Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ceas frías, hábito insano para a saúde dixestiva

As malas dixestións e o estreñimiento son as consecuencias máis comúns tras o consumo deste tipo de comidas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 23deXuñode2010
Img macedonia Imaxe: Graham Soult

Durante os meses de verán é frecuente que apeteza máis comer pratos liviáns como ensaladas, zumes, froitas ou iogures porque son alimentos que refrescan. Con todo, aínda que a composición destas preparacións sexa lixeira e saudable en nutrientes, o seu consumo habitual pode afectar á función dixestiva, sobre todo a persoas con debilidade nos órganos que toman parte nela (estómago, intestino, fígado). Este tipo de comidas frías reflicte a práctica cotiá de ceas frugales para moitas persoas, pero a sensación de tripa inchada e o empeoramento do estreñimiento son algúns dos posibles síntomas tras consumilas con frecuencia. No entanto, nin o tipo de molestias nin a intensidade é igual en todas as persoas.

Alimentos enfriadores

Unha cea frugal composta por alimentos e pratos lixeiros e fríos é unha tendencia máis habitual entre mulleres, homes novos e deportistas. Nuns casos consómese como unha forma voluntaria de coidar as calorías da dieta e, noutros, ante a preguiza de cociñar se se chega tarde a casa ou con desgana.

Son as típicas ceas compostas por un prato de ensalada mixta, unha froita e un iogur, un bol de iogur con cereais, bocadillos de xamón serrano, de queixo fresco ou fiambre, sándwiches vexetais, etc.

As bebidas con alcol, especias como a pementa e o curry, as froitas tropicais e os conxelados son alimentos enfriadores

No seu libro ‘Alquimia na cociña’, a experta en alimentación enerxética Montse Bradford informa de que certos alimentos arrefrían o corpo, polo que poden resultar inconvenientes para quen senten frío en xeral, teñen malas dixestións ou arrefriados e infeccións frecuentes en distintas partes do corpo, como a garganta, ou que afectan aos ouriños. Segundo a nutricionista, cada individuo ha de valorar se, tras prescindir deles unha tempada, o seu malestar se atenúa ou deixan de sentilo. Os alimentos que arrefrían en extremo son os seguintes:

  • Alcol: aínda que ao principio proporciona sensación de calor, dispersa a calor interna cara á superficie, polo que máis tarde sente frío.

  • Especias como a pementa, o curry e a mostaza son enfriadoras, o que explica que o seu uso sexa común na cociña de países calorosos. Pola contra, pódense empregar especias e herbas aromáticas quentadoras como a canela, o cravo, o jengibre e a noz moscada, e condimentos que reforzan os órganos dixestivos, moi comúns na cociña oriental, como o miso e o tamari ou salsa de soia.

  • Exceso de froitas tropicais como piña, papaya, mango, plátano macho, etc. A súa función é refrescante, por iso é polo que crezan en rexións con climas calorosos.

  • Leite e derivados. A enerxía que proporcionan é enfriadora, polo que resulta conveniente prescindir deles nas situacións descritas. O achegue de calcio está garantido se a dieta é variada en vexetais verdes, froitos secos e alimentos integrais como o arroz.

  • Alimentos conxelados ou que se comen fríos, como ensaladas, ensaladillas ou froitas, transmiten aos órganos dixestivos a mesma sensación refrescante que provocan ao comelos.

Xerar calor interior
O arrefriado dos órganos que interveñen na dixestión, como o estómago, os intestinos, o páncreas, a vesícula biliar e o fígado, fai que o seu funcionamento sexa lento, que se careza de forza dixestiva. Moitas persoas que toman ceas frías ou que comen gran parte dos alimentos deste xeito notan síntomas de malestar, como ventre inchado, flatulencia, dixestións lentas e pesadas, dor de estómago ou estreñimiento. Pode resultar chocante, xa que o estreñimiento asóciase polo xeral a falta de fibra e con este tipo de comidas o achegue deste nutriente é máis que suficiente. Pero nestes casos, o problema está na necesidade de calor que necesitan os órganos dixestivos.

A clave está na selección de alimentos quentadores, a cocción apropiada e a aplicación de calor local na zona dixestiva

O modo de corrixir o malestar pasa pola selección adecuada de alimentos, o uso das técnicas culinarias máis convenientes e a aplicación de calor local. Unha opción adecuada é cubrir o estómago cunha manta ou unha bolsa de auga quente despois das comidas.

A forma de cociñado inflúe na saúde dos órganos e, por tanto, na súa funcionalidade. A calor interior xérase cando se comen alimentos quentadores, como grans integrais, legumes, froitos secos, verduras aderezadas con herbas e condimentos apropiados e cociñados con tempo, con cocciones longas, ao vapor ou a presión. Un estofado de verduras reforza e quenta o interior do corpo, ademais de realzar o sabor doce dos vexetais. Para iso, hase de manter a chama a forza media-baixa, con tapa, entre 30 e 45 minutos. Estas verduras estofadas poden servir para elaborar unha sopa se se engade auga ou caldo, uns fideos ou unha deliciosa crema.

Convén substituír as ceas frías por cremas e purés de verduras da tempada, sopas naturais, verduras cocidas ou estofadas, carnes e peixes guisados con verduras e sen exceso de graxas. Conséguese un prato igual de livián, á vez que reconfortante e equilibrador.

ALIMENTOS FERMENTADOS

Os problemas dixestivos poden deberse en gran medida a que os órganos dixestivos non segregan suficiente cantidade de encimas . Estas sustancias actúan de maneira específica sobre cada un dos macronutrientes dos alimentos (hidratos de carbono, proteínas e graxas) para que estes poidan aproveitarse en funcións celulares. A deficiencia pode provocar molestias como pesadez, hinchazón ou gases, ademais de estreñimiento.

Os alimentos fermentados son ricos en encimas, polo que a súa adición á dieta mellora as dixestións. Algúns deles coñécense menos na gastronomía occidental, aínda que se usan desde a antigüidade na cociña oriental para elaborar pratos quentes. Cos grans de soia fermentados elabórase o tamari e o miso, condimentos que ademais de dar sabor aos pratos axudan na dixestión e a depuración do organismo. Ao mesmo tempo, polo seu proceso natural de fermentación, estes produtos convértense nunha fonte natural de lactobacilus , microorganismos que consumidos de maneira habitual axudan a regular a flora intestinal e fortalecen as defensas.

O miso é unha pasta que se debe engadir ao final da cocción para que non ferva nin perda as súas propiedades. Serve para dar sabor a sopas, caldos e variedade de pratos quentes como o arroz branco ao miso ou a sopa de miso con tallarines e verduritas. O tamari, máis coñecido como salsa de soia, pódese empregar como potenciador do sabor para elaborar diversidade de receitas, como unhas coxas ou alitas de pito, albóndegas, espetos de carne, pratos de peixe , ou de vexetarianos, como uns macarrones con verduras, uns fideos de arroz ou uns tallarines fritos.

Etiquetas:

ceas dixestións

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións