Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco erros que impiden adelgazar

Existen obstáculos moi concretos para baixar de peso de maneira saudable, duradeira e eficaz

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 05deMarzode2014
img_dieta error hd

Só 2 de cada 10 persoas que tentan perder peso conségueno. Esta é unha das conclusións máis contundentes do informe de febreiro de 2014 da Sociedade Española para o Estudo da Obesidade (SEEDO). O dato resulta máis significativo cando se le que o 75% da poboación adulta ha tentado adelgazar nalgún momento da súa vida, en coherencia cunha porcentaxe similar que admite non estar contento co seu corpo. A SEEDO recoñece que algo falla para que os intentos de baixar de peso cultiven tan alto nivel de fracaso. Neste artigo apuntamos os erros máis comúns que se cometen cando se tenta adelgazar, para así tratar de evitalos e lograr hábitos saudables que alimenten e non engorden.

Img dieta error
Imaxe: Laura Lewis

Moitas persoas teñen unha dilatada experiencia en dietas milagre, en asesoramentos inadecuados e en métodos que se promocionan en programas da tele, en revistas ou que se descargan de calquera portal de Internet. “En contra do que se cre, este tipo de dietas non son inocuas”, sinala Elena Piñeiro, dietista-nutricionista cunha dilatada carreira pasando consulta a persoas que queren e necesitan adelgazar. Esta especialista engade que este cúmulo de intentos errados provoca que cando a persoa toma conciencia de que os atallos non valen, “o tempo de tratamento alóngase por motivos fisiológicos e costa máis perder a graxa que leva o sobrepeso e os problemas asociados a el”, desde a síndrome metabólico ata os trastornos cognitivos, trastornos do comportamento alimentario e diversas enfermidades dexenerativas.

Obstáculos para baixar de peso: cinco erros e falsas crenzas

Aprender a adelgazar é aprender a comer, e isto inclúe deixar de cometer erros interiorizados e reforzados polas mensaxes publicitarias, e mesmo informacións contraditorias e carentes de evidencia científica. Aínda que son moitos, recoñecelos nunha lista pode reducir a dificultade de combatelos.

  • 1. É un erro dar credibilidade aos mitos. Existen varios, e convén lelos de novo para lembralos, tachalos de fraude e negalos: os hidratos non engordan; a auga na comida é sa; a froita é necesaria e está cargada de vitaminas e non de calorías; os alimentos lixeiro non adelgazan; as vitaminas tampouco; o aceite de oliva é necesario; un día a líquidos, ou a verduras, ou a peixe ou a calquera cousa, non adelgaza, moito menos o xaxún; os nervios non engordan; ou o metabolismo non é lento ou rápido ao antollo.
  • 2. É un erro marcarse un tempo fixo para perder quilos. A recomendación dos organismos máis acreditados é que a perda de peso ha de ser moi paulatina (entre 500 gramos e 1 quilo á semana), co obxectivo de dar tempo ao organismo a reorganizarse metabólicamente e asegurar que sexa un adelgazamento consolidado, estable e duradeiro. Pero o obxectivo non é cumprir cun número de “semanas de sacrificio” senón lograr un cambio de hábitos. A meta non é temporal, é intrínseca, é para sempre.
  • 3. É un erro pensar que perder peso e cambiar os hábitos non custa esforzo e é fácil. Diminuír do exceso de graxa corporal pasa pola disciplina persoal, pola orde nas comidas, pola exploración valente en busca da orixe da compulsión, se é que a hai, pola vontade de porse a camiñar, a nadar ou a andar en bicicleta e aprender a comer ben ofrecendo equilibrio químico ao organismo para manter un peso saudable, que é, en si, o obxectivo. Así resume o esforzo e o valor de afrontar o cambio a nutricionista Elena Piñeiro. Hai que estar atento, e se se descoidan os bos hábitos, regresar canto antes a eles. Convén ter presente que a inxesta desmesurada de alimentos de forma puntual e o descoido do exercicio físico durante catro semanas son suficientes para que o aumento de peso e de graxa corporal perduren ata dous anos e medio despois.
  • 4. É un erro coidar o que se come e non coidar o que sente. Os hábitos sans, o control e o dominio sobre o que se compra e cómese, así como o exercicio, reforzan a autoestima. É unha roda que fai crecer a aceptación e o aprecio cara a un mesmo, o que achega benestar emocional. Se se carece dela, aparecen as crises persoais que inciden nos hábitos e provocan ansiedade. Incluso a influencia da crise socioeconómica que sofre o noso país ocasiona cadros de ansiedade que buscan consolo na mala comida, que impide alimentarse ben. Non hai que castigarse por sentirse baixo de ánimo, pero tampouco consolarse de maneira artificial.
  • 5. É un erro adelgazar polos demais. Tanto se se trata dunha persoa adulta ou dun neno, hai que atopar a motivación nun mesmo. Hai que responder o “porqué”, definir e visualizar en profundidade a razón que conduciu a tomar a elección de adelgazar, de cambiar a maneira para comer, explica Piñeiro. Non vale facelo polos demais, para non escoitar os seus reproches ou os seus mofas, para buscar a súa aceptación ou a súa aprobación. O esforzo e o cambio será protagonizado por un mesmo, quen o gozará e merecerá é un mesmo. Mesmo nos máis novos debe de imperar a conciencia de que a decisión é propia, que se conta con axuda e apoio, pero é un mesmo quen llo propuxo e por quen llo propuxo.

Ser protagonistas do cambio

Combater a gordura non é novo. A escritora Anxos de Irisarri narra en ‘A viaxe da Raíña’ a última fazaña de Toda Aznar, raíña de Navarra, que viaxou de Pamplona a Córdoba para que os médicos do califa desta cidade fixésenlle unha cura de adelgazamento ao seu fillo Sancho e así recuperase o seu trono. Corría o ano 1000 e adelgazar xa era unha necesidade, e un negocio.

A novidade do século XXI é que, aínda que aínda queda moito por descubrir, avanzouse en enterrar falsos mitos, en exculpar aos alimentos e en denunciar receitas máxicas. Pero todo pervive: os mitos, a bondade ou maldade dos nutrientes e as dietas milagrosas. Entre todo iso, un punto de partida moi importante actual é implicar ao paciente no seu cura, acompañarlle e ofrecerlle información e ferramentas para que o triunfo sexa seu. Un éxito que, na gran maioría das ocasións, redúcese a cambiar hábitos, quererse e seguir queréndose.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións