Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco dietas que non hai que empezar

Certas dietas para adelgazar supoñen un risco para a saúde, son ineficaces a longo prazo e presentan multitude de carencias nutricionais

img_dieta mala hd

Perder peso é unha cuestión máis seria do que parece. Non debe ser tomada a treo. O primeiro consello é consultar sempre cun profesional sanitario (un médico, un dietista-nutricionista), que é quen en realidade pode recomendar a dieta máis efectiva en función das características de cada persoa e dará as pautas exactas para levala a cabo. De non botar man dun profesional, é moi fácil perderse entre as bondades que vende Internet e as promesas dos “falsos gurús“. Desexosos de baixar quilos canto antes, é moi probable que acabemos levándonos a saúde por diante. As “dietas milagre” son moitas. No seguinte artigo apúntanse cinco que supoñen un perigo para a saúde.

Img dieta mala 01
Imaxe: ginasanders

Dietas para adelgazar: coidado coas présas

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Cando un toma a difícil decisión de perder peso -non polos resultados, pero si polo que custa realizala- ten que ter moito coidado coa dieta que elixe. Son múltiples as que un pode atopar en Internet, ou por recomendación dun amigo, ou porque lle soa que era boa, pero á hora da verdade hai que ter en conta unha prioridade: que a alimentación debe ser saudable.

O problema é que moitas veces se pon por diante o feito de que os resultados sexan rápidos e que non supoña moito esforzo, é dicir, que non haxa que pasar demasiada fame e, se é posible, que non haxa que privarse dos produtos ou pratos favoritos. Pero as chamadas “dietas milagre” adoitan levar consigo unha situación de carencia de sustancias e de exceso doutras que poden terminar supondo un perigo para a saúde.

As dietas extremas e as “non aptas para a saúde” son moitas -máis das que nos gustaría-; mesmo nalgúns casos causa sorpresa que alguén se lance a seguilas: a da solitaria, a do parche da lingua… Aquí vai unha selección de cinco coa recomendación de que é mellor non empezar sequera a probalas.

Cinco dietas que non se deben empezar

  • 1. A dieta da mazá. Baséase nas bondades desta froita, como que é rica en vitaminas, minerais e azucres. Iso si, salvo en contadas comidas, baséase niso: en comer todas as mazás que uno queira. O problema é que non existe ningún produto que conteña, por si só, todos os nutrientes que un necesita, e esta non é unha excepción. Por exemplo, “non contén proteínas, de modo que á hora de perder peso soamente eliminarase masa muscular e, ao terminar a dieta, volverase a recuperar o peso con gran facilidade”, sinalan desde o Instituto Médico Europeo da Obesidade (IMEO), que a inclúe na súa lista do dez peores dietas.
  • 2. A dieta de Atkins. É moi “golosa”, porque permite consumir moitos produtos que outras dietas prohiben terminantemente. En concreto, baséase nun consumo case único de proteínas procedentes de carnes vermellas, embutidos, manteigas ou ovos, entre outros, mentres que deixa moi pouco sitio para os hidratos de carbono das froitas e verduras. Así mesmo, oponse a alimentos como a pasta, os legumes, o leite ou o azucre. Ao non recibir o nutriente necesario para obter enerxía, o corpo queima as graxas dunha forma moi particular, provocando efectos negativos: entre eles, falta de apetito, estreñimiento, aumento do colesterol sanguíneo e, mesmo, risco cardiovascular.
  • 3. A dieta da sopa. O seu segredo é un caldo preparado con cebolas, ramalletes de apio, pementos verdes, tomates, repolo, col, sal e pementa, nunhas cantidades moi concretas. Xoga co feito de que apenas ten calorías e, por tanto, pódese tomar toda a que un queira. Como acompañamento, pódense consumir en ocasións froitas, zumes ou leite desnatada. O resultado é que supón un déficit de proteínas, vitaminas e minerais, de modo que se perde peso á conta dunha serie de desequilibrios orgánicos e, en menor medida, de graxa, que é o que realmente interesa perder. Unha anemia é o primeiro que pode producir, e de aí en diante.
  • 4. A dieta da alcachofa. Pódese facer en diferentes prazos de tempo e os seus resultados son rápidos, pois logra unha perda de peso alta de forma bastante acelerada polo feito de que elimina líquidos do organismo, pero isto supón que en canto un volve á dieta normal recupera os quilos coa mesma rapidez. A alcachofa é un produto moi beneficioso para a saúde e debe ser incluído nos nosos pratos, pero acompañado doutros moitos alimentos.
  • 5. A dieta Dukan. Unha das máis coñecidas, moi seguida hai non tanto tempo e que na actualidade non deixa lugar a dúbidas de que é inapropiada despois de que se pronunciaron un bo número de sociedades científicas. Xa a Axencia Francesa para a Seguridade Alimentaria, do Medio Ambiente e Ocupacional (Anses) sinalou que esta dieta pode comportar desequilibrios nutricionais e ser altamente arriscada por poder comportar alteracións somáticas, psicolóxicas, hormonais, de crecemento ou de rendemento. Máis claro, auga.

En definitiva, elixir unha dieta non é nunca tarefa fácil. E, desde logo, non hai que facelo co computador en man e dispostos a levala directa á cociña. Porse en contacto cun profesional sanitario é básico, pois sempre nos recomendará aquela que en realidade nos beneficie e a forma máis correcta de seguila. Se non, é mellor esquecerse diso. O primeiro é sempre a saúde.

RSS. Sigue informado

La cita diaria con la salud

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións