Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco ceas equilibradas paira compartir cos nenos

Quedáchesche sen ideas paira preparar ceas saudables aos teus fillos? Segue estas propostas de pratos moi completos paira gozar en familia

cena familiar Imaxe: Askar Abayev

Segundo o Estudo Nutricional e de Hábitos Alimentarios da Poboación Española (ENPE), promovido pola Escola de Alimentación da Fundación EROSKI, os españois almorzamos sós, pero comemos e, sobre todo, ceamos máis en familia. Aproveitar estes momentos paira gozalos xuntos achega moitos beneficios, tanto paira os nenos como paira os proxenitores, e é una ferramenta máis paira poder combater desde casa a obesidade infantil. Pero, ás veces, os pais e nais non saben que preparar nestas comidas para que sexan saudables. Contámosche que debe ter un prato equilibrado e propómosche cinco ideas de ceas moi completas paira gozar en familia.

Como deber ser un prato equilibrado

Moitas veces, as familias quedan sen ideas paira preparar una comida ou una cea saudable. Paira axudarlles, a Escola de Saúde Pública de Harvard creou un modelo de prato no que se inclúen todas as categorías de alimentos imprescindibles na dieta. É o que se denomina o Prato de Harvard.

plato de Harvard para niños
Imaxe: Eroski Consumer

  • Hortalizas: a metade do menú debe basearse en froitas e verduras.
  • Proteicos: una cuarta parte incluirá peixe, carne de aves, legumes ou froitos secos, fontes de proteínas saudables. Hai que reducir o consumo de carnes vermellas, fiambres e as carnes procesadas.
  • Farináceos: cereais en gran variados (pan integral, pasta integral, arroz integral…). Hai que limitar o consumo de cereais refinados como o arroz ou o pan brancos.

Este modelo pódese estruturar nun ou dous pratos. Os diferentes tipos de alimentos pódense combinar de infinidade de maneiras. Por exemplo:

  • Primeiro prato: hortalizas e farináceos integrais, legumes ou tubérculos.
  • Segundo prato: alimento proteico (legumes, peixe, ovos, carne).
  • Guarnición: hortalizas e/ou farináceos integrais, legumes ou tubérculos.
  • Sobremesas: froita fresca.
  • Acompañamento: pan integral e auga.
  • Paira cociñar e aderezar: aceite de oliva virxe.

Menús paira ceas en familia

Aquí van cinco propostas paira preparar entre semana una cea moi completa paira os nenos, con ideas tomadas da ‘alimentación saudable na etapa escolar’ (2020) da Axencia de Saúde Pública de Cataluña (ASPACT).

➡️ Luns

  • Hortalizas + farináceo: xudías verdes con patacas salteadas con allo
  • Proteico: tortilla á francesa
  • Froita: mazá laminada

➡️ Martes

  • Hortalizas: crema de cabaza e pataca con pipas
  • Proteico + hortaliza + farináceo: filete de galo rebozado con remolacha rallada
  • Froita: granada

➡️ Mércores

  • Hortalizas + proteico: ensalada de lentellas (lentellas, tomate, pemento, cebola e olivas)
  • Farináceo: pan integral
  • Froita: macedonia

➡️ Xoves

  • Farináceo: sopa de pasta integral
  • Hortalizas + proteico: croquetas de pito con hortalizas salteadas
  • Froita: gajos de mazá

➡️ Venres

  • Proteico + hortaliza: ensalada de garavanzos con leituga, espinacas, cóengos, mazá e noces
  • Froita: mandarinas

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

Etiquetas:

cea menú-gl

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións