Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cear tomate, é san ou engorda?

Diversos alimentos, como a pasta, a froita ou o tomate, cargan coa mala fama de facer engordar cando se comen pola noite

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Luns, 26deSetembrode2016
Img tomate sano engorda hd Imaxe: cookelma

Moitos son os mitos sobre alimentación e dietética que circulan hoxe día na fala da xente ou polas redes sociais. Algúns deles refírense ao achegar calórico de distintos alimentos e á súa capacidade para depositarse en forma de graxa; é dicir, “para engordar”. Por estraño que pareza, o tomate é un dos sospeitosos de “engordar” se se come pola noite. Pero é certo? Pode engordar máis ou menos un alimento segundo a hora do día en que sexa consumido? Cear tomate fai subir de peso? No seguinte artigo analízase esta cuestión.

Img tomate sano engorda
Imaxe: cookelma

O balance enerxético

O primeiro que hai que saber cando se fala de “engordar” é que significa o balance enerxético. O organismo require enerxía (calorías) para poder funcionar de maneira óptima; é dicir, para poder respirar, camiñar, comer e dixerir os alimentos, correr, xogar, etc. Esta enerxía obtense dos alimentos e bebidas que se toman. Se as calorías que se inxeren son igual ás que o corpo necesita para as actividades realizadas ese día, nin se engorda nin se perde peso, senón que o peso corporal mantense. En cambio, se se toman máis calorías das consumidas polo organismo, ese exceso calórico pasará a conformar parte do tecido adiposo (graxa acumulada que promoverá a ganancia de peso corporal).

Para coñecer o achegar calórico dos alimentos existe unha medida: o achegue de calorías de cada un deles. Así, se se comen alimentos moi calóricos, será moito máis fácil exceder a inxesta calórica e promover a ganancia de peso corporal. Se se di que un alimento “engorda” é porque posúe un exceso de calorías; aínda que en realidade o que decidirá se un alimento engorda ou non nunha persoa é toda a súa inxesta alimentaria juntamente co seu gasto calórico.

O tomate: propiedades nutricionais

O tomate é un alimento vexetal coñecido en todo o mundo. Ten forma ovalada ou redonda, vermello ou amarelo cando está maduro; e é de distintos tamaños segundo a variedade.

O tomate englóbase dentro do grupo das verduras e hortalizas, é moi rico en auga (94,5% do seu peso é auga) e cun contido calórico moi baixo (18 kcal por cada 100 g de alimento). Imaxínese, entón, a cantidade de tomate que se tería que consumir para chegar a inxerir 2.000 ou 2.500 kcal diarias. Trátase, ademais, dun alimento cun baixo contido en graxa (0,1g/100g de alimento) e graxa saturada; un baixo contido proteico (0,7g/100g de alimento); e un baixo contido en hidratos de carbono (3,5g/100g de alimento). Ao ser un alimento de orixe vexetal, non contén colesterol. Posúe 1 g de fibra por cada 100 g de alimento. Destaca, en canto a vitaminas e minerais, polo seu contido en potasio (250mg/100g), carotenos (500mg/100g) e un contido moderado en vitamina C (13mg/100g).

Engorda o tomate? Decididamente non. É un alimento recomendable? Por suposto que si. Trátase dun alimento de orixe vexetal, fonte de fibra, pobre en calorías e pobre en graxas, que pode contribuír a asegurar o cinco racións ao día de froitas e verduras recomendadas por todas as sociedades científicas relacionadas coa alimentación.

Tipos de tomate e aplicacións culinarias

Existen multitude de variedades de tomate que se poden usar na cociña. Hai tomates de maior consistencia para as ensaladas, como o de “corazón de boi” ou o tomate “pera“. Outros son óptimos para estender no pan, como o tomate de rama. O tomate “cherry” é idóneo para decoracións ou ensaladas, mentres que o tomate amarelo pódese empregar en ensaladas ou ao forno. Existen tomates de distintos tamaños, formas e cores (desde máis verdes a vermellos e amarelos) para utilizar en gran variedade de receitas.

A aplicación culinaria máis estendida para o tomate é a ensalada. Trátase dun prato sinxelo, no que se pode traballar con gran variedade de verduras e hortalizas ou outros ingredientes e co que é posible conseguir comidas ou ceas ricas e saudables. Exemplos de ensaladas con tomate (como prato principal ou acompañamento) serían os seguintes:

  • Ensalada de tomate e mozzarella.
  • Ensalada de aguacate, tomate e cebola.
  • Ensalada grega: tomate, cebola, queixo feta e olivas negras.
  • Ensalada de tomate e noces.
  • Ensalada verde de rúcula e cóengos con tomate cherry.

Outra das grandes receitas nas que se emprega o tomate é a salsa de tomate. Elabórase normalmente con tomate para fritir. E na súa preparación poden incluírse gran variedade de ingredientes, desde especias ata outras hortalizas, cebola, cogomelos, carne… Iso si, cuantos máis ingredientes e maior contido en aceite teña a salsa, máis calórica resultará. Hai que vixiar en especial as salsas precocinadas, posto que a maioría delas conta con gran cantidade de aceite (non sempre de oliva), sal e azucre. O kétchup é unha das salsas de tomate máis utilizada.

Pode prepararse tamén tomate recheo, ao forno, á prancha ou salteado, que pode servir como un excelente acompañamento a un prato de carne, peixe ou tortilla.

Etiquetas:

cea Dieta tomate

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións