Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Cociñar sen aceite

Con algúns trucos de cociña e as técnicas adecuadas, é posible preparar sen aceite unha gran variedade de pratos, desde ovos fritos ata carnes ou ensaladas

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Xoves, 05deXuñode2014

De oliva, de girasol, de millo… O aceite é un dos ingredientes máis utilizados na cociña. Empregámolo en pratos quentes e salsas, cando fritimos ou asamos alimentos. Usámolo en receitas frías, como aderezo de ensaladas, en bocadillos ou carpaccios. Mesmo aproveitamos as súas cualidades conservantes para ter unha despensa máis variada. Saudables e saborosos, os aceites imprimen selos de identidade na gastronomía: o referente indiscutido do noso país é o aceite de oliva. Con todo, de tan presente que está nas cociñas, moitas veces esquecemos que se poden facer pratos saborosos sen el. Xa sexa porque se nos terminou a botella ou porque queremos reducir algunhas calorías das receitas, existen varias maneiras de cociñar sen aceite. A continuación, apúntanse unhas cantas ideas para conseguilo.

Img frito agua
Imaxe: Matthew Murdoch

Cinco básicos sen unha pinga de aceite

  • Peixes sen aceite. Se se preparan nunha tixola ou á prancha, unha maneira moi práctica de substituír o aceite é usar un chorrito de caldo ou de zume de limón. Se se fai o peixe ao forno, podemos empregar a técnica do papillote ou, tamén, colocalo sobre un colchón de verduras, regándoo cun pouquiño de caldo para que non se reseque durante a cocción. A terceira opción é cociñar o peixe ao vapor. Unha boa selección de especias desterrará o mito de que o peixe ao vapor queda eslamiado ou desabrido.

  • Carnes sen aceite. O forno ofrece varias posibilidades. Se se elixe unha carne non moi magra, pódese condimentarla e asala directamente na rejilla (coma se fose unha grellada). Colocaremos unha bandexa de forno debaixo para recoller alí os excedentes de graxa e os mollos. Se controlamos os tempos, para evitar que se reseque, obteremos unha carne moi saborosa, tenra e sen apenas graxa. Outra forma de preparar as carnes ao forno e conseguir que queden zumentas é achegar algo de humidade á cocción, xa sexa regándoa cun pouco de caldo cada certo tempo ou cubríndoa con vexetais que conteñen moita auga (tomates, berenjenas, calabacines, etc.). Se utilizamos a tixola ou o ferro, tamén é posible prescindir do aceite. Neste caso, o importante é contar cunha superficie antiadherente en bo estado. Os filetes finos fanse “volta e volta”, mentres que os que son máis grosos deben selarse primeiro na superficie (co lume forte) e deixar que se cociñen despois co lume máis baixo. Desta maneira, quedarán zumentos no seu interior. O sal, ao final.

  • Aves sen aceite. A maioría das ideas apuntadas para as carnes e os peixes serven tamén para as aves, ás que se poden engadir outras dúas. Se asamos un pito enteiro, ademais de humedecelo ben con caldo ou zume de lima, laranxa ou limón, podemos colocar no interior do seu carcasa algunhas froitas que acheguen sabor e humidade (ciruelas, nectarinas, etc.), así como hortalizas que quedan moi ben ao forno (por exemplo, as cebolas). Unha alternativa é utilizar as bolsas plásticas aptas para forno. Pomos o pito (enteiro ou en pezas) dentro da bolsa e engadimos algún elemento líquido (un pouquiño de caldo, zume, etc.) xunto con herbas frescas e especias. Pechamos a bolsa e introducimos ao forno. Os mollos manteranse no interior e o pito quedará moi saboroso.

  • Ensaladas sen aceite. Os principais aderezos de calquera ensalada son, sen dúbida, o aceite e o vinagre, aínda que existen outras salsas moi sinxelas e vinagretas personalizadas que podemos elaborar. O máis práctico para substituír o aceite e o vinagre é aderezar as ensaladas con zume de limón e darlles un toque especial con especias e herbas aromáticas.

  • Ovos fritos sen aceite. Hai moitas maneiras de preparar ovos, e todas son moi saborosas. Con todo, a que máis chama a atención é a do ovo frito, quizá porque é unha das primeiras renuncias que se fan coas dietas cando se vixían as frituras, as calorías e o colesterol. Pois ben, si é posible fritir un ovo sen aceite. E, ademais, é moi sinxelo. O único que hai que facer é substituír o aceite por auga con sal (un ou dous dedos de auga na tixola). Cando a auga estea a ferver, cascamos o ovo e o vertemos alí. Convén tapar a tixola para que se faga de maneira uniforme. En apenas uns minutos estará listo. Retiramos cunha espumadera, para que escurra a auga, e servimos.

Os principais aliados para cociñar sen aceite

Para cociñar sen aceite, hai tres “ferramentas” indispensables: os ingredientes, as técnicas e os utensilios. As técnicas van desde o forno ata o ferro, as tixolas e as cacerolas, sen esquecer o microondas, que é de gran utilidade. Nalgúns casos, é importante engadir ingredientes que acheguen jugosidad e humidade, mentres que noutros o fundamental é centrarse no sabor e ter en casa unha boa colección de especias. O terceiro aspecto importante é contar cos utensilios adecuados e procurar que estean en bo estado. A seguinte é unha breve recompilación de aliados para cociñar sen aceite (e con éxito):

  • Tixolas de cerámica ou teflón. Ao prescindir do aceite, é imprescindible ter unha superficie antiadherente, sen muescas nin ralladuras onde se poida pegar a comida.
  • Cacerolas específicas (ou rejillas) para cociñar ao vapor.
  • Bolsas plásticas aptas para forno. Algunhas inclúen tamén as mesturas de especias para engadir, pero pódense conseguir só as bolsas.
  • Recipientes de silicona. Son moi útiles e non só para o forno. No microondas podemos preparar con eles unhas ricas tortillas francesas ou ovos cocidos con máis ingredientes.
  • Un wok, se gozamos das verduras. Este recipiente permite cociñalas no seu punto e prescindir do aceite.
  • Bandexas de forno, papel de aluminio e papel apto para forno. Resultan de gran axuda para evitar que se pegue a comida. Os alimentos precocinados, como os empanados, poden prepararse así, ao forno, sen necesidade de engadir aceite e, por suposto, sen necesidade de fritilos.
  • Especias variadas, limóns e outras froitas e verduras. O sabor e a jugosidad que achegan é fundamental.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións