Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Ceas de inverno calentitas e lixeiras

Os requirimentos nutricionais non varían demasiado entre inverno e verán, de maneira que nos meses fríos débense buscar opcións calentitas e á vez lixeiras

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 18 de Xaneiro de 2017
img_sopa verduras calorcito hd

Pola noite, en xeral, é común escoller para céalas alimentos non moi pesados e de fácil dixestión a fin de favorecer o descanso nocturno. Tamén se evitan comidas copiosas para non ter que sufrir dixestións pesadas. No entanto, no inverno apetecen máis os pratos calentitos que temperen o corpo, de modo que é fácil esquecerse das ensaladas ou as verduras frescas, o que ás veces produce nas ceas un aumento da inxesta enerxética. Os requirimentos nutricionais non varían en demasía entre inverno e verán, de maneira que durante a estación máis fría débense buscar alternativas calentitas e á vez lixeiras, como as que se apuntan neste artigo para as ceas.

Img sopa verduras calorcito 01
Imaxe: ildi_papp

A cea é a última gran comida do día. No noso país, tómase entre as 20:00 e as 22:30 horas, aínda que isto pode variar segundo a idade, a composición familiar, as quendas de traballo e a organización da persoa ao longo do día. Sexa como sexa, para favorecer un óptimo descanso aconséllase non atrasar a hora da cea e evitar comer xusto antes de irse a durmir.

Estrutura das ceas equilibradas

Para que a dieta sexa equilibrada debe conter: polo menos 2 racións de verdura diaria (unha na comida e outra na cea); de 2 a 3 pezas ou racións de froita ao día; un máximo de 2 a 3 racións de alimentos proteicos cada xornada (carne, peixe e ovos, preferentemente pouco grasos), cereais ou féculas ricos en fibra, tales como a pasta, o arroz ou o pan integral ou os legumes; e evitar alimentos como o azucre, doces como marmeladas ricas en azucre, bebidas azucaradas, pastelería e pastelaría industrial e alimentos precocinados.

Os expertos recomendan repartir a inxesta alimentaria ao longo da xornada e facer, por tanto, 5-6 comidas diarias: almorzo, media mañá, comida, merenda e cea (con colación escasa despois da cea, se pasan moitas horas entre a cea e a hora de irse a durmir). Todo iso favorece o autocontrol do que se come e distribúe a inxesta calórica ao longo do día.

Desta maneira, as ceas deben achegar un contido calórico moderado e evitar excesos no contido graso. Non deben incorporar alimentos hipercalóricos nin moi ricos en azucres. En cambio, deben abundar as hortalizas ou as verduras, posuír un contido moderado en alimentos proteicos e alimentos ricos en hidratos de carbono e asegurar unha das racións de froitas diarias recomendadas.

Algo importante que hai que ter en conta é que as estruturas desequilibradas -ou as que poidan provocar deficiencias nutricionais- non se poden considerar como comidas lixeiras e sas. Así, non sería correcto cear cada día froita ou iogur ou cear a diario pan con tomate e embutido, posto que son estruturas alimentarias que poderían contribuír a un desequilibrio na inxesta nutritiva, provocando déficits de vitaminas e minerais nalgúns casos, déficits proteicos ou de fibra dietética noutros, etc. O mellor consello é consultar sempre ao dietista-nutricionista cando se teñan dúbidas sobre o equilibrio nutritivo da dieta.

Exemplos de ceas equilibradas para o inverno

Os seguintes son algúns exemplos de ceas lixeiras e calentitas:

  • Luns. Bol de sopa de caldo vexetal con fideos finos. Lombo de porco á prancha con berenjena ao forno. Pera.
  • Martes. Brócoli ao vapor salteado cunhas poucas xudías brancas.
    Pescada á prancha. Laranxa.
  • Mércores. Puré de coliflor (allo salteado con aceite, coliflor fervida e auga; pode engadirse unha pataca pequena). Filete de salmón ao forno. Macedonia de froita.
  • Xoves. Calabacín ao forno recheo con verduritas (cenoria, champiñóns e cebolas salteados). Pechuga de pavo con arroz salvaxe. Mazá.
  • Venres. Prato combinado de tortilla francesa e ensalada de quinoa e tomate. Plátano.
  • Sábado. Panaché de verduras. Filete de pito con remolacha en ensalada. Laranxa.
  • Domingo. Crema de allos porros calentita. Linguado á prancha. Kiwis.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións