Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Chuches con zume de froitas, son máis sas?

As lambetadas con zume de froitas son tan calóricas como as gominolas tradicionais, coas que comparten niveis moi elevados de azucre e un perfil nutricional case idéntico

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 13 de Maio de 2015

Ricas en azucres e moi pobres desde o punto de vista nutricional, as lambetadas deben ocupar un lugar ocasional, case anecdótico, na dieta dos nenos. Xunto coa pastelería industrial e as bebidas azucaradas, as lambetadas, gominolas, chucherías e caramelos non deben formar parte da alimentación habitual, xa que existe unha clara relación entre o consumo de azucre, o aumento de peso e a carie dental. Pero, entre as moitas ofertas que figuran no mercado, hai unhas gominolas que conteñen zume de froitas. Son máis sas que as outras? Teñen un mellor perfil nutricional? No seguinte artigo abórdanse estas e outras cuestións.

Imaxe: Olyina

A dieta dos nenos

A alimentación dos nenos debe basearse nunha dieta rica en froitas, verduras e hortalizas, cereais -integrais preferentemente- e legumes e cun contido moderado en proteínas de orixe animal (lácteos, carne, peixe e ovos). De face á prevención de enfermidades cada vez máis prevalentes, como a obesidade, os expertos recomendan controlar tamén a cantidade de azucres e graxas.

Segundo a Organización Mundial da Saúde (OMS), o consumo diario de azucres non debería exceder o 10% do achegar calórico total. É máis, a entidade propón rebaixar leste achegar calórico á metade -tan só un 5%-, dada a relación existente entre a inxesta de azucres, o peso corporal e a carie dental. Estes datos son os responsables de que alimentos como o azucre de mesa, chucherías, caramelos, lambetadas, gominolas, pastelería e doces, entre outros, deban ser ofrecidos de maneira ocasional aos pequenos, en lugar de formar parte do patrón dietético habitual.

De que están feitas as gominolas

As lambetadas, pastillas de goma ou gominolas son alimentos doces nos que predominan sobre todo os azucres e, nalgunha ocasión, tamén algún tipo de graxa . A listaxe de ingredientes habitual é: azucre, jarabe de glicosa, gelificantes, gelatinas, auga e edulcorantes, aromas e colorantes.

Son alimentos elaborados a partir de gelatinas e azucres, de maneira que na súa composición destaca unha porcentaxe baixa de proteínas en forma de gelatinas (5%-6%), un alto contido en azucres (sacarosa, glicosa ou fructosa) que pode chegar ao 70%-80% do produto e un achegue enerxético elevado: ao redor de 300-350 Kcal por cada 100 g de alimento (o triplo que un plátano). Ademais, non teñen fibra e apenas poseeen minerais e vitaminas, de modo que son moi pobres desde o punto de vista nutricional.

As gominolas con zume son mellores?

As gominolas que conteñen zume de froitas ("con zume de froitas", tal como denomínaas o fabricante) son máis sas? Inclúen menos azucres? Son menos calóricas que as demais chucherías? Posúen gran cantidade de froita? Para esclarecer estas dúbidas, hai que repasar os seus ingredientes habituais: jarabe de glicosa, azucre, almidón de millo, gelatinas, zume de froitas a base de concentrado (dun 2% a un 7%), colorantes e jarabe de azucre, entre outros. É dicir, este tipo de lambetadas, do mesmo xeito que as anteriores, teñen azucres como ingredientes principais. Ademais, o contido en zume de froitas é tan só do 2% ao 7% (de 2 a 7 gramos por cada 100 g de chuche), e non se trata de zume natural, senón de zume que provén de concentrado de froitas.

Se aínda quedan dúbidas, basta consultar o achegue nutricional destes produtos. Conteñen máis de 300 Kcal por cada 100 gramos, case o 80% da súa composición son hidratos de carbono, a metade dos cales (ou máis) son azucres.

Por tanto, as diferenzas coas gominolas ou caramelos de goma tradicionais son mínimas. Os ingredientes destas chuches son practicamente os mesmos e o seu achegue nutricional é case exacto, a diferenza dunha cantidade irrisoria de zume de froita a base de concentrado. Ofrecer estas lambetadas aos nenos na crenza de que son máis sas ou mellores porque conteñen zume de froita é un erro.

Os zumes de froita equivalen á froita enteira?

Cabe reflexionar, por último, sobre o valor nutricional dos zumes de froita, sexan naturais ou envasados.

O contido calórico das froitas que máis se consomen varía entre as 30-50 Kcal por cada 100 g; é dicir, unhas 70-100 Kcal por ración de froita. O seu contido en hidratos de carbono é de 5-10 g por cada 100 g na maioría das froitas.

Se se ten en conta que para preparar un zume débese espremer ou licuar de dous a tres pezas de froita, é lóxico pensar que o contido calórico, e en hidratos de carbono, dos zumes, será sempre superior ao dunha peza de froita; mesmo aínda que o zume sexa natural. Así por exemplo, un zume natural de tres laranxas achegará unhas 250 Kcal.

Ademais, o zume non posúe un achegue en fibra tan elevado como a propia froita (4 g de fibra de media por ración de froita versus 1 g de fibra máximo por ración de zume).

Finalmente, cabe destacar que se, ademais, o zume é industrial e preparado a base de concentrados de froitas ou con azucres engadidos, o seu contido calórico pode ser superior.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións