Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cociña rápida: pratos sans en 10 minutos

Preparar pratos ricos, sans e variados en pouco tempo é posible se se opta por ensaladas, conservas ou afumados, arroces e pastas, legumes, froitas e tentempiés

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 18deXullode2012

Durante as vacacións, sobre todo no verán, téntase dedicar o menor tempo posible ás obrigacións para gozar dos momentos de lecer e pracer. E isto inclúe moitas veces á cociña. O risco é evidente: pasarse coas calorías e as graxas, comer mal e en exceso. Con todo, a preguiza estival non ten por que estar rifada cunha dieta saudable. Algúns alimentos, como as conservas, os legumes ou as pastas, permiten preparacións sas, rápidas e moi ricas, sen descoidar o que se come. A continuación ofrécense sete ideas prácticas para elaborar pratos saudables e saborosos no mesmo tempo que se fai un bocadillo ou mentres se quenta unha porción de pizza.

Img salmon legumbres
Imaxe: Jules:stonesoup

Alimentos listos para consumir

A industria alimentaria ofrece ao consumidor un amplo menú de produtos xa elaborados e listos para o seu consumo ou que requiren unha mínima manipulación. Esta comodidade pode resultar útil en momentos puntuais, cando se prioriza o tempo que se quere destinar ás actividades que non pasan pola cociña.

1. Ensaladas de quinta gama. Os alimentos de quinta gama véndense xa preparados para un consumo inmediato. As ensaladas envasadas en bolsa, lavadas, cortadas e listas para o seu uso son un exemplo claro deste tipo de pratos preparados. Convén abrilas e airealas antes de comelas para que se disemine o cheiro que desprenden ao estar conservadas en atmosferas “modificadas”. Algúns pratos cociñados tan só requiren abrir o envase e gozar do contido, como arroces, ensaladas e pratos de pasta, carnes ou peixes cociñados, entre outros.

2. Legumes e verduras en conserva “ao natural”. Aínda que o apropiado é comer as verduras o máis frescas posibles, ademais de que os legumes cociñados en casa con distintos aderezos son máis saborosas, as conservas ao natural (en auga e sal) son un bo recurso para completar calquera prato en poucos minutos.

3. Peixes en conserva ou afumados. Atún, bonito, caballa e sardinillas son os peixes en conserva máis populares. Hainos en escabeche, en aceite e ao natural, polo que se pode escoller a preparación que máis conveña ao prato que se preparará. Os afumados como a troita, o salmón ou o bacallau dan o contraste de sabor pronunciado ás receitas ás que se engaden.

Cociña exprés: pratos fríos ou tépedos

No verán, o padal e o corpo agradecen o contraste de temperatura e apetecen máis os pratos fríos

Nos días de intensa calor, cando o sol aperta, o padal e o corpo agradecen o contraste de temperatura, polo que apetecen máis os pratos fríos ou tépedos. Os bocadillos son un clásico das elaboracións frías. Ademais, a súa versatilidade en canto a mestura de ingredientes, a súa rapidez de elaboración e o seu fácil transporte permiten que sempre se teñan en conta como recurso fácil de comida rápida que, ben exposta, resulta moi equilibrada. Con todo, hai multitude de ideas de comidas rápidas e sas que se fan no mesmo tempo no que se prepara un bocadillo.

4. Arroces e pastas. Son idóneos para comer unha ou dúas veces por semana cada un e permiten moitas variacións de texturas e sabor.

5. Os legumes. Son moi importantes na dieta e é preciso comelas, como mínimo, un par de veces por semana. Dúas opcións de legumes exprés poden ser as seguintes:

  • Ensalada de xudías brancas con salmón afumado. Para elaborar esta receita en tempo marca se parte das xudías en conserva, que se aclaran e escurren. Se trocean os vexetais e mestúranse co legume. Emprégase salmón envasado e engádese no momento de consumir o prato, do mesmo xeito que o aderezo de aceite e vinagre. Non será preciso agregar sal, dado que o salmón xa é un alimento bastante salgado.
  • Para variar o menú, a receita de lentellas á vinagreta queda deliciosa se se come ben fresca. Preparala costa moi pouco. Basta dispor das lentellas cocidas (sobras do día anterior) ou en conserva natural. Unha vez escurridas, mestúranse coa vinagreta elaborada cos pementos troceados, a cebolleta fresca e o atún. Se a comida levará a un lugar onde non hai neveira para mantela fría, pódese obviar a suxestión de engadir ovo duro, xa que este alimento causa intoxicacións cando non se mantén en bo estado de conservación.

6. As froitas. O seu consumo é fundamental para o organismo e, por iso, recoméndase comelas a diario, máis aínda cando son frescas e de tempada.

  • Pódese comezar a comida cunha ensalada de froitas con queixo mozzarella. O máis laborioso desta receita é pelar e trocear as froitas, que non require máis de cinco minutos. Para axilizar a comida, levan todos os ingredientes mesturados e engádese o queixo no momento xusto para comer, xunto co aderezo.
  • Calquera zume de froitas que se faga cunha soa froita ou coa mestura de varias (ciruela con fresas; pexego, mazá e limón; albaricoque, mazá e pexego; cenoria e laranxa…) déixase listo en moi pouco tempo, sobre todo se se dispón de licuadora. A modo de bebida refrescante e hidratante, pódese preparar cada día un mollo diferente para deleitarse despois dun baño ou un intre ao sol.

7. Os tentempiés.

Acentuar os sabores dos pratos fríos

Ao rectificar con distintos condimentos (sal, azucre, mel ou outros) o gusto dos pratos que se serven fríos, cabe ter en conta que a percepción dalgúns sabores cambia coa temperatura. A intensidade dos sabores redúcese a unha temperatura máis fría.

Os expertos na cociña suxiren que para acentuar o frescor dun prato frío é moi útil engadir unhas pingas de vinagre, limón ou lima, ou ben especias como a cúrcuma ou o curry.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións