Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco consellos para unha vida máis saudable

Preguntámoslle ao dietista-nutricionista Xullo Basulto cales son as claves para mellorar a nosa saúde, a nosa alimentación e os nosos hábitos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 17 de Xuño de 2020
dieta saludable comer mejor Imaxe: Getty Images

Baixar de peso é o obxectivo de moitas persoas, sobre todo, nestas datas. A coñecida como operación bikini trae cada ano un conxunto numeroso de métodos para adelgazar, dietas milagre e dietas exprés, cuxo obxectivo é perder con rapidez varios quilos, pero non mellorar o noso estado de saúde ou adoptar uns hábitos de vida saudables. Se ningunha dieta é máis eficaz que outra para perder peso nin sequera a medio prazo, o máis sensato para o noso obxectivo é cambiar de hábitos e apostar por unha boa alimentación. O dietista-nutricionista Xullo Basulto ofrécenos cinco craves que nos axudarán a mellorar a nosa vida e a nosa saúde.

Como mellorar a túa saúde (e os teus hábitos)

  • 1. As dietas poden ser arriscadas a longo prazo. “Porse a dieta” supón un custo de oportunidade: o tempo dedicado a elas poderiámolo dedicar a aprender a comer ben para sempre. Pero, ademais, pode supor un perigo. Un estudo publicado en 2017 polo departamento de Saúde Pública de Helsinqui observou un maior risco de incremento de peso e de perímetro de cintura a longo prazo nas persoas que “fan dieta” en comparación coas que non o fan. Ese mesmo ano, outra investigación, publicada en Journal of Obesity & Metabolic Syndrome, constatou un maior risco cardiovascular nas persoas que fluctuaciones no seu peso a causa do efecto yoyó. Aínda que soe a paradoxo, facer dieta pode engordar.
  • 2. Mellorar o noso estilo de vida. Hai hábitos que prexudican a nosa saúde e que hai que cambiar. Xullo Basulto resúmeos co acrónimo SALTAR: Sedentarismo, A lcohol(canto menos, mellor), Lactancia artificial (apostar sempre pola materna), Tabaquismo (pedir axuda para deixar de fumar), A limentaciónpouco saudable (deixar para comer mal) e Relaciones daniñas (aquelas persoas que che impiden cambiar os teus hábitos).
  • 3. Basear a nosa alimentación en alimentos de orixe vexetal e poucos procesados. Ou, dito con outras palabras: máis vexetais, menos animais e poucos ou ningún cárnico procesado nin alimentos superfluos. Comer mellor tamén significa deixar para comer mal. Está demostrado que as intervencións centradas en tentar que a poboación reduza o seu consumo de alimentos malsanos son máis efectivas que as que perseguen que se aumente a inxesta de alimentos saudables.
  • 4. Pedir axuda a un nutricionista colexiado e, se é preciso, a un equipo multidisciplinar. Os programas de control de peso deben contemplar a modificación do estilo de vida co obxectivo de mellorar o comportamento, sempre traballando cara a metas alcanzables. Tamén se pode preguntar ao médico de cabeceira para unha orientación e coñecer que opcións existen.
  • 5. Non esquecer que a saúde non a definen os nosos quilos senón os nosos hábitos. Non hai que obsesionarse pola cifra que marque a báscula, o importante é seguir uns hábitos saudables.

Para acceder a más contenidos, consulta la revista impresa.

Etiquetas:

dieta sa

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións