Artigo traducido por un sistema de tradución automática. Máis información aquí.

Chega o bo tempo! Un momento idóneo para mellorar a alimentación

Institucións e expertos en nutrición recomendan aumentar, aínda máis, o consumo de verduras e froitas cando soben as temperaturas
Por ASEVEC 4 de Maio de 2017
Img buen tiempo cuidar alimentacion hd

O bo tempo está ao virar a esquina. Para este período no que as temperaturas comezan a subir, institucións e expertos en nutrición recomendan aumentar, aínda máis, o consumo de verduras e froitas. E unha boa alternativa para mellorar a alimentación e engadir máis ingredientes saudables á mesa durante as estacións máis calorosas é utilizar as verduras conxeladas. Estes alimentos conteñen altos niveis de auga, vitaminas, fibra e minerais, e a súa dixestión é moi lixeira, o que as converte nun aliado perfecto para coidar o corpo por dentro e por fóra tamén na primavera e verán. Neste artigo lémbrase o papel das verduras como fonte de hidratación e saúde e danse algunhas ideas refrescantes con verduras para os días de calor.

Verduras: fonte de hidratación e saúde

Todas as verduras, en xeral, son alimentos ricos en auga, con contidos que oscilan entre o 83% e o 95%. Por encima do 90% de auga están a berenjena, o calabacín, a endivia, a leituga ou o tomate.

As verduras conxeladas manteñen a mesma cantidade de vitaminas e minerais que as frescas. Mesmo, nalgúns casos, o contido pode ser maior, xa que son recollidas no seu mellor momento permitindo que cheguen ao consumidor sen sufrir ningunha perda vitamínica no camiño.

A inxesta de verduras, ademais de mellorar a hidratación da pel, incorpora nutrientes como vitaminas e minerais que axudan a seguir unha dieta saudable. Sen esquecer que, tal e como afirma a Organización Mundial da Saúde (OMS), un consumo diario suficiente podería contribuír á prevención de enfermidades importantes, como as cardiovasculares e algúns cancros.

Coa chegada da calor, e unha maior exposición do corpo ás altas temperaturas e ao sol, a maioría das persoas optan por coidar máis os seus hábitos de alimentación. Os expertos aconsellan que se se quere perder peso, fágase de forma gradual e así asegurar que non se produzan complicacións na saúde e que os quilos perdidos mantéñanse de forma segura, sen o coñecido “efecto yoyó“. Unha dieta equilibrada é a que se axusta ás recomendacións dos comités de expertos. Tradúcese nun 15-20% de proteínas, un 50% de hidratos de carbono e un 30% en forma de graxa, da enerxía total da dieta, polo que convén inxerir cinco racións ao día de froitas e verduras, como mínimo.

Ideas sinxelas e refrescantes con verduras para os días de calor

Con todo, tamén sucede que, co aumento das temperaturas -e máis adiante a chegada das vacacións-, complícase seguir unha dieta equilibrada porque se come máis fóra de casa e, ademais, o tempo destinado á elaboración de pratos vese reducido. Por iso, unha boa proposta é ter un bo fondo de neveira e contar en casa con variedades de preparados e combinados de verduras conxeladas, que son moi saudables e sinxelos de elaborar.

Así, os combinados de ensaladilla resultan moi prácticos porque sempre están listos para a súa utilización, grazas a que as verduras chegan a casa lavadas, troceadas, precocidas e conservando todas as súas propiedades nutricionais, sen aditivos e sen conservantes, fácil e rápidas de preparar. Tamén poden ser consumidas na cantidade desexada, conservando o resto de novo no conxelador. Esta practicidad complétase coas súas propiedades saudables. Unha ración de ensaladilla rusa de 200 gramos só contén 252 kilocalorías, polo que se converte no prato fresco e idóneo para gozar no verán.

Outra alternativa moi saudable para a estación máis calorosa do ano son os batidos e zumes. Están especialmente indicados para o verán, porque procuran os nutrientes necesarios para o organismo, contribúen a manter a pel hidratada e contrarrestan os efectos nocivos do sol. O seu principal beneficio é a gran cantidade de minerais, vitaminas e axentes antioxidantes que achegan. Son moi energizantes e provocan un efecto saciante, grazas ao seu alto contido en fibra.

Os batidos verdes deben o seu nome aos vexetais de folla verde que conteñen. As espinacas, o brócoli, a col ou as acelgas son algunhas das verduras que outorgan esta cor e onde se concentra a maior parte das vitaminas. Son vistosos e saudables. Conteñen vitaminas A e C, acedo fólico e potasio.

Cada batido achega sabores e texturas diferentes dependendo dos ingredientes que se empreguen. Para elaboralos, é moi recomendable a utilización de verduras conxeladas, que chegan do mercado limpas, troceadas e libres de desperdicios. E ademais, sen descongelar, pódense introducir nunha batidora ou licuadora, triturándose a máxima potencia ata obter unha crema suave. Os batidos pódense endulzar ao gusto, servir con xeos ou acompañalos con elementos decorativos como menta, hierbabuena ou rodajas de cítricos. É recomendable servilos con rapidez para que non perdan as súas propiedades nutritivas.

Por último están os xeados, un dos refrixerios favoritos dos españois. E é que consumir este refrescante alimento significa mergullarse en todo un mundo de cores, tamaños, deseños e sabores. E, por que non, probar un xeado de verduras conxeladas, realizado en casa, con ingredientes totalmente naturais e en poucos minutos resulta unha boa alternativa nas estacións máis calorosas do ano.

Co obxectivo de concienciar á sociedade sobre a necesidade de incorporar as verduras na dieta diaria como hábito de vida saudable, a Asociación Española de Fabricantes de Vexetais Conxelados (ASEVEC) conta cun espazo en Internet que permite coñecer con profundidade e rigor o mundo das verduras conxeladas. Na súa páxina web pódese ver o proceso de fabricación das verduras conxeladas, as zonas españolas onde se recollen as diferentes variedades, consellos de saúde e ata o mellor tratamento e uso na cociña para elaborar pratos deliciosos.