Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cócteles de froitas e hortalizas para o verán

A concentración en antioxidantes e vitaminas fainos idóneos para a nutrición das zonas corporais máis expostas aos raios ultravioleta, como a pel e os ollos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 02deXuñode2010

A tempada estival é o momento idóneo para degustar mesturas de froitas en zumes, batidos e granizados. O fin é múltiple: prover ao corpo de nutrientes saudables e protectores das radiacións solares, hidratar ao organismo e procurar o consumo de alimentos saudables en substitución doutras bebidas máis insanas. Ademais, segundo a mestura de hortalizas e/ou froitas, elabóranse receitas con fins terapéuticos para distintos malestares e doenzas, desde sequedad da pel á depuración do sangue, que fortalece as defensas fronte a infeccións ou arrefriados.

Cócteles multivitamínicos

Durante os meses de verán, a natureza fornece de alimentos de tempada óptimos na súa composición química para a nutrición do organismo no longo período de exposición ao sol. Son as froitas e as hortalizas máis coloridas, como sandía, cereixas, pexegos e ciruelas vermellas, cenorias, tomates, remolacha, pementos (vermellos, verdes e amarelos), acelgas verdes e guisantes frescos. Estes alimentos elixiranse por encima do resto para a elaboración de mesturas en forma de zumes, licuados, batidos ou cremas.

A concentración en antioxidantes e en variedade de vitaminas (A, C, E) explica que a combinación destes alimentos frescos, recentemente colleitados, sexa moi interesante para a nutrición dos órganos que máis sofren nesta tempada do ano. As radiacións solares inciden de maneira especial sobre as partes do corpo máis expostas, como son a pel e os ollos. A vitamina A sirve para a rexeneración de tecidos e mucosas, mellora a sequedad da pel e dos ollos.

Os abundantes antioxidantes destes vexetais coloridos exercen o seu papel ao frear a acción nociva dos radicais libres dos raios ultravioleta (UV) sobre as células da pel, ao previr manchas e, mesmo, trastornos maiores como a melanoma, o cancro de pel máis agresivo.

Cunha seleccionada miscelánea de hortalizas, co tomate como protagonista, xorden receitas tan refrescantes como a sopa de tomate aromatizada con pementas variadas, a sopa fría con pemento vermello, con camaróns salteados ou con xudías verdes. Esta hortaliza estival é imprescindible para elaborar o tradicional gazpacho que, ademais, mestura pemento verde e pepino. Nada ten que ver co orixinal gazpacho de leituga ou co elaborado con froitas vermellas como a sandía. Esta froita doce e composta basicamente por auga serve de elemento principal para elaborar deliciosos zumes como o de sandía e laranxa ou de piña .

Outras froitas vermellas, as fresas, son idóneas para elaborar licuados polo seu contrapunto agridoce, como o zume de fresas con laranxa, kiwis ou a mestura con ciruelas vermellas. As vitaminas antioxidantes da laranxa súmanse a compostos con similar función abundantes nas frambuesas e cereixas e na granada. Aínda que esta última non é un alimento de tempada, o seu zume é rico en polifenoles , potentes antioxidantes.

Ademais dos mollos, outras formas de elaboración e presentación das froitas frescas pasan polas macedonias, os espetos ou os granizados como o de sandía e limón, de pexego , de piña ou de cereixas , que quedan deliciosos sen necesidade de engadir azucres.

Estas saudables e refrescantes receitas estivais son o equivalente natural aos suplementos de beta-caroteno (provitamina A). A eles recorren moitas persoas para acelerar o bronceado, co valor engadido de non ter efectos secundarios nin contraindicaciones. O cóctel de nutrientes serve para activar o sistema circulatorio, que ademais de depurar o sangue e facilitar a eliminación de toxinas e sustancias de refugallo metabólico, fortalece as defensas fronte a infeccións e arrefriados.

NA súa XUSTA MEDIDA

Ao utilizar varias froitas ou hortalizas na súa elaboración, o valor nutricional dos mollos vexetais, e sobre todo antioxidante, é maior. Está recoñecida a sinerxía de distintos nutrientes cando coinciden de maneira natural, como é o caso do ácido cítrico que potencia a acción da vitamina C, ou a suma antioxidante da combinación de vitaminas A, C e E. Pero xunto con estes nutrientes protectores, tamén se duplica ou triplica a cantidade de azucres e, polo tanto, o seu valor enerxético.

Comprobouse que o consumo de bebidas azucaradas entre horas, entre elas os zumes de froitas, non é un bo hábito. A Asociación Americana de Dietistas (ADA), á cabeza dun conxunto de institucións sanitarias americanas, advirte do risco de sobrepeso dos nenos que teñen costume de tomar bebidas azucaradas fose das comidas. Este tipo de bebidas, en especial os refrescos, poderían ser un factor crave na obesidade dado o seu alto contido en azucre e a súa baixa capacidade de saciedade, que facilita que non se compense este consumo ao reducir a inxesta na seguinte comida.

Por este motivo, recoméndase non beber máis dun zume por día e alternar o seu consumo con mesturas de froitas e hortalizas enteiras ou en anacos, ademais de tomalos cunha comida e non sempre entre horas. Pero cos zumes de froitas hai que ter outra precaución e é que, segundo a súa natureza e o momento no que se consuman, poden interaccionar con determinados medicamentos. É o caso do zume de piña e determinados fármacos anticoagulantes ou dos zumes de mazá, laranxa e pomelo con determinados fármacos antihistamínicos, cardioprotectores ou antibióticos.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións