Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Castañas, crúas, cocidas ou asadas?

Comer as castañas crúas, cocidas ou asadas afecta á composición nutritiva deste froito seco en cuestión de antioxidantes, proteínas e fibra

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 28deSetembrode2012
Img castanas listg Imaxe: F_A

Xa é tempo de castañas. O outono adivíñase nas esquinas e chéirase neses postos fumarentos que as ofrecen asadas. Deliciosos e apetecibles, estes froitos secos aseméllanse ás froitas desecadas porque conteñen poucas graxas e son ricos en hidratos de carbono. Ademais, son unha boa fonte de compostos fenólicos (moi beneficiosos pola súa acción antioxidante), proteínas e almidón, aínda que non destacan polo seu contido en fibra. Moitos nutrientes que, con todo, poden cambiar segundo as técnicas de cocción que utilicemos. As investigacións máis recentes desvelan que a composición nutritiva das castañas varía segundo cómanse crúas, asadas ou cocidas, o tres formas de presentación máis correntes. A seguinte reportaxe recompila esas diferenzas, explica por que as castañas son un aperitivo saudable e ofrece ideas para cociñar con elas.

Img castanas 01
Imaxe: F_A

Crúas, cocidas ou asadas?

As castañas asadas conteñen máis aminoácidos, fibra insoluble e fibra total que as castañas cocidas

Crúas, cocidas ou asadas. Estas son o tres formas máis correntes e comúns de degustar as castañas, uns froitos secos típicos dos últimos meses do ano. Pero a maneira na que se comen as castañas afecta o seu contido nutricional e, en particular, á proporción de ácidos orgánicos, proteínas, fibra, minerais e compostos fenólicos antioxidantes.

Img 66446g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Diversos estudos sobre estes froitos secos realizados pola Universidade portuguesa de Trás-móntesvos- e Alto Douro (UTAD) sinalan como o método de cocción inflúe de maneira significativa na composición total de aminoácidos. En comparación coas castañas cocidas e crúas, os aminoácidos son un 13% máis biodisponibles cando as castañas se comen tostadas e un 12% máis cando se preparan asadas. De feito, as castañas asadas acumulan maior concentración de certos aminoácidos, entre eles, os esenciais: arginina, isoleucina, leucina, fenilalanina, treonina e valina.

Nas probas, o cociñado tamén afectou de maneira significativa á composición mineral, excepto no contido de ferro, cobre e manganeso. Tras a cocción, apuntouse unha diminución de calcio, potasio e magnesio. En xeral, nas castañas asadas apréciase un maior contido de proteínas, fibra insoluble e fibra total.

Castañas, saudable aperitivo

As castañas, a diferenza do resto de froitos secos, destacan polo seu baixo contido en graxa e a súa alta concentración en hidratos de carbono

As castañas pertencen ao grupo dos froitos secos, aínda que teñen unha composición que se asemella máis ás froitas desecadas. As principais diferenzas cos primeiros pasan polo seu baixo contido en graxa (2 g /100 g) e o seu alto contido en hidratos de carbono (36 g de hidratos / 100 g, dos cales 12 g son azucres simples). É dicir, xusto o contrario aos froitos secos, que conteñen entre 6 e 10 gramos de hidratos por cada 100 gramos de peso total, e que destacan pola cantidade e a calidade das súas graxas: máis do 50% do seu peso son graxas, sobre todo, insaturadas.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Desde a UTAD describen a presenza de compostos antioxidantes en distintos cultivos de castañas crúas, entre os que destaca un significativo contido de polifenoles, como o ácido gálico e o ácido elágico. Deste último constatouse a nivel científico a capacidade para protexer a pel, xa que evita a destrución do colágeno e a inflamación das células cutáneas por exposición continuada aos raios ultravioletas que a danan.

Ambos os ácidos, polo seu carácter antioxidante, actúan na inhibición da oxidación dos lípidos, de aí o seu interesante valor de protección cardiovascular. Así mesmo, os autores suxiren que as castañas son fonte importante de almidón que se pode utilizar de maneira similar ao das patacas. Un dato interesante é que a fariña obtida do almidón das castañas é unha fonte alternativa de fariña libre de glute, apta para as persoas con celiaquía .

Ideas para cociñar con castañas

Tense pouco costume doméstico de cociñar con castañas, salvo as formas máis comúns de comelas: asadas ou cocidas en auga. Con todo, durante os poucos meses que dura a tempada destes froitos secos, pódense empregar de diversas maneiras: como complemento de primeiros e segundos pratos ou como ingrediente de patés vexetais salgados ou de sobremesas doces.

Img 102919g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O receitario de EROSKI CONSUMER propón orixinais receitas nas que sacar o máximo partido ás castañas. Pódese comezar a comida cunha verdura de tempada, como a col lombarda: nesta receita, as castañas cocidas se saltean con allos porros e mestúranse coa col. Pero estes froitos secos, pola súa textura branda e o seu agradable sabor, tamén se poden empregar como recheo de carnes, receitas ás que dá o contrapunto doce; desde un pavo recheo ata un solombo ou un pito.

Como alternativas otoñales para comer entre horas figura a compota de pera con castañas asadas, os socochones (unha orixinal receita de castañas cocidas con leite e canela) ou o paté vexetal salgado de castañas e tofu para untar nunhas torradas de pan.

Máis tentadores, aínda que suxeridos só para ocasións especiais, son as sobremesas doces como o pastel de castañas, o puding de castañas ao aroma de vainilla ou un biscoito con froitos secos e castañas.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións