Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cociñar para toda a semana

Comer de forma sa e variada é posible cunha correcta organización e pratos preparados nun só día

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 13deOutubrode2010

Cociñar unha comida ou unha cea require tempo e orde. Se se quere que o menú semanal -de luns a venres- sexa caseiro, o reto é difícil. Pero ademais, se quen cociñan han de cumprir con obrigacións laborais e familiares, guiarse polo receitario tradicional é todo un desafío que, no entanto, pódese lograr. O truco está nunha correcta planificación. Antes de dedicar media xornada de festa a cociñar para toda a semana, hai que decidir o menú e elixir o prato principal, que condicionará os demais. Hai que buscar o equilibrio e cumprir as recomendacións de frecuencia dietética. Se se logra, serán evidentes as vantaxes conquistadas en saúde, tempo e economía.

Buscar o equilibrio

Aínda que non hai unha fórmula acordada por todos os especialistas, a Pirámide da Alimentación Saudable e os principios da dieta mediterránea serven de referentes para confeccionar un menú equilibrado que, ademais de saboroso, supoña hábitos correctos na dieta familiar.

Non en balde, consiste en seguir unha serie de principios comúns que se resumen en consumir lácteos lixeiros, verduras e froitas todos os días, así como alimentos ricos en hidratos de carbono en forma de pan, cereais, arroz, pasta (mellor nas súas formas integrais) e pataca. Non deben faltar as hortalizas e os legumes con asiduidade e convén combinar o consumo de carne e limitalo a tres días á semana, a mesma cantidade máxima aconsellada para os ovos e similar á recomendada para o peixe.

Un menú equilibrado tratará de lograr o propósito de introducir hábitos correctos na dieta familiar

En definitiva, hai que converter nunha virtude a desvantaxe de non poder cociñar a diario, para lograr confeccionar unha dieta equilibrada. Planificar o menú e ter que elaboralo con antelación obriga á reflexión e afástao da improvisación. O resultado supón pratos máis sans e económicos.

Decidir o prato principal
Macarrones con crema de espinacas e morcilla, fígado encebollado, flan caseiro e pan. Cada unha destas receitas poden formar parte do menú semanal, por separado ou complementadas con outras. Disposto así, óbviase a verdura e abúsase das proteínas e as graxas. Por iso, para evitar este tipo de fallos, que en xeral inducen a outros erros comúns das dietas, convén ter claro cal é a principal receita do día. Este prato condicionará o resto do menú.

Hai que aproveitar que se cociña todo na mesma xornada e concíbese o conxunto das receitas, polo que unha segue á seguinte. Ademais, posto que os pratos conservaranse no frigorífico ou no conxelador, haberá que fixarse en dous condicionantes: deben gardar equilibrio e conservarse ben.

Cinco receitas contundentes
O luns pódese optar por uns
canelones á catalá ou unhas pochas á navarra como prato principal, xa que ambos consérvanse 48 horas en perfecto estado no frigorífico. O martes pode ser o día dunha tenreira guisada con cebola, un coello ao ajillo ou uns pementos verdes recheos de picado. Os guisos non perden cualidades no conxelador, aínda que hai que coñecer a maneira óptima de conxelalos e descongelarlos.

Comer non significa só alimentarse, tamén é unha oportunidade de dedicarse media hora de relaxado goce

O mércores pode ser un bo día para un saboroso bacallau á prancha con cogomelos e champiñóns ou ao ajoarriero. O xoves pódese descongelar un estofado de fabas frescas con alcachofas ou un de sepia con verduras e piñóns. O venres termínase a semana cunhas lentellas con cenoria e cebola ou uns garavanzos con acelgas.

Nesta orde sucédense cinco receitas que precisan de pouco aderezo para servilas na mesa, aínda que a preparación previa require ao redor de cinco horas, un tempo ben investido xa que comer non implica só alimentarse, senón que tamén é unha oportunidade de dedicarse a un mesmo media hora de relaxado e merecido goce.

Alternar os alimentos
Ao recorrer a pratos como os anteriores para elaborar o menú semanal, introducíronse unha gran variedade de alimentos na dieta: carnes, peixes, verduras e legumes. Cunha destas preparacións conservada no frigorífico ou no conxelador, garántense menús equilibrados.

Hai que valorar a necesidade de alterar a orde dos alimentos, de día en día ou da mañá á noite

Ao sentar á mesa non hai que esquecer o pan nin as ensaladas, do mesmo xeito que se debe prestar atención para combinar as receitas principais de cada día e os alimentos, de maneira que os consumidos pola mañá condicionarán os da noite.

Se se comeu carne ou peixe, será preferible cear unha sopa e un emparedado de xamón. Se se comeron verduras ou lentellas, é o momento para cear ovos ou peixe e ensalada. A clave está en buscar o equilibrio, marcarse un ritmo de comidas e ceas variadas que acheguen saúde e benestar.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións