Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco razoes para non comer rápido

Comer rápido de forma habitual pode desequilibrar a nosa dieta e facernos gañar peso

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 17 de Febreiro de 2016

Comer rápido relaciónase cun maior peso corporal. E viceversa, comer amodo asóciase cun menor Índice de Masa Corporal (IMC), un concepto que se ampliou no artigo ‘Subir de peso, cando empezar a preocuparse?‘. Por que sucede isto? Son as persoas con obesidade máis proclives a comer rápido ou, pola contra, comer rápido contribúe á obesidade? Hai que estar seguros de que é causa e que é efecto. Por iso, cada vez máis investigacións abordan esta cuestión. Mentres tanto, vale a pena ser conscientes de cinco razoes para non comer rápido, ampliadas no presente texto.

Imaxe: oneinchpunch

Sabemos que comer rápido de forma habitual non é saudable, pero non hai respostas contundentes a por que sucede isto, tal e como detallaron Danielle Ferriday e os seus colaboradores en decembro de 2015 na revista Physiological Behavior. Sexa como for, pódense apuntar cinco motivos polos que vale a pena evitar ter por costume comer a toda velocidade.

1. Comer sen pensar

Imaxe: Subbotina

De igual maneira que moitas persoas falan sen pensar, tantas outras comen sen pensar. E ningunha das dúas é recomendable. Comer rápido non permite que pensemos o suficiente en que estamos a comer. E pensar o que comemos é tan importante como pensar o que dicimos. Tal e como detallou o catedrático de Nutrición e Bromatología da Universidade Rovira i Virgili, Jordi Salgas, nunha entrevista concedida a EROSKI CONSUMER, "imos moi rápido en todo, sen planificación algunha e, ao final, nunha contorna como o que temos, no que destaca sobre todo a alta dispoñibilidade de alimentos gustosos pero pouco saudables, a nosa dieta vólvese desequilibrada".

Tomar conciencia da nosa dieta é importante por motivos que poden ir máis aló da propia saúde, como o impacto ambiental das nosas decisións alimentarias ou como o efecto que exerce sobre os demais. Isto último quedou patente nunha investigación recollida en agosto de 2015 na revista Appetite, que mostrou que os bebés que toman biberóns de mans dunha nai distraída (que non presta atención ao neno, senón a outras cousas, como o seu teléfono móbil) consomen máis cantidade de leite. Estas mulleres, ademais, eran menos proclives a entender cando o seu fillo estaba saciado. Todo iso pode contribuír, a longo prazo, a unhas maiores taxas de obesidade infantil.

Ferriday e os seus colaboradores engaden que é posible que esta distracción inflúa de forma negativa sobre a "memoria episódica". Así, comer rápido pode facer que esquezamos, de maneira inconsciente, que inxerimos, algo fundamental para seguir unha dieta equilibrada. Unha estratexia para evitar comer sen pensar é facelo lonxe dos videoxogos, lonxe do computador e, desde logo, lonxe da televisión.

Unha investigación recentemente publicada por Wilkinson e os seus colaboradores (febreiro de 2016) agrega que non basta só con pensar no que comemos, senón que convén non esquecernos de "mirar o que comemos".

2. Comer máis

Pensar (e mirar) o que comemos relaciónase coa saciedade, un mecanismo que non é en absoluto sinxelo. A modo de exemplo, Robinson e os seus colaboradores detallaron en 2013 na revista American Journal of Clinical Nutrition que o mero feito de pensar que na anterior comida tomamos alimentos saciantes relaciónase cunha inhibición na inxesta na seguinte comida.

Mellor establecido está, en todo caso, que comer rápido afecta de forma negativa ao mecanismo da saciedade. En 2014, un estudo tamén coordinado por Robinson (revisión sistemática da literatura científica) indicou que "unha taxa máis lenta de alimentación asociouse cun menor consumo de enerxía en comparación cunha taxa máis rápida de alimentación". É dicir, cando comemos rápido é moi probable que comamos máis.

3. Gañar peso

Imaxe: viperagp

Do explicado ata agora pódese deducir que non só o tamaño da ración condiciona o que comemos, tal e como se abordou nesta publicación en outubro de 2015, senón que tamén o fai a velocidade á que inxerimos. E ambos os factores fannos proclives a gañar peso, aínda que todo dependerá da frecuencia coa que consumamos grandes racións de alimentos e comamos rápido.

Robinson e os seus colaboradores explicaron no seu estudo de 2014 que comer a gran velocidade podería ser un factor máis dos que contribúen á ganancia de peso e á obesidade. E, por iso, son partidarios de considerar a redución da velocidade á que comemos como "unha intervención efectiva para diminuír o consumo de enerxía como parte das estratexias de comportamento para previr e tratar a obesidade".

4. Perder saúde

Comer a toda velocidade pode facer que nos alimentemos peor (por unha mala selección dos produtos dispoñibles) e que gañemos peso. Ambos os factores poden deteriorar a nosa saúde a longo prazo. Unha mala alimentación é un factor crave no desenvolvemento das chamadas enfermidades non transmisibles, responsables da maior parte das mortes prevenibles na nosa sociedade. A obesidade, pola súa banda, tamén aumenta o risco das devanditas enfermidades, ademais de supor unha das principais cargas económicas nos países desenvolvidos. Neste momento, o gasto que implica abordar a obesidade ascende a entre un 2% e un 20% do orzamento sanitario.

5. Dar mal exemplo

Cando comemos rápido estamos a transmitir un mal modelo aos nosos fillos, que nos toman como referentes a seguir. Por iso é polo que aos consabidos consellos de predicar co exemplo na mesa (sexa cos nosos modais ou, tamén, co seguimento habitual dunha dieta saudable), de apagar a televisión e de respectar as sensacións de fame e saciedade dos nenos, non está de máis engadir outra recomendación: comer sen présas. Permitiranos gozar non só da comida, senón tamén da impagable compañía da nosa familia.

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto