Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ceas lixeiras e nutritivas para os días de calor

Para elaborar unha cea liviá e nutritiva hai que pensar en pratos pobres en graxas e calorías, que non sexan moi doces e que hidraten a través das verduras e froitas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 26deXuñode2015
img_verter aceite ensalada hd Imaxe: Nitrub

O comezo do verán supón un cambio nos hábitos alimentarios. O tipo de produtos que se consomen nesta época do ano son distintos aos que se toman no inverno: mentres que nos menús invernais predominan as sopas, os purés e pratos máis elaborados, no verán prefírense as preparacións frescas e de sinxela elaboración. A mellora no clima e o aumento das horas alenta a programar máis actividades ao aire libre, de maneira que tamén para as noites búscanse pratos fáciles de facer e refrescantes para paliar a calor. A continuación explícase por que é importante elaborar ceas lixeiras e nutritivas, ofrécense exemplos concretos para toda unha semana e detállase que non é unha cea nutritiva.

Img verter aceite ensalada
Imaxe: Nitrub

Por que cear lixeiro?

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

A cea é a última comida antes de durmir, de maneira que non son recomendables ceas copiosas e en exceso enerxéticas antes de deitarse. Ademais, moitas veces o verán contribúe a certa desorganización de hábitos que pode facer que se gañe peso, de forma que non convén abusar de alimentos moi grasos ou hipercalóricos.

Na época estival, polo xeral, pérdese o ritmo habitual: varía a hora para levantarse da cama e irse a durmir, os horarios escolares desaparecen e os laborais cambian moitas veces, déixase de practicar exercicio físico de forma regular… Por todo iso, convén reservar certo tempo para realizar algún tipo de actividade física ou exercicio e organizar e reestruturar os hábitos e tomas alimentarias. Nesta situación, son recomendables as ceas lixeiras, é dicir, ceas cun moderado contido calórico, pobres en graxas e en alimentos hipercalóricos e sen produtos excesivamente doces.

Por que deben ser ceas nutritivas?

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Os requirimentos nutritivos non cambian de verán a inverno; por tanto, o achegar calórico, de proteínas, hidratos de carbono e graxas debe manterse igual de inverno a verán, a non ser que difira de forma drástica o grao de actividade física que se realice. Isto significa que as tomas alimentarias deben asegurar os requirimentos enerxéticos e nutritivos tanto no inverno como no verán.

En cambio, as necesidades hídricas, e por tanto dalgúns elementos minerais, si poden verse incrementadas, sobre todo se aumenta a sudoración. Por iso, son recomendables comidas e ceas nas que haxa un bo achegue hídrico de verduras, hortalizas e froitas.

Para deseñar ceas lixeiras e nutritivas hai que asegurarse das seguintes cousas:

  • Deben ser rica en verduras ou hortalizas e froita.
  • Non teñen que ter un elevado contido en graxas.
  • Deben posuír un contido moderado en alimentos proteicos e alimentos ricos en hidratos de carbono.

Que non é unha cea lixeira e nutritiva?

As tomas alimentarias desequilibradas ou que poidan provocar deficiencias nutricionais non se poden considerar comidas lixeiras e nutritivas. Así pois, non sería correcto cear froita cada día ou comer cada noite pan con tomate e embutido, posto que son estruturas alimentarias que poderían contribuír a un desequilibrio na inxesta nutritiva. Isto provocará falta de vitaminas e minerais nalgúns casos ou déficits proteicos ou de fibra dietética noutros. Por iso é importante consultar sempre ao dietista-nutricionista no caso de que se teñan dúbidas sobre o equilibrio nutritivo da dieta.

Exemplos de ceas lixeiras e nutritivas… para toda a semana!

Os seguintes son algúns exemplos de ceas lixeiras e nutritivas, para toda unha semana:

  • Luns. Sopa de tomate e sandía. Lombo de porco á prancha con patatita ao forno. Iogur desnatado.
  • Martes. Ensalada de cóengos, remolacha e brotes de soia. Pescada en papillote con flanecillo de habitas brancas. Melón.
  • Mércores. Ensaladilla estival (pataca, xudía verde, cenoria, guisantes, tomate, ovo duro e atún; con aceite de oliva). Macedonia de froita con queixo fresco (baixo en graxa) batido.
  • Xoves. Espárragos brancos. Pechuga de pavo con arroz salvaxe. Fresas.
  • Venres. Quinua salteada con berenjena e calabacín. Tortilla francesa. Albaricoque.
  • Sábado. Ensalada de queixo fresco e tomatitos. Hamburguesa de proteína vexetal. Ciruelas.
  • Domingo. Crema fría de allos porros e cebola. Linguado á prancha. Melón.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións