Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación > Aprender a comer ben > Alimentación alternativa

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Combinar con acerto os alimentos vexetais

Unha combinación adecuada dos vexetais permite obter proteínas tan completas como as dos ovos, as carnes, os peixes ou os lácteos

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Sábado, 13deOutubrode2007

As proteínas presentes na carne, o peixe, os ovos e os lácteos son de alto valor biolóxico ou de boa calidade. Con todo, as que conteñen os froitos secos, os cereais e os legumes (fóra da soia) non alcanzan a calidade nin o valor nutricional das anteriores.

Que son as proteínas de boa calidade?

O corpo humano necesita de forma diaria unha cantidade determinada de proteínas de calidade para poder levar a cabo funciones tan básicas como o crecemento ou a formación e rexeneración das células e os tecidos.

As unidades básicas que compoñen as proteínas son os aminoácidos. Concretamente, as proteínas humanas están formadas pola combinación de 20 aminoácidos, dos cales 8 son esenciais. Isto significa que o organismo non pode formalos e que, por tanto, deben achegarse diariamente a través dos alimentos. En función da presenza destes aminoácidos esenciais, as proteínas poden clasificarse como de alto ou de baixo valor biolóxico, ou o que é o mesmo, proteínas completas ou incompletas.

Cando nunha proteína falta un aminoácido esencial, a súa calidade diminúe, xa que o corpo non é capaz de formar proteínas se falta tan só un dos aminoácidos esenciais. As proteínas de orixe animal e as da soia conteñen todos os aminoácidos esenciais, polo que son completas, mentres que as que posúen os cereais, os legumes e os froitos secos son deficitarias nalgún aminoácido esencial, motivo polo que llas considera incompletas ou de baixo valor biolóxico.

Combinar con acerto os alimentos vexetais

A combinación de vexetais permite substituír os típicos segundos pratos de carne para así reducir as graxas

Pódense obter proteínas de boa calidade mediante a combinación adecuada de alimentos de orixe vexetal. Por exemplo, os legumes e os froitos secos son deficitarios no aminoácido esencial chamado metionina, mentres que os cereais o son en lisina, tamén esencial. Por tanto, se se combinan legumes con cereais ou froitos secos con cereais, obtéñense nun mesmo prato todos os aminoácidos esenciais, xa que o que falta nun alimento está presente no outro e viceversa.

Algúns dos pratos que se poden elaborar coa combinación destes alimentos son típicos da gastronomía española. Serviron en multitude de ocasións como achegue enerxético e proteico das poboacións que non tiñan acceso á proteína animal.
O típico cocido de sopa con garavanzos é, en si mesmo, un prato combinado de cereais e legumes, do mesmo xeito que as lentellas con arroz e os garavanzos con piñóns e noces.

Son igualmente completas outras suxestións como a ensalada de arroz con pistachos, as xudías con arroz e cabaza ou a ensalada de soia e sésamo. A variedade de pratos vexetais con proteínas de calidade pode ser tan ampla como permita a imaxinación e as ganas de probar pratos novos.

Ao mesmo tempo, o prato de legume con arroz serve para substituír, nos menús semanais, ao típico segundo prato de carne ou peixe. É unha maneira saudable de reducir as graxas e o colesterol da dieta, sobre todo polos nutrientes presentes nas carnes. Aínda que son alimentos valorados polo seu excelente achegue proteico, convén moderar o seu consumo, tal e como demostran as últimas análises sobre hábitos alimentarios na poboación española.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións