Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Combater o cansazo do embarazo con axuda dos alimentos

O feito de estar embarazada non significa que se deban aumentar moito as calorías que se inxeren a través dos alimentos, senón que se trata fundamentalmente de alimentarse de forma saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Venres, 21deAbrilde2006

Durante o embarazo moitas mulleres acusan cansazo debido aos intensos cambios que se producen no seu organismo. Nesta etapa ante todo é necesario durmir polas noites ao
menos 8 horas, e se é preciso, tomarse outro descanso ao longo do día. Ademais do repouso, a alimentación xoga un papel esencial.

É preciso aumentar as calorías da dieta cando existe fatiga?

O feito de estar embarazada non significa que se deban aumentar moito as calorías que se inxeren a través dos alimentos, senón que se trata fundamentalmente de alimentarse de forma saudable. Durante o tres primeiros meses de embarazo non é necesario incrementar as calorías da dieta, aínda que é necesario aumentar a inxesta de nutrientes como o ácido fólico, posto que reduce o risco de aparición ou desenvolvemento de alteracións no sistema nervioso do feto; é dicir, de espiña bífida. É a partir do cuarto mes de embarazo cando se debe incrementar o valor calórico da dieta en 250 calorías por encima do habitual. Polo xeral, dita enerxía extra cóbrese aumentando o consumo de lácteos e de alimentos ricos en hidratos de carbono como o pan. É máis, cun vaso de leite, unha callada ou similar e 4 dedos de pan extras, xa se consegue o achegue enerxético das 250 calorías diarias. Por tanto non se trata de duplicar o consumo de alimentos -estar embarazada non significa ter que comer por dous-. O obxectivo principal céntrase entón en cubrir totalmente as necesidades de enerxía e sobre todo daqueles nutrientes de hainos unha maior demanda na xestación como o calcio, o ferro, o iodo ou o ácido fólico, entre outros.

Que alimentos son os máis indicados?

Alimentos de elaboración sinxela e nutritivos. Non fai falta complicarse para obter pratos suculentos e nutritivos. Deste xeito pódese recorrer a produtos semi elaborados; conxelados de verdura ou peixe, conservas de legumes e hortalizas, ensaladas que están listas para aderezar, etc., en caso de non ter tempo ou enerxías suficientes para dedicarse a cociñar nun momento dado. Ademais, e a modo de exemplo, cun pouco de previsión pódese aproveitar a partir da elaboración dunha verdura con pataca calquera; o caldo para preparar sopas, a mesma verdura para presentala outro día en puré, e se apuramos un pouco máis, as follas sobrantes dunhas acelgas, para elaborar unha estupenda tortilla para a cea. Se se cociña en cantidade, pódese recorrer así mesmo á conxelación en porcións como para un ou máis comensais, en función das necesidades de cada fogar. A clave radica por tanto na planificación.

Alimentos fáciles de tomar e de dixerir.

Cando a muller non sente ben, ou lle falta vitalidade, pódense consumir pratos como as cremas ou os purés aos que se pode engadir algún tropezo animal -queixo, leite, pito, pescada, etc.-, para aumentar o achegue de calcio, proteínas e outros nutrientes. Deste xeito nun único prato o organismo atopa a enerxía e todos os nutrientes necesarios para o seu bo funcionamento. Tamén son pratos moi completos as lentellas cunhas pequenas albóndegas de carne, uns garavanzos con bacallau, unha paella de carne ou peixe ou tipo á cubana, etc. En canto ás sobremesas aconséllase tamén incluír alimentos fáciles de tomar e de dixerir como o iogur líquido, os batidos ou licuados naturais con leite e 2 ou 3 pezas de froita, unhas natillas ou flan de vainilla, un tazón de requeixo con froitas, etc., todos eles alimentos moi saborosos ademais de nutritivos.

Convén moderar

A auga nas principais comidas.

Se non hai moito apetito convén tomar a auga entre horas, xa que se se consome en exceso durante as comidas, a sensación de saciedade aumenta e pode facer que non se tome todo o contido dos pratos.

As calorías baleiras. Son alimentos moi enerxéticos pero que apenas conteñen nutrientes esenciais para o organismo; é dicir, que enchen pero que non alimentan. Algúns deles son os snacks de bolsa, as lambetadas, os refrescos, os doces… Se se toman entre comidas poden diminuír o apetito ante as principais comidas, achegando moitas calorías e moi poucos nutrientes.

Os alimentos lixeiro ou lixeiros. O embarazo non é un bo momento para realizar unha dieta de adelgazamento. Se a dieta é sa e equilibrada e limítanse os alimentos excesivamente ricos en calorías como doces, graxas ou pastelería, etc., non existe motivo algún polo que haxa que consumir alimentos lixeiro. Aínda que se dentro dos hábitos alimentarios da muller embarazada inclúese o consumo esporádico dalgún deles, tampouco existen motivos polos que devandito hábito teña que desaparecer durante a xestación.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións