Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Ácidos grasos Omega 3

Unha graxa poliinsaturada que está presente nalgúns alimentos de forma natural

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 30deMarzode2006

Os ácidos grasos Omega 3 son un tipo de graxa poliinsaturada que diminúe o risco de padecer enfermidades cardiovasculares. Esta condición benefactora para a saúde, fai que cada vez se atopen máis produtos no mercado que o conteñen. Principalmente en leites enriquecidos, certas galletas, zumes e todo tipo de preparados lácteos. No entanto, se leva a cabo unha alimentación equilibrada, non é estritamente necesario sumalos á nosa cesta da compra. Son algo máis caros, pero unha boa opción para aquelas persoas que xeneticamente son propensas a niveis altos de colesterol.

Onde se atopan?


Os ácidos grasos Omega 3 máis importantes son o EPA ou acedo eicosapentanoico, e o DHA ou acedo docosahexanoico, que se atopan de modo natural nos peixes azuis como o atún, o salmón ou as sardiñas, así como no marisco e outros alimentos mariños como as algas.

Existe outro ácido graso da mesma familia que é esencial, xa que non o sintetiza o organismo e débese obter a través da dieta, denominado alfa linolénico. Este último atópase nos aceites de sementes -soia, millo, girasol-, nos froitos secos, no xerme de cereais e en menor medida, nos vexetais verdes. Devandito ácido graso é capaz de transformarse no organismo nos citados EPA e DHA, pero nunha proporción moi pequena, en torno ao 5%.

Beneficios do EPA e DHA

O seu consumo en cantidades adecuadas dentro do contexto de dieta equilibrada sábese que axuda a previr as enfermidades cardiovasculares -mellora os niveis de colesterol e triglicéridos en sangue e as cifras de presión arterial-, así como certos cancros como o de mama, próstata e colon.

Doutra banda, tamén se constataron beneficios mediante o uso de complementos baixo prescrición facultativa. En concreto, en persoas xa afectadas de cancro, mellora as defensas e redúcese o risco de metástasis -extensión do tumor a outros tecidos ou órganos-, en enfermidades respiratorias -mellora a función pulmonar-, e así mesmo, obsérvase unha melloría dos síntomas en enfermidades inflamatorias como a artrite e o reuma e en alteracións da pel como eczemas ou psoriasis.

Como cubrir as recomendacións?


Os expertos nutricionistas aconsellan un consumo de peixe azul fresco de 2 a 3 veces por semana, considerando unha ración de 150 g por persoa. Desta forma, cóbrese a cantidade necesaria de EPA e DHA con capacidade de previr, entre outras, as enfermidades cardiovasculares, sen necesidade de recorrer aos alimentos enriquecidos nin aos complementos. Os produtos enriquecidos nunca deben substituír ao consumo de peixe azul xa que este achega máis cantidade de EPA e DHA, ademais de presentar outras vantaxes nutricionais. En caso de persoas con enfermidade cardiovascular, cancro, inflamatorias e da pel, as necesidades de Omega-3 son superiores, polo que se ha de inxerir a cantidade extra como suplemento, ademais de consumir a ración adecuada de peixe azul.

Entón, quen debe consumir alimentos enriquecidos?


Estes alimentos poden mellorar a saúde, xa que achegan un complemento saudable a unha dieta e estilo de vida apropiados, pero non son indispensables. Non hai que esquecer, ademais, que por si sós, nin curan nin preveñen alteracións ou enfermidades.

Nin curan nin preveñen alteracións ou enfermidades

Outro dos problemas actuais en relación cos alimentos enriquecidos é que, ao atoparse nunha ampla gama, pode producirse un sobreconsumo. Por exemplo, se se toma a diario leite Omega 3, galletas e margarina enriquecidas e peixe semanalmente. Describíronse alteracións na coagulación do sangue por inxestas demasiado elevadas destes nutrientes.

Por iso, faise fincapé en que o mellor é seguir unha dieta equilibrada, e recorrer só en caso necesario aos alimentos enriquecidos e complementos, e sempre baixo o asesoramento dun profesional que nos indique cal é o alimento ou complemento e a dose máis adecuada a cada caso.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións