Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco cambios na dieta de face ao verán

Na época estival, o obxectivo en alimentación é protexer a pel fronte á oxidación do sol, garantir unha hidratación suficiente e gozar coa comida sen preocupación nin culpa

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 19deXuñode2012

A maneira para comer e de relacionarse cambian dun modo significativo coa chegada do bo tempo e a calor. Non é o mesmo alimentarse nestes meses que durante o resto do ano. E a variación, ademais de sumar goce e pracer, ten outros fundamentos. No verán, é importante fornecer nutrientes protectores á pel fronte á acción oxidante dos raios do sol que a queiman, é necesario garantir unha hidratación suficiente e, por suposto, gozar coa comida sen que esta fáganos enfermar nin sexa a orixe de sentimentos de culpa sobre a báscula. Neste artigo destácanse cinco ideas saudables e saborosas para gozar aínda máis na mesa durante o período estival.

Img salmon bbq
Imaxe: woodleywonderworks

Comer no verán: os cambios, en positivo

No verán, é posible gozar de todos os manxares que nos brinda a natureza, sen levar o sobresalto ao final desta época polos quilos gañados, os desaxustes no colesterol, o ácido úrico ou o azucre. A clave está en identificar os costumes insanas repetidas, que se perpetúan durante o período estival, e abrir a mente e a boca a novas propostas alimentarias, diferentes ás habituais, pero tan gustosas como estas, ou máis.

  • Ensaladas, algo máis que tomate. O tomate é talvez a hortaliza máis esperada dos meses estivais. As ensaladas, os gazpachos e os zumes elaborados con tomates de tempada no seu punto de sazón e recentemente colleitados teñen un sabor inigualable. Con todo, quen padecen de doenzas articulares deben consumilos con moderación, do mesmo xeito que outras hortalizas da súa familia (solanáceas), como os pementos, as berenjenas e as patacas. Nestes casos, proponse gozar con outras alternativas tamén gustosas como os pepinos, as leitugas, as endibias ou as espinacas crúas en ensalada.

  • Legumes, sen falta. A calor e o bochorno que acompañan a moitos días estivais ocasionan que os legumes perdan presenza nos menús semanais. No entanto, o compendio de nutrientes que reúnen estes alimentos é insuperable, de modo que a súa inxesta semanal é obrigada. O segredo para incluílas como prato de verán é cambiar a súa forma de presentación e elaboración. Os estofados e guisos, que nos días fríos quentan o corpo e resultan tan contundentes, substitúense no verán por outras propostas:

    – Lixeiras sopas con legumes, como garavanzos, lentellas ou feixóns, entre outras.

    – Saborosas cremas frías ou tépedas, xa sexan de guisantes ou de feixóns vermellos.

    Ensaladas frías de legumes, que se deixan macerar coa vinagreta ou unha mestura aromática de herbas e que abren o apetito, como a de ensalada de garavanzos con salsa “pico de galo” ou a de feixóns brancos, xudías verdes e salmón.

  • Grelladas vexetarianas e de peixe. As grelladas son, no verán, o pretexto máis buscado para o encontro familiar ou con amigos. Pero tamén son un momento idóneo para sorprender aos invitados coa orixinalidade. Algunhas opcións para iso son as grelladas vexetarianas (verduras carnosas á grella, escalibada, calabacines, etc.) e deliciosos pratos de peixes asados á grella (sardiñas de tempada, bonito á prancha, lombos de rape, espetos de peixe, de lagostinos ou gambas). Estas propostas non teñen que ser a comida exclusiva da reunión, pero si poden formar parte da oferta gastronómica para quen prefiran optar por comer máis lixeiro que nas tradicionais grelladas. Mesmo, é posible asar a froita na grellada, que ben pode servir de guarnición doce moi orixinal.

  • Xeados naturais e de froitas. A gama de xeados que ofrecen tendas e chiringuitos é dabondo coñecida. O nexo común é: moitas calorías, graxas e azucres nun pequeno, aínda que delicioso, bocado. A proposta máis sa e liviá consiste en preparar xeados, granizados, sorbetes, batidos e zumes ben fríos coas froitas de tempada, como as cereixas, o pexego, as fresas ou o albaricoque.

  • Té frío de sobremesa ou entre horas. Os tés, en toda a súa ampla gama (branco, verde, vermello, negro), resultan refrescantes, proporcionan o estímulo esperado e acougan a sede se se serven tamén fríos, acompañados de xeo picado en forma de granizado ou mesturados con mollo de limón.

No verán, as mesmas calorías que o resto do ano

No verán non precisamos nin máis nin menos calorías que durante o resto do ano, salvo que o ritmo e a intensidade na práctica de actividade física sexan moi superiores. No entanto, o maior movemento motivado polos baños na piscina, os paseos pola praia ou a montaña ou os xogos non xustifica que se deba comer máis.

Segundo explica a nutricionista Marta Cuervo, doutora en Fisioloxía e Alimentación, “durante algunhas semanas de verán abandonamos o patrón sedentario que impera ao longo do ano, pero isto non significa que acumulemos gasto calórico”. En opinión desta experta, “a referencia sempre a terá cada un, e unha vez máis, o feito de escoller ir andando e deixar aparcado o coche porque hai bo tempo, ou descubrir o pracer de dar longos paseos, dá a oportunidade de conectar con hábitos activos que poden afianzarse no tempo”.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións