Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cociña de inverno: quente, gustosa e saudable

O inverno é unha época idónea para tomar sopas, cremas e purés recentemente feitos ou cuns días de repouso, pero sempre calentitos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 15deFebreirode2012
img_sopa c invierno hd

O ambiente invernal destas semanas arrefría o corpo e convida a escoller, entre os alimentos de tempada, os máis enerxéticos, os que máis sacian e os que máis calor dan. Mentres, entre os receitarios, búscanse as mellores maneiras para cociñar no inverno. As sopas, as cremas, os estofados e as preparacións ao forno ou ao vapor son as fórmulas culinarias que máis calor proporcionan ao corpo, o efecto esperado cando tras un día de frío intenso chégase a casa destemplados. A continuación detallamos algunhas destas opcións saudables e saborosas para comer rico, calentito e ben nos días máis fríos do ano.

Img sopa c invierno 01
Imaxe: gdolgikh

Máis sopas, cremas e estofados para os días de inverno

Img 114828g
Imaxe: CONSUMER EROSKI

A natureza dita. No inverno, as hortalizas para ensalada escasean. É indiscutible a presenza de escarola, algunhas leitugas e cenorias, pero non é tempada natural de tomates, pementos nin pepinos. Isto non significa que, a pesar de estar á venda no mercado, non se deban comer, senón que o natural debería ser consumir os alimentos que se cultivan en cada estación. Xa chegará a hora das ensaladas de tomate.

O ambiente xélido arrefría o corpo, que pide calor tamén cos alimentos e coas súas formas de preparación. Os meses fríos son o momento idóneo para tomar as verduras en sopas, en cremas e en purés, fumarentos, recentemente cociñadas ou recalentadas. As ensaladas, cando apetezan, poden servir como acompañamento ou complemento ao menú, e non de maneira necesaria como prato principal. É un cambio dietético puntual que non repercutirá de modo negativo na saúde nin na nutrición. A medida que pasan os meses, o propio corpo pide máis ensaladas. De igual modo, quen prefiran unha ensalada para comer ou para cear non teñen máis que seguir a intuición e saboreala con gusto.

  • Sopas de verduras: pódense cociñar tantas sopas de verduras como combinacións fáganse cos vexetais (de allo , de allo porro e cenoria, de champiñóns , de brócoli , de cabaza e tapioca, de cabaza e tapioca con toque de jengibre) e os líquidos de cocción (con caldos de pito, vexetal, de peixe ou de carne de cocido).

  • Cremas suaves: o allo porro, a cabaza, a acelga, a cenoria e os champiñóns son as verduras que se deben escoller nestes meses fríos. Sen máis aditivo que un bo chorro de aceite de oliva virxe, sen queixos nin natas, só cun puñadito de sementes de sésamo tostadas ou pipas de cabaza ou de girasol, obtense un prato lixeiro, pero reconfortante.

  • Verduras estofadas ou en guiso: o estofado duradeiro e a lume lento realza o sabor doce propio das verduras, en particular, das de raíz ou rastreras, como cenorias, cabaza, cebolas e nabos. Conséguese un sabor moi agradable se se cociñan durante polo menos 30 minutos. Desde unhas sinxelas endibias estofadas ao limón ata unha mestura de cebola, pemento verde, allo porro salteado con piñóns que acompaña a unha sepia ou outro segundo prato.

  • Ao forno: o forno seco, sen ventilador e sen que as hortalizas estean húmidas, consegue intensificar o dulzor dos vexetais. As hortalizas máis carnosas, como a berenjena ou o calabacín, resultan deliciosas ao forno, sazonadas e cun toque persoal de herbas aromáticas. Desta maneira, as verduras asadas ao forno, en cazuela ou en papillote , convértense na guarnición idónea de calquera prato ou nun apetecible primeiro.

    GUISO NON É SINÓNIMO DE GRAXA

    Os guisos e os estofados tamén poden ser de vexetais; contundentes estofados de legumes, substanciosas paellas variadas ou suculentas pastas recheas dan como resultado pratos saborosos nos que a graxa non é o inconveniente. Un bo chorro de aceite de oliva para o rehogado inicial das hortalizas escollerase como a única graxa de cocción. O resto do sabor obtense cunha adecuada elección dos alimentos, cun uso equilibrado e xusto de herbas aromáticas e especias, e tras aplicar o tempo necesario para o correcto cociñado.

    Basta probar o estofado de fabas frescas e alcachofas, de brécol con champiñóns, de verduras con tofu ou con queixo de ovella para comprobar que son pratos con aspecto lixeiro, pero que sacian.

    RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións