Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Chocolate: que tipos hai e cales son as súas características?

Existe unha gran variedade de chocolates con características diferentes, aínda que todos presentan unha elevada porcentaxe de azucres e graxas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 29 de Marzo de 2013

O chocolate é un alimento rico en calorías, graxas e azucres. Por esa razón, localízase no grupo de alimentos denominados “superfluos”. Isto significa que a súa inxesta non é necesaria desde o punto de vista nutricional, xa que todos os seus nutrientes e compoñentes (incluídos os que achegan beneficios para a saúde) poden acharse noutros alimentos. Pero, é igual un chocolate que outro? Teñen todos a mesma composición? O seguinte artigo explica que clases de chocolates hai, como se caracterizan, cal é o seu achegue nutricional e por que se debe moderar o seu consumo.

Tipos de chocolates e as súas características nutricionais

Imaxe: bhofack2

Segundo o Código Alimentario Español, o chocolate é unha mestura homoxénea de cacao en po ou pasta de cacao e azucre pulverizada, á que se lle pode engadir manteiga de cacao. En calquera caso, debe conter, como mínimo, o 35% de compoñentes do cacao.

O mesmo documento tamén distingue entre diferentes tipos de chocolate, como o chocolate con leite, con froitos secos ou con cereais e con froitas.

Ademais, identifícanse derivados especiais do cacao, o chocolate e a manteiga de cacao, como o cacao azucarado en po (con ou sen fariñas), os chocolates especiais con mel, extracto de malta, ovos, café… os chocolates de réxime, os chocolates recheos e os bombóns (estes últimos deben ter un mínimo do 10% de chocolate na súa composición).

En resumo, unha gran variedade ante a que resulta moi fácil confundirse. É posible agrupalos dalgún modo e coñecer de forma sinxela en que se diferencian? Si. As principais diferenzas entre os tipos de chocolates máis comúns son as seguintes:

  • Chocolate negro. Debe conter, como mínimo, un 43% de cacao. Canto maior é o contido de cacao, máis amargo resulta o seu sabor, e menor é a porcentaxe de azucres e graxas.
  • Chocolate con leite. A definición é sinxela, xa que o chocolate con leite é, así de simple, o tipo de chocolate ao que aos característicos ingredientes deste produto engadíuselle leite.
  • Chocolate branco. Trátase dun produto elaborado con manteiga de cacao, azucre e materias sólidas do leite.
  • Chocolate con froitos secos ou con cereais. Deriva dun chocolate (só ou con leite) ao que se lle agregou entre un 8% e un 40% de abelás, améndoas, noces, piñóns ou cereais tostados, enteiros ou troceados.
  • Chocolate con froitas. Procede dun chocolate só ou con leite ao que se lle engadiron entre un 5% e un 40% de froitas, enteiras ou troceadas, desecadas ou confitadas. Na nosa contorna, a variedade máis apreciada e tamén máis popular é o chocolate con anacos de laranxa.

O achegue nutricional do chocolate

O chocolate é un alimento moi enerxético, é dicir, achega unha cantidade elevada de calorías grazas ao seu contido en graxas e hidratos de carbono (a maioría dos cales son azucres). Desde o punto de vista nutricional, as diferenzas entre o tres tipos principais de chocolates en canto a achegue de nutrientes non son transcendentais:

Tipo de chocolateEnerxía (kcal/100g)Graxas (g/100g)Graxas saturadas (g/100g)Azucres (g/100g)
Chocolate negro52062142
Chocolate con leite534311854
Chocolate branco566332056

Neste sentido, a recomendación de escoller o chocolate negro, explícase, máis que polo seu perfil nutricional, polo seu maior contido en flavonoides, unhas sustancias ás que se atribúen efectos beneficiosos para a saúde cardiovascular e que están en maior concentración nos chocolates con máis porcentaxe de cacao.

Chocolate: por que moderar o consumo

Imaxe: CONSUMER EROSKI

Para os alimentos “superfluos”, entre os que se inclúe ao chocolate, non existen racións de consumo recomendadas. O que se aconsella é que, en caso de consumirse, fágase con moderación. A palabra “moderación” é moi subxectiva e ten múltiples interpretacións. Con todo, non existe unha cantidade por encima da cal estean ben establecidos os prexuízos asociados á súa inxesta, polo que é difícil fixar unha cantidade recomendada ou uns límites máximos de consumo.

En calquera caso, convén ter presente que o chocolate é un alimento que achega unha cantidade nada despreciable de calorías a partir de azucres e graxas e que, a menos que o noso estilo de vida sexa moi activo (tanto a nivel laboral como no lecer), é fácil excederse tanto na inxesta enerxética, como destes dous nutrientes que xa son consumidos en exceso pola maioría da poboación.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións