Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Catro propostas alimentarias para vencer a astenia primaveral

Ideas repletas de enerxía e vitalidade para superar deficiencias nutritivas e fortalecer as defensas nun momento de cambio de estación

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 21 de Marzo de 2012

O cambio de tempo asociado á entrada da primavera marca o estado de ánimo de moitas persoas. Despois do letargo e o frío dos meses de inverno, os días primaverais, con máis horas de luz, convidan a facer máis actividade, a saír máis, a pasear… Pero moitas persoas senten cansazo, a outras se lles exacerban as alerxias, co consecuente malestar, e hai quen teñen sensación de esgotamento que lles impide seguir o ritmo dos demais. Adecuar a alimentación nesta estación do ano pode axudar a deixar ao carón a temida astenia primaveral.

Imaxe: Peyri Leigh

As propostas que seguen confórmanas ideas e pratos que proporcionan enerxía e vitalidade, ademais dun achegue coidadoso de nutrientes para superar posibles deficiencias e fortalecer as defensas en plena época de cambio de tempo.

  1. Cambio radical para o almorzo. O café con leite e azucre, as galletas e o zume como conxunto para almorzar non é unha boa elección se se pretende obter vitalidade e enerxía para afrontar as tarefas matutinas coa mente despexada. Ser o costume e que sempre se fixo así, non significa que estea ben ou que non se poida mellorar. É un almorzo típico demasiado rico en azucres simples, que achega enerxía inmediata, pero que se traduce en baixón ao pouco tempo de almorzar.

    A proposta enerxética: unha infusión de té verde que se deixou repousar durante dous minutos, non máis, para conservar o punto xusto de excitante. Outros tés que dan vitalidade sen proporcionar demasiada excitación son o té negro (o verde é máis antioxidante) e o té mú (mestura de té con especias de sabor delicioso). Un bol con muesli caseiro elaborado con arroz inflado (ou arroz integral cocido en auga), copos de millo sen azucarar, uvas pasas e améndoa moída. Os copos de avena engadidos tamén son unha opción acertada, xa que nutren e acougan os nervios. A froita fresca se reserva para tomala entre horas, a media mañá ou a media tarde.

  2. Xantar rico en carbohidratos complexos. O cereal ha de ser a base da comida do mediodía. Os acompañantes serán os legumes (como ingrediente do prato ou en forma de sopas ou cremas, máis caldosas), as verduras e as ensaladas ou a proteína animal. O obxectivo é proporcionar enerxía duradeira grazas ao achegue de hidratos de carbono complexos e fibra, co fin de que as tarefas do día resólvanse sen altibaixos físicos nin emocionais. Entre os cereais que se escollerán ou os derivados figura o arroz (de forma preferible integral e biolóxico), o cuscús, a pasta de todo tipo (espaguetis, macarrones, noodles, fetuccine) ou outros cereais menos coñecidos e usuais, como o mijo ou a quinua. Calquera momento é idóneo para iniciarse en novos alimentos e novos sabores.

    A proposta enerxética: a combinación de cereais con froitos secos, como a receita de arroz con espinacas, piñóns e pasas ou a de cuscús con froitos secos e verduras, mellora o perfil nutricional do prato, cun resultado saboroso e saciante. Igual sucede ao mesturar na mesma comida ou o mesmo prato os cereais cos legumes, polo que tamén son interesantes as seguintes combinacións: arroz con feixóns brancos e acelga, lacitos de pasta con guisantes e champiñóns ou a proposta refrescante de ensalada de cuscús con lentellas e vinagreta gornecida. Son tres ideas de pratos saudables con enerxía duradeira. A ración de proteína animal se reserva para a cea, mentres que na comida o achegue será complementario, como se suxire nas receitas de potaxe de vixilia con bacallau, arroz negro con puntillas de lura, ensalada de pasta con pito ou aguacate e noces. Como entrante, a opción idónea é unha ensalada sinxela, unha crema de verduras ou unha sopa, unhas verduras ao vapor ou en minestra.

  3. Entre horas, sen azucre engadido. O azucre é inimigo da enerxía duradeira, polo que entre horas é mellor optar por alimentos que sexan doces, pero sen azucre engadido ou que o porten nunha cantidade comedida.

    Ideas sas: se gusta o doce, os biscoitos integrais sen azucre, como o de cenoria , son unha opción gustosa, do mesmo xeito que a receita de arroz con leite, na que o dulzor proporciónano as froitas desecadas e o toque de canela. Se apetece comer froita fresca, asada ou en compota, é preferible acompañala dun puñado de froitos secos ou un cóctel de mestura con froitas desecadas, unha combinación alimentaria que retarda o paso dos azucres da froita. Os sopapos, os pans multicereales ou os pans tipo muesli ou con mestura de froitos secos e froitas desecadas son outros complementos aptos para tomar entre horas.

  4. A proteína, reservada para a cea. O achegar diario de proteína pódese conseguir cunha pretendida combinación de proteínas vexetais. Pero para quen gusten para comer proteína animal, a cea (a unha hora prudencial) é un momento idóneo para incluír a ración correspondente. Entre todas as proteínas animais, as de aves sen pel, os peixes e os ovos na súa xusta medida son propostas moi proteicas e magras. Estes alimentos, ben cociñados, sen excesos de graxas e salsas contundentes, dan como resultado un prato nutritivo e equilibrador. O cereal terá de novo presenza, mellor nas súas versións integrais, xa sexa a base de pan, pasta ou arroz.

    Alternativas idóneas: uns muslitos de pito asados con guarnición vexetal son lixeiros e nutritivos. O papillote é unha técnica saudable, limpa e rápida para cociñar peixes como o mero, salmón, pescada, rodaballo ou unha ampla variedade de verduras. Un acompañamento de verdura de tempada cocida ou salteada amodo, a lume lento, pon o punto de equilibrio, ademais de brindar de nutrientes reguladores a un organismo canso despois dun día intenso.

BAÑO DE PÉS CON AUGA QUENTE E SAES

Pola noite, debe conseguirse baixar o nivel de enerxía do corpo; despexar a mente e lograr que os pensamentos negativos, as tarefas pendentes, a tensión e as preocupacións non ocupen lugar na nosa cabeza. A noite é para durmir, é o momento do día para recargar a pila de enerxía que nos permitirá afrontar o novo día con espírito positivo, forza e seguridade.

Tomar un baño de pés con auga quente e sales canaliza a enerxía, faina descender cara aos pés, amorna o corpo e despexa a mente porque induce ao soño. Despois deste baño reconfortante, unha masaxe nos pés con aceites esenciais é o último paso do día antes de deitarse.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións