Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco comidas ao día?

Engadir una comida a media mañá e outra a media tarde permite ter enerxía durante toda a xornada paira facer fronte á actividade diaria

O costume gastronómico está marcado por tres comidas diarias. O almorzo, o xantar e a cea foron tradicionalmente a principal fonte de inxestión de alimentos. Con todo, algúns nutricionistas comezan a cuestionar este costume e apostan por engadir dous tentempiés máis á dieta diaria: uno a media mañá e outro a media tarde. O obxectivo é conseguir que o corpo conte durante toda a xornada coa enerxía suficiente paira facer fronte á actividade diaria, ademais de facilitar a dixestión e evitar os atracones ao chegar ao xantar ou á cea con gran apetito. No caso das persoas maiores, catro comidas diarias poden ser suficientes, xa que o seu gasto enerxético é menor que o dos nenos, aos que convén afacer comer cinco veces ao día e ensinarlles a non abusar de alimentos ricos en azucre, graxa ou sal. Un último consello: non hai que confundir o ‘picoteo’ coas comidas entre horas e hai que saber que o importante non é que ao final do día consumiuse a cantidade diaria recomendada de calorías, senón que estas estean ben repartidas.

Por que hai que repartir as comidas

O número de comidas diarias que o organismo necesita depende dos costumes de cada persoa, o seu estilo de vida e a actividade laboral ou física que realiza. De acordo a estes parámetros, o número de inxestas recomendadas non debe ser inferior a tres (almorzo, xantar e cea), aínda que novas correntes apuntan a necesidade de aumentar esta cantidade a cinco, o que implica comer entre horas ou, o que é o mesmo, tomar un tentempié a media mañá e outro a media tarde. O presidente da Fundación paira o Desenvolvemento da Dieta Mediterránea (FDDM) e catedrático de Medicamento Preventivo e Saúde Pública da Universidade de Las Palmas de Gran Canaria, Lluís Serra, asegura, precisamente, que “o número ideal de comidas que deben facerse ao día está entre tres e cinco, porque menos de tres comidas é demasiado pouco paira una persoa e máis de cinco significa que se picotea demasiado”. Ademais, xustifica as tomas de media mañá e media tarde na necesidade de recuperar a enerxía que se perde a medida que transcorre o día e paira evitar chegar con fame e “darse o atracón” na comida ou na cea. “A dixestión sempre é máis sinxela cando se distribúe a inxesta de alimentos”“A dixestión sempre é máis sinxela cando se distribúe a inxesta de alimentos” engade.

Desde pequenos, os lactantes adoitan comer cada tres ou catro horas, o que implica que cada día realizan de seis a oito comidas. Una costume que convén manter a medida que o neno crece para que aprenda a comer ben, a non saltarse ningunha comida e, sobre todo, a non abusar das chucherías e aperitivos salgados entre horas. “Os horarios tradicionais son bos, o que non está ben é o descontrol que existe na actualidade, porque non controlamos a nosa relación coa comida e inxerimos alimentos en calquera momento”, lamenta Serra, quen confirma, no entanto, que en función dos horarios é posible saltarse a comida de media mañá ou a de media tarde, se o tempo que transcorre entre esta e a seguinte comida é breve ou se a intensidade da actividade que se realiza non é demasiado forte. “Tampouco hai que comer en exceso por cumprir coa máxima de cinco comidas ao día”, recomenda.

Pola súa banda, Carmen Cadrado, profesora do Departamento de Nutrición da Facultade de Farmacia da Universidade Complutense de Madrid, considera que “non hai que obsesionarse con realizar cinco comidas”, xa que o número ideal depende de cada grupo de poboación e das súas características. Neste sentido, asegura que “entre tres e catro comidas é un número ideal paira a poboación de idade máis avanzada, mentres que paira os nenos é máis interesante que fagan cinco comidas, porque a enerxía que gastan durante o día sempre é maior”. No que coinciden ambos os expertos é na importancia de non realizar un xaxún prolongado ou saltarse o almorzo, una medida á que recorren algunhas persoas paira perder peso. “Cando non se almorza, o organismo protéxese da privación de alimentos e o metabolismo gasta enerxía dunha maneira máis lenta, polo que ao final hai una maior tendencia a engordar”, indica o presidente da FDDM.

Paxinación dentro deste contido


Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións