Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Combina estes nutrientes e alimentos sen medo

A idea de que certos alimentos non se poden mesturar é un mito sen base científica

Img combina nutrientes sin miedo hd Imaxe: stockasso

A guía de alimentación máis recente e recomendada é a do Departamento de Saúde da Generalitat de Cataluña, titulada ‘Pequenos cambios paira comer mellor‘. Contou coa revisión e o consenso de decenas de universidades, hospitais e entidades de referencia en saúde pública. Nela non atopamos ningunha alusión á importancia de mesturar ou non alimentos. Si se nos convida, con todo, a lembrar tres alicerces paira mellorar a nosa saúde, preservar o medio ambiente e potenciar o desenvolvemento local.

  • Máis. Come máis froitas frescas, hortalizas, legumes, froitos secos e ten unha vida máis activa e social.
  • Cambia. Calma a sede con auga (e non con zumes ou refrescos), substitúe os alimentos refinados polas súas versións integrais, prioriza o aceite de oliva e escolle alimentos de tempada e proximidade.
  • Menos. Consome menos sal, azucre, carnes vermellas e procesadas e, desde logo, menos ultraprocesados.

Por que é importante combinar alimentos?

Img alimentos fibra incluir dieta hd
Imaxe: stockasso
  • 1. Proteínas e carbohidratos.
    Non é certo que a proteína neutralice a dixestión dos carbohidratos ou viceversa, nin que debas esperar tres horas entre un ou outro nutriente. Tomar un filete con patacas non é pecado.
  • 2. Lácteos co estómago cheo. Hai quen defende que os lácteos só deben consumirse co estómago baleiro. Tampouco existen probas cribles que apoien esta hipótese. Pero si é aconsellable escoller habitualmente lácteos sen azucres engadidos, paira previr o risco de carie e obesidade.
  • 3. Froitas e hortalizas . Existen falsos gurús que afirman que, como o tomate é una froita desde un punto de vista botánico, debe afastarse das ensaladas elaboradas con verduras. Non hai razón algunha paira deixar para comer una ensalada porque conteña una froita. De feito, moitas das hortalizas que comemos en pratos salgados (berenjenas, pementos, pepinos, cabazas…) son froitas.  Respecto das proteínas vexetais, estas pasaron a formar parte de moitos menús infantís, como é o prato de lentellas con arroz.
  • 4. Diferentes froitas. Tampouco hai ningún motivo paira afastar o consumo dunha froita en concreto (como o plátano) da inxesta doutra variedade (por exemplo, a piña).

Exemplos de boas combinacións de alimentos

Combinar proteínas e aminoácidos

Algunhas fontes alimentarias, como a carne, o peixe, os ovos ou os lácteos, achegan proteínas que conteñen, en cantidades suficientes paira o organismo, o nove aminoácidos esenciais. Con todo, outros alimentos, como os legumes, posúen pequenas e insuficientes cantidades dos aminoácidos metionina e cisteína. O arroz, en cambio, si contribúe con estes dous aminoácidos, pero lle falta a lisina e a isoleucina. Resulta lóxico que, ao tomar estes dous alimentos, combínense os seus déficits e os seus achegues e consigan ser, en suma, una fonte de proteínas completas.

Combinar alimentos vexetais

A complementación de alimentos vexetais paira obter os aminoácidos esenciais en cantidades suficientes podería resultar, a primeira vista, complicada de lograr. Como inxerir, en cada comida e cada día, legumes con cereais, froitos secos ou sementes sen ser un experto en nutrición e gastronomía? A realidade é que non é necesario tomar estes alimentos na mesma comida: o corpo mantén una reserva de aminoácidos provenientes de todos os alimentos e dos refugallos das células, de modo que cando consumimos una proteína incompleta, as súas aminoácidos únense aos que xa están en reserva.

Desta maneira, as combinacións habituais de alimentos vexetais que se realizan ao longo do día permiten complementar as súas deficiencias en certos aminoácidos. Xa en 1994, nun traballo publicado na revista científica American Journal of Clinical Nutrition establecíase como mito a necesidade de combinar devanditos alimentos nunha mesma comida. Segundo os investigadores que realizaron o estudo, o equilibrio ao longo do día é suficiente.

Beneficios para comer adecuadamente en cada comida

Comer san forma parte dun estilo de vida saudable, na que o tabaco e o alcol non teñen cabida. Con todo, convén aclarar que comer san non significa comer paira adelgazar, senón comer de forma equilibrada velando por que nosas comidas non sexan precocinadas, non teñan exceso de sal e/ou aceite de palma e un exceso de azucre. Comer san é, ademais, seguir o consello de 5 pezas de froitas e verduras ao día. As vantaxes son numerosas; garante una mellora na nosa saúde, una maior produtividade no traballo, protexe de enfermidades como hipertensión, diabetes, infarto e, mesmo, artrite.   

 

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións