Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Cinco trucos para non desperdiciar alimentos

Planificar as compras, aprender a conservar os alimentos ou reutilizar a comida son algunhas maneiras sinxelas e prácticas de evitar o malgasto e coidar a economía doméstica

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 17 de Xaneiro de 2014

A tendencia arroxa cifras preocupantes: desperdiciamos demasiados alimentos e boa parte do que tiramos poderíase aproveitar moito mellor. Ese pouquiño de arroz, esa froita que se pasou, as lonchas de pavo que caducaron na neveira, o que deixamos no prato, o pan que compramos de máis… parecen pouca cousa día a día, uns residuos marxinais e inevitables que, con todo, suman 76 quilos ao ano en cada fogar e si se poden evitar. Pero, como? No seguinte artigo ofrécense algunhas ideas domésticas e sinxelas para aproveitar ao máximo a comida e aforrar tempo e diñeiro.

Imaxe: Enric Martinez

Como reducir o malgasto de alimentos

  • 1. Tomar conciencia. Dicir que en cada casa tíranse case 80 quilos de comida ao ano xera bastante sorpresa, incluso certa incredulidade. A maioría dos consumidores non somos conscientes de cantos alimentos desperdiciamos, tal como reflicte un exhaustivo estudo de HISPACOOP, a Confederación Española de Cooperativas de Consumidores e Usuarios. Segundo a investigación, só o 5% dos participantes admitiu tirar comida ao lixo. Coñecer este dato e outros, como que a comida é o momento do día no que máis alimentos se tiran (nada menos que un 35% deles)/deles) non só serve para ter máis información sobre o noso comportamento como consumidores, senón para modificalo e melloralo. Ser conscientes desta conduta é o primeiro paso para cambiala.
  • 2. Planificar a dieta e as compras. Ser previsores e ordenados non só axudaranos a seguir unha dieta máis saudable que se axuste ás nosas necesidades, senón que redundará na saúde do noso peto, porque evitaremos comprar de máis, comer de máis e tirar de máis. Unha boa e útil iniciativa é planificar a nosa dieta e a da nosa familia. Para iso, deberemos facer unha previsión acertada do consumo real que se fai dos alimentos, en especial, dos perecedoiros, que son os que primeiro acaban no cubo do lixo.

  • Imaxe: CONSUMER EROSKI

    3. Sacar o máximo rendemento. Non son poucas as veces que tiramos alimentos en bo estado porque estamos convencidos de que non se poden comer. Aí van os talos, as sementes e as follas das verduras, as hortalizas e os legumes, que son comestibles, aínda que non o saibamos. Cantas veces tiramos verduras que se quedaron mustias na neveira e xa non teñen bo aspecto para preparar unha ensalada? Se é o caso, podemos aproveitalas elaborando zumes de verduras. Pero tamén a pel das froitas pode incluírse nesta listaxe, xa que con elas poden facerse diversas preparacións: desde licuados e batidos ata purés, compotas ou froitas asadas enteiras, coa súa pel. Incluso aquelas cascas máis bastas -como as dos cítricos- teñen utilidade. Por exemplo, podemos rallar a pel do limón e usala para aromatizar azucres ou dar sabor a un biscoito ou decorar un mousse ou xeado.

  • 4. Aprender a facer conservas. Existen múltiples técnicas para conservar os alimentos, desde as máis actuais -co frío do conxelador- ata as máis antigas, como os encurtidos ou a salmuera. Conservación o excedente de comida para aproveitalo en momentos de escaseza é unha preocupación humana milenaria. Por iso, á marxe do conxelador de casa (que terá un espazo limitado), é importante coñecer distintas técnicas para prolongar a vida útil dos alimentos. Isto pódese facer con azucre , con aceite (para queixos, carnes e embutidos), con vinagre , ao baleiro, con sal... Preparar unhas froitas en almíbar , por exemplo, serviranos para aproveitar o excedente de froita fresca de tempada.
  • Imaxe: CONSUMER EROSKI

    5. Facer novas receitas con sóbralas. Unha forma moi práctica (e rica) de controlar o que tiramos é darlle unha segunda oportunidade aos alimentos e sobras que, polo xeral, tíranse. O pan é quizá o alimento con máis posibilidades: rallado, en torradas, como picatostes, como bases para canapés, en sopas de allo, para facer faragullas estremeñas ou mesmo en sobremesas, como as torrijas ou o flan. Pero non é o único. Por exemplo, se nos sobran carnes, aves e peixes asados podemos facer con eles un recheo de pementos, unha base para sopas ou un delicioso ingrediente de croquetas. O marisco pode incluírse en ensaladas, ou empregarse como base para facer un caldo moi saboroso co que, á súa vez, podemos preparar un arroz. E se nos sobran sobremesas ou doces, tamén podemos reutilizalos: cos turróns e polvorones (que case sempre quedan en casa despois das festas) podemos facer cremas, xeados ou cupcakes. Incluso unha sobremesa fresca, como a macedonia, pode converterse nun batido de froitas ou en parte dun pastel de froitas (tipo plum cake).

RSS. Sigue informado

Ao publicar un comentario aceptas a política de protección de datos

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións
Fundación EROSKI

Validacións desta páxina

  • : Conformidad con el Nivel Triple-A, de las Directrices de Accesibilidad para el Contenido Web 1.0 del W3C-WAI
  • XHTML: Validación do W3C indicando que este documento é XHTML 1.1 correcto
  • CSS: Validación del W3C indicando que este documento usa CSS de forma correcta
  • RSS: Validación de feedvalidator.org indicando que nuestros titulares RSS tienen un formato correcto