Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Carne vermella ou carne branca: cal é mellor e por que?

O contido nutricional da carne varía segundo o animal de orixe, pero tamén depende da parte de animal que se consome

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 03 de Marzo de 2017

Nunha sociedade na que abundan enfermidades como a hipercolesterolemia, a hipertensión, a obesidade e o cancro, hoxe en día existe gran preocupación polo consumo de carnes e alimentos proteicos en xeral. Inxérense demasiados alimentos proteicos ou falta proteína na dieta? Cómese carne en exceso? É mellor a carne vermella ou a carne branca? Que beneficios achega cada unha delas? O seguinte artigo responde a estas preguntas e lémbrase cal é a carne máis recomendable e as pautas de consumo ao redor dela.

Imaxe: karammiri

Consumo de proteínas: máis do necesario

Non hai dúbida algunha para os dietistas-nutricionistas: na nosa sociedade tómanse máis proteínas das que se necesitan. Múltiples estudos mostran que o consumo medio de proteínas da poboación española excede as recomendacións, tanto se se usan as Inxestas Dietéticas de Referencia para a poboación española, as aconselladas pola Autoridade Europea de Seguridade Alimentaria (EFSA), como as Dietary Reference Intakes (DRI) de Estados Unidos.

En xeral, o consumo proteico vén determinado pola inxesta de carnes, embutidos e outros derivados, peixes e mariscos; en menor grao, ovos e derivados e lácteos e derivados; e, en último lugar, fontes proteicas de orixe vexetal como os legumes e os froitos secos. Así que, de novo, hai consenso: para a maioría dos dietistas-nutricionistas, existe un superávit de alimentos como as carnes, as carnes procesadas e os embutidos na dieta.

Carnes vermellas e carnes brancas

Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), enténdese por carne vermella toda a carne muscular dos mamíferos, de maneira que se inclúen nesta definición a carne de res (vaca), tenreira, porco, cordeiro, cabalo e cabra. Así pois, a carne de porco é considerada pola OMS como carne vermella. En cambio, cando se fala de carne branca, englóbanse neste grupo as carnes de aves, como o pito e o pavo, e tamén o coello.

Algo que non todo o mundo sabe é que o contido nutricional destas carnes varía segundo o animal de orixe, pero tamén depende da parte de animal que se consome.

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Como pode verse, non todas as carnes vermellas nin todas as carnes brancas son iguais. No entanto, si existe certo patrón: en xeral, as carnes vermellas son máis calóricas e posúen un maior contido en graxa , aínda que variable segundo o animal e a zona muscular concreta. Un exemplo: obsérvese o contido en graxa da maior parte das carnes de porco, en comparación co do solombo de porco ou de tenreira. As carnes brancas, en xeral, mostran un contido en graxa moderado. O seu contido proteico é variable, pero todas elas son excelentes fontes proteicas.

Que carne é máis recomendable e canta se debe consumir?

Tal e como se comenta ao principio deste artigo, en opinión dos expertos, habería que reducir o consumo de proteínas de orixe animal posto que nos excedemos na súa inxesta. Isto provoca, á vez, unha diminución da presenza doutros alimentos altamente aconsellados como froitas, verduras, hortalizas, legumes e froitos secos. Así, a recomendación número 1 é que se debe diminuír o consumo de carnes, tanto brancas como vermellas.

Non hai que esquecer, ademais, que en 2015 a OMS xa nos puxo en alerta sobre o consumo de carnes vermellas e carnes procesadas. En concreto, a Organización Mundial da Saúde observou que a inxesta de carne vermella clasifícase como probablemente carcinógeno para os humanos baseándose en evidencia limitada; mentres que a carne procesada clasifícase como carcinógena para os humanos, baseándose en evidencia suficiente. Estas asociacións contempláronse, sobre todo, co cancro colorrectal.

Aínda que a OMS declara non ser a autoridade competente para emitir recomendacións sobre o consumo de carne vermella e carnes procesadas, si lembra que ante estes achados é aconsellable moderar a inxesta de carnes vermellas e procesadas; unha advertencia que veñen dando desde hai tempo os dietistas-nutricionistas. Por tanto, a recomendación número 2 é que se debe moderar o consumo de carne vermella e carnes procesadas; é dicir, carne que foi transformada a través da salgadura, o curado, a fermentación, o afumado ou outros procesos para mellorar o seu sabor ou a súa conservación (como frankfurters, xamón, salchichas, carne en conserva, etc.).

En síntese, unha boa recomendación achega do consumo de carnes sería incluílas un máximo de 3 a 4 racións semanais (unha ración de carne é de 100-125 g, peso neto), priorizando as partes magras e moderando a toma de carnes vermellas. A inxesta de carnes procesadas debería ser limitada, posto que hai suficiente evidencia de carcinogenicidad en humanos. Sempre será aconsellable acompañar cada comida con abundantes alimentos de orixe vexetal como froita, verduras ou hortalizas, legumes ou froitos secos.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto