Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cinco hábitos dietéticos que predisponen á diabetes

A diabetes tipo 2 aumenta e afecta xa a máis de 255 millóns de persoas, aínda que o 90% dos casos podería evitarse cun estilo de vida saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 14deNovembrode2013

Hai quen compara á diabetes tipo 2, ou diabetes “do adulto”, cun tsunami. É unha patoloxía rara en nenos, a diferenza do tipo 1, que se rexistra na infancia. Na primeira, o corpo non aproveita ben a glicosa dos alimentos e iso tradúcese en que os niveis de glicosa do sangue están demasiado elevados, algo moi arriscado para a saúde a longo prazo. As cifras desta enfermidade, en claro aumento, non deixan lugar a dúbidas: é unha epidemia. É unha patoloxía que afecta, a nivel mundial, a máis de 255 millóns de persoas. Dado que supón a cuarta causa de morte nos países desenvolvidos, vale a pena evitar custe o que custe os hábitos que incrementen o risco de padecela. O presente texto céntrase nos hábitos dietéticos que poden promover a diabetes.

Img burguer fast food 01
Imaxe: TheCulinaryGeek

Diabetes: cinco hábitos para revisar

Máis de 300 millóns de persoas padecen diabetes na actualidade. Delas, o 85% presentan a chamada “diabetes do adulto” ou diabetes tipo 2. E os prognósticos non son halagüeños: estímase que en 2025 sumaranse a esta lista 33 millóns de persoas máis e que do 30% ao 40% dos europeos padeceremos diabetes ao longo da nosa vida, segundo a Sociedade Europea de Cardiología. Estas son razóns para revisar os nosos hábitos dietéticos e modificar aqueles que predisponen a padecela.

  • Img zumver2
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Tomar a miúdo bebidas azucaradas. Os mal chamados “refrescos” incrementan o risco de diabetes. “Mal chamados” porque é unha denominación cunha connotación positiva, que pode dar a entender que o seu consumo non só é inocuo, senón que ten unha capacidade de refrigerar o noso corpo superior á da barata e saudable auga fría. O estudo máis recente que relaciona a diabetes tipo 2 co consumo de bebidas azucaradas publicouse en abril de 2013 na revista ‘Diabetologia’. Constatouse que tomar o equivalente a unha lata de refresco ao día pode aumentar un 22% o risco de padecer diabetes tipo 2. A investigación avaliou oito cohortes europeas (350.000 participantes) que participan no Estudo Prospectivo Europeo sobre Cancro e Nutrición (EPIC). A doutora Doura Romaguera, unha das responsables do estudo, realizou unhas contundentes afirmacións para ‘Diario Médico’: “Tendo en conta o aumento no consumo de bebidas azucaradas en Europa, débense enviar á poboación mensaxes claras sobre o efecto contra a saúde destes refrescos”.

  • Beber zumes de forma habitual. É bastante coñecido que as bebidas azucaradas incrementan o risco de diversas patoloxías, como é o caso da obesidade. Non tan coñecido, con todo, é que os zumes aumentan o risco de diabetes. É o que observou en agosto de 2013 unha análise da dieta de 12.198 voluntarios, publicado na revista ‘British Medical Journal’. Como era de esperar, o consumo de froita enteira diminuíu o risco de padecer diabetes, mentres que o consumo de zumes de froita incrementouno. Neste artigo de EROSKI CONSUMER detállase que non convén tomar a miúdo zumes de froita, aínda que sexan caseiros, xa que iso pode supor (en función da frecuencia e o volume) asumir diversos riscos para a saúde a longo prazo, sobre todo en nenos.

  • Img
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Consumir de forma frecuente carnes procesadas. Cada vez hai máis probas dos riscos do consumo habitual de carnes procesadas, tales como carne afumada, curada, salgada ou á que se engadiron conservantes. Neste grupo entran o xamón, o touciño, as salchichas, o salami os “cachorros quentes” e similares. Un estudo epidemiolóxico levado a cabo en Francia, que seguiu a 66.118 mulleres durante 14 anos, observou unha relación clara entre o consumo de cárnicos procesados e o risco de padecer diabetes. Unha recente investigación publicada na revista ‘American Journal of Epidemiology’ relaciona a súa inxesta cun maior risco de mortalidade por todas as causas.
    Así pois, non estraña que entidades de referencia como o Fondo Mundial para a Investigación do Cancro (WCRF) propoñan “evitalas”, como pode comprobarse aquí. Para o WCRF, está probado que evitar as carnes procesadas (ademais de non tomar máis de 500 gramos de carnes vermellas á semana) diminúe o risco dunha enfermidade tan grave como a diabetes: o cancro de colon.

  • Basear a dieta en refinados. Un metaanálisis feito público en outubro de 2013 (‘European Journal of Epidemiology’) por investigadores do Departamento de Saúde Pública da Facultade de Medicina da Universidade Noruega observou un maior risco de diabetes ante un maior consumo de alimentos refinados, como o arroz branco. Mentres que consumir alimentos integrais (pan integral, pasta integral, arroz integral, etc.) diminúe o risco, os refinados poden aumentalo. A conclusión dos autores é clara: “Os nosos resultados apoian as recomendacións de saúde pública para substituír os grans refinados con grans enteiros e suxiren que se deben consumir polo menos dúas racións de grans integrais por día para reducir o risco de diabetes tipo 2”.

  • Img hamb 1
    Imaxe: CONSUMER EROSKI

    Acudir con frecuencia aos ‘fast-food’. O máis recente consenso español de prevención e tratamento da obesidade sinalou que “o consumo de fast food de forma habitual (máis dunha vez á semana) pode contribuír ao incremento da inxestión enerxética e á ganancia de peso e obesidade”. Por iso aconsellou “limitar o consumo habitual (frecuencia de máis dunha vez á semana) de fast food” ou comida rápida. A ganancia de peso é un dos principais determinantes do risco de diabetes, tal e como mostrou unha rigorosa investigación publicada en ‘Diabetes Research and Clinical Practice’ en setembro de 2010.

Previr a diabetes: mellorar o estilo de vida!

O estilo de vida, do que forma unha parte importantísima a alimentación, desempeña un papel crucial na prevención da diabetes tipo 2 ou diabetes “do adulto”. Nove de cada dez casos de diabetes son prevenibles, segundo o Departamento de Nutrición da Universidade de Harvard, tal e como pode comprobarse na edición de febreiro de 2006 da revista ‘Public Health Nutrition’.

Harvard considera que realizar actividade física de forma regular, non fumar, seguir unha dieta sa e tentar manter un peso saudable pode evitar o 90% de casos de diabetes tipo 2. Isto lévanos ao doutor Ben Goldacre, autor do recomendable libro ‘Mala ciencia’, quen, entrevistado O País ”, respondeu á pregunta “Cal é o erro médico máis estendido?”, coa seguinte frase: “Non saber detectar se algo no teu estilo de vida xérache problemas. Necesítanse ideas moi sinxelas que non se ensinan nos colexios. Esa é a traxedia”.

Etiquetas:

azucre diabetes Dieta

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións