pavo non ten hidratos de carbono, son as proteínas e as graxas as únicas que contribúen a achegar calorías ao organismo. Desta forma, ao corpo custaralle máis traballo metabolizarlas, por tanto, saciarannos máis e teremos a sensación de estómago cheo máis tempo. Aínda que en xeral a carne de pavo non ten moita graxa (una media de 2 g por cada 100 g), é certo que uns cortes teñen máis que outros e, de todos eles, a pechuga é a parte máis branca e máis magra do animal, a que menos porcentaxe de graxa (0,65 gramos) e máis contido proteico ten. As calorías que chegan das proteínas sempre son preferibles, xa que o organismo require máis enerxía paira descompolas que as das graxas ou os carbohidratos, polo que achegan maior sensación de saciedade.

Ten menos colesterol que outras carnes

Verdadeiro. O pavo tamén ten colesterol, pero o seu contido é máis baixo en comparación con outras carnes. Un filete de pechuga de pavo sen pel contén 62 mg de colesterol (72 mg na coxa sen pel), mentres que o pito contén 64 mg pola mesma cantidade (87 mg na coxa sen pel) e a inxesta máxima ao día recomendada é de 300 mg. Un filete de tenreira contén 103 mg de colesterol por cada 100 g, e un de porco, 80 mg.

A carne de pavo é moi rica en vitaminas e minerais

Verdadeiro. As principais vitaminas presentes no pavo son do grupo B, destacando a niacina ou B3, que axuda a converter os alimentos que comemos en enerxía; un adulto necesita 16 mg ao día e 100 gramos de pavo xa achegan 13 mg. Tamén é rico en vitamina B6 (0,46 mg) e B12 (2 μg, a metade do requirimento dun adulto ao día). Con respecto aos minerais, destacan o magnesio (23 mg), o zinc (1,7 mg), o potasio (300 mg), o fósforo (150 mg) e o selenio (28,6 mg).

A pechuga e a coxa son nutricionalmente iguais

Falso. Non hai diferenzas de calidade entre a coxa e pechuga, pero a fama desta última nas dietas ten xustificación. Aínda que se considera carne branca, a coxa de pavo ten una maior concentración de tecido conjuntivo e, por tanto, contén certa graxa intramuscular (aínda que nunha porcentaxe pequena). Por iso, a súa cor é máis escuro que o da pechuga. A coxa, por tanto, achega maior cantidade de graxa que a pechuga, aínda que segue sendo una cifra mínima: 2,37 gramos de graxa por cada 100 gramos de coxa. Este extra de graxa achégalle algunhas vantaxes sobre a pechuga: é una zona máis zumenta e saborosa.

A carne de pavo envasada en lonchas é tan saudable como a fresca

Falso. A pechuga de pavo, segundo a lexislación española, só pode levar carne de pechuga, non doutras partes do pavo (o xamón cocido, por exemplo, si que pode levar outras partes do porco), e só engádeselle sal, non debe ter féculas ou almidones engadidos. Por tanto, cando falamos de pechuga de pavo estamos a falar dun derivado cárnico, de carne que foi procesada minimamente e que está lista paira o seu inmediato consumo, pero non de fiambre ou embutido.

Cando compramos lonchas de pechuga de pavo estamos a comprar simplemente pechuga de pavo sometida a un proceso de cocido, pasteurización e salmuerización (o proceso que lle engade sal ao produto). Polo seu baixo achegue calórico (una loncha pode ter entre 12 e 20 calorías), moitos afán incluír sen mesura a pechuga de pavo en lonchas en todas as dietas, pero non todos os produtos que se atopan no supermercado son iguais, xa que non todos levan a mesma cantidade de carne (hai algúns que conteñen menos do 52 % de carne de pavo e outros alcanzan o 92 %) nin de sal, e isto é algo que hai que valorar. Considérase que un alimento ten una cantidade elevada de sal cando supera os 1,25 gramos por cada 100 gramos de produto.

Pechuga de pavo e fiambre de pavo non son o mesmo

Verdadeiro. Ao fiambre de pavo, ademais de carne, engádenselle féculas ou almidones (na etiquetaxe pode aparecer como glicosa), que son fariñas refinadas que se usan paira abaratar o produto, xa que reteñen a auga e así se aumenta o peso. Trátase dun produto de menor calidade que a pechuga de pavo, xa que conta con menos proporción de carne e, por tanto, de proteínas.

O fiambre de pavo englóbase dentro dos ultraprocesados e a maioría deles só levan un 40 % de carne; o resto son azucre, aditivos, fécula de pataca, leite en po, graxas, especias, proteínas lácteas ou de orixe vexetal. O fiambre de pavo achega 15,3 gramos de proteínas, 9,4 gramos de graxas e 148 kcal por cada 100 gramos e, ao ser una carne procesada, o seu consumo debe ser ocasional.

Menos recomendables son tamén as salchichas envasadas de pavo, porque conteñen pouca carne (40-50 %) e porque o seu procesado elimina calquera beneficio que puidesen achegar as proteínas da carne magra do pavo.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

pavo-gl

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións