Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cereixas: mitos, cualidades e certezas

Ricas, vistosas e de presenza fugaz, as cereixas son unha froita deliciosa con múltiples propiedades beneficiosas para a saúde

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 07deMaiode2014
img_cerezas caja hd

Moi apreciadas polo seu sabor, populares entre os nenos e con beneficios confirmados pola ciencia, as cereixas chegan aos consumidores no seu tempo e en forma óptima, pois pasan da árbore á mesa e só están dispoñibles durante unhas poucas semanas ao ano. Como aproveitar o mellor momento das cereixas? Cantas se poden comer? É verdade que non se pode beber auga cando se inxeren moitas? O seguinte artigo rompe algúns mitos sobre esta froita, explica cando, como e cantas hai que tomar e sinala as mellores cualidades que a natureza reserva nestes bocados vermellos cheos vitaminas e antioxidantes.

Img cerezas caja
Imaxe: Quinn Dombrowski

Cereixas: como, cando e cantas comer

As cereixas anuncian a chegada dos días longos e preceden á calor estival. Canto máis grandes e doces son, mellor é a súa calidade. As dobres son unha malformación e a variedade máis habitual é a napoleónica, vermella escura (case negra), dourada por dentro e carnosa. Existen poderosas razóns para aproveitar esta froita tan ligada á temporalidade e á xeografía que só pode gozarse durante unhas poucas semanas ao ano.

Img 63164g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O primeiro que hai que desterrar da cesta de cereixas é o mito de que engordan. Sucédelles como a outras froitas que cargan con esa mala etiqueta, pero de maneira infundada. A pesar de ser doces, o seu contido en azucres naturais -e, polo tanto, en calorías- non é superior ao de froitas comúns como mazás, mandarinas ou peras. De feito, cen gramos de cereixas proporcionan 48 Kcal, cantidade de enerxía equivalente ás 54 Kcal da mesma cantidade de mazá (polo xeral, unha peza pesa o dobre ou case), as 50 Kcal de 100 g de pera ou as 46 Kcal do mesmo peso de nectarina.

Pero, como con todo, hai que controlar a cantidade, e coas cereixas pode ser máis fácil, xa que se pode elixir cantas comer, a diferenza doutras froitas en peza que se toman enteiras. Non se trata de comerse medio quilo dunha sentada, aínda que si podemos incluílas no xantar ou a merenda todos os días ata aburrirnos delas, que será cando desaparezan da vista. A súa presenza é efémera, pero a súa aceptación entre os nenos posibilita que un puñado -10 ou 15 cereixas- substitúa á sobremesa doce, complete a merenda ou sirva para o aperitivo do colexio. Mesmo son unha excelente escusa para lograr con éxito o propósito tan difícil de incorporar froita no almorzo.

Outro mito que acompaña ás cereixas é que pode causar malestar se se bebe auga despois. Contan os que tiveron a sorte de gozar da paisaxe do Jerte (Cáceres) que abarrotarse de cereixas unha tarde de primavera tardía colléndoas do mesma árbore, mesmo co froito un pouco quente, e beber auga despois para refrescarse é un pracer. E pode producir diarrea. Pero a causa non é a relación auga-cereixa, senón unha lóxica resposta a unha indigestión ou empacho. A única precaución coas cereixas e a auga é a de non lavalas se non se consumirán de inmediato. Hai que gardalas sen tapar e sen limpar na neveira, e así aguantan ata dúas semanas en perfecto estado.

Principais cualidades das cereixas

As cereixas conteñen beta-caroteno, vitamina C e, sobre todo, acedo fólico, ademais de minerais como potasio e pequenas doses de magnesio, fósforo e ferro. Tamén achegan fibra e unha moi alta concentración de antioxidantes. Entre eles sobresaen as antocianinas e a quercetina, que son flavonoides, así como compostos fenólicos. Estes datos, confirmados nunha revisión sobre as cereixas e a saúde levada a cabo polo Departamento de Ciencias Nutricionais da Universidade de Arizona (Tucson), permiten afirmar que as cereixas son unha fonte incuestionable de saúde, en especial para as doenzas e achaques que aparecen a partir dos 40 anos.

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

O consumo destas froitas é beneficioso en casos de artrites e mellora as condicións inflamatorias. Nun estudo transversal realizado na Universidade de Boston observouse a relación entre a inxesta de cereixas e o risco de ataques recorrentes de pinga. Os resultados mostraron que o consumo destas froitas diminuía nun 35% o risco de ataques. Por outra banda, as persoas con diabetes atopan na cereixa fresca (non na confitada) antocianinas antioxidantes (colorantes naturais que proporcionan os pigmentos en froitas). Estas son aliadas do páncreas, o que as converte nun motor para diminuír os niveis de triglicéridos, o colesterol, o azucre e a insulina en sangue. Tamén son boas para combater a síndrome metabólico tan ligado á saúde cardiovascular, pois a súa composición axuda a regular a graxa e a glicosa e controlar a presión arterial.

As cereixas teñen unha gran riqueza de fibra, que potencia o tránsito intestinal máis lento e deteriorado, sobre todo nas persoas con máis anos, polo que hai que convidar os maiores a comelas a diario. Tamén son diuréticas -en especial o seu rabo, co que se pode confeccionar unha infusión refrescante-, de modo que contribúen a combater a retención líquidos, tan incómoda e reductora da calidade de vida.

Doces soños... con cereixas

O Grupo de Neuroinmunofisiología e Crononutrición da Universidade de Estremadura desenvolve estudos que confirman a facultade das cereixas para procurar o soño. Trátase de evidenciar o alto contido desta froita en melatonina, unha hormona que mellora os ciclos de soño e vixilia. Ademais, a cereixa tamén contén triptófano e serotonina que actúan como neurotransmisores en moitos procesos fisiológicos e do estado de ánimo que inflúe no soño e o descanso.

A Universidade de Agricultura Chinesa, en Beijing, estudou a concentración de melatonina das cereixas, así como as fluctuaciones neste composto ao longo do día. Os seus autores postulan a hipótese de que a melatonina nas froitas como a cereixa tería función antioxidante para protexela da tensión oxidativo.

Coa cereixa agre (guinda) sucede algo parecido. A Universidade de Pennsylvania e a Universidade de Rochester (ambas as en EE.UU.) analizaron os hábitos de soño de 15 adultos durante un mes. Ao longo de 15 días beberon medio litro de mollo de guinda pola mañá e pola noite. Os resultados mostraron que houbo unha redución significativa no insomnio durante as semanas en que as cereixas estiveron presentes na súa dieta. Aínda que a mostra non é representativa, serve de base para profundar en novos e evidentes ensaios clínicos.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións