Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Coidar a alimentación é imprescindible para manter a saúde dixestiva

NUSA e FEAD desenvolven a Pirámide do Benestar Dixestivo, unha nova ferramenta que pretende axudar a manter un aparello dixestivo saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 29deDecembrode2010

O coidado da alimentación é o primeiro paso para manter a saúde dixestiva, segundo afirman membros do Programa de Nutrición e Saúde (NUSA), que coa colaboración a Fundación Española do Aparello Dixestivo (FEAD) desenvolveron a Pirámide do Benestar Dixestivo, unha nova ferramenta que pretende axudar a manter un aparello dixestivo saudable.

A base desta pirámide está formada polas hortalizas frescas e as froitas con pel, que son moi recomendables polo seu alto contido en fibra e deben consumirse todos os días. Recoméndase tomar os cereais integrais e os legumes cada dous días. Na pirámide tamén se agregan os lácteos fermentados, como iogures e leites fermentadas con bifidobacterias, que consumidos a diario axudan a mellorar as molestias dixestivas. Ademais, sinalan que tan importante como seleccionar ben os alimentos é a forma de cociñalos, polo que é preferible cociñar ao vapor, ao forno, á prancha ou en wok.

A pirámide recomenda ter unha vida activa e facer exercicio físico todos os días, como camiñar durante media hora, xa que é fundamental para manter un peso adecuado, axudar a mellorar as dixestións pesadas e a regular o tempo de tránsito. Tamén se aconsella respectar os horarios das comidas e adquirir o hábito de ir ao baño cada día sempre á mesma hora. Dedicar entre 10 ou 15 minutos despois das comidas para ir ao baño nun ambiente relaxado convértese nunha sa rutina para un bo tránsito intestinal, apuntan os autores.

Recoméndase ademais beber como mínimo dous litros de auga ao día, así como evitar, no posible, o exceso de tensión e non fumar. No caso das persoas maiores, o presidente de FEAD, Manuel Valenzuela, avoga por un coidado especial co estreñimiento. “Os alimentos como a froita, os legumes e as hortalizas, xunto aos alimentos integrais, achegan a fibra necesaria. Ademais, é conveniente a toma diaria de leites fermentadas con bífidobacterias que demostraron a súa eficacia no control do tránsito intestinal e o benestar dixestivo”, engade Valenzuela.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións