Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comemos suficientes legumes?

Os legumes, xunto cos froitos secos, son os alimentos de orixe vexetal máis ricos en proteínas

Img comemos suficientes legumbres listg Imaxe: denio109

Guisantes, lentellas, fabas, garavanzos e xudías brancas ou feixóns son os legumes máis consumidos en España. Estes alimentos, tan saudables e interesantes polo seu perfil nutricional, forman parte da nosa dieta habitual desde outrora. Con todo, nos últimos anos os hábitos alimentarios están a cambiar e estanse perdendo algunhas dos costumes asociados á dieta mediterránea. Está a diminuír o consumo de legumes? Son necesarias os legumes nunha dieta equilibrada? No seguinte artigo abórdanse estas cuestións.

 

Img comemos suficientes legumbres
Imaxe: denio109

Composición nutricional dos legumes

Os legumes constitúen un grupo de alimentos excepcional na súa composición nutricional, o grupo de alimentos de orixe vexetal máis rico en proteínas, xunto cos froitos secos. Os distintos legumes posúen uns 20-23 g de proteínas por cada 100 g de alimento (legumes secos). Ademais, son alimentos ricos en hidratos de carbono (40-50 g por cada 100 g de legume seco) e cun contido moi baixo en graxas. A súa riqueza en proteínas é a razón pola cal se empregan como fonte proteica en dietas veganas ou ovolactovegetarianas. Na súa composición nutricional destaca tamén o seu contido en fibra dietética, posto que achegan 10-20 g de fibra por cada 100 g de alimento (legume seco, en cru).

A súa gran riqueza nutricional motivou que a Organización das Nacións Unidas para a Alimentación e a Agricultura (FAO) declarase ao 2016 como o Ano Internacional dos Legumes. O obxectivo da campaña era crear conexións para mellorar o uso das proteínas dos legumes ao longo da cadea alimentaria, mellorar a produción global de legumes, utilizar mellor as rotacións de cultivo e abordar os diferentes retos actuais en referencia ao comercio de legumes.

O consumo de legumes foi asociado a melloras dentro do tratamento e prevención da obesidade, diabetes e enfermidades coronarias posto que, entre outras cousas, son capaces de axudar a modular os niveis de colesterol en sangue e os niveis de tensión arterial. Tamén se relacionaron cunha diminución do risco de cancro colorrectal.

Ademais, os legumes son plantas que contribúen a unha mellora da fertilidade do chan, de maneira que posúen un impacto positivo no medio ambiente xa que fomentan a agricultura sustentable e a protección da terra.

Que cantidade de legumes hai que consumir?

Os especialistas recomendan consumir, polo menos, entre dous e catro racións de legumes á semana (60-80 g/ración en cru). Con todo, dentro do marco de dieta equilibrada, mesmo se podería aumentar esta cantidade e reducir así a inxesta de proteínas de orixe animal, que hoxe día pasa a aconsellada. Cumprimos coa recomendación?

Os datos da enquisa ENNA-3 (Estudo Nacional de Nutrición e Alimentación; 1991) mostran un claro descenso no consumo de legumes. A inxesta, que en 1964 era de 41 gramos diarios de media, quedou reducida á metade: en 1981 era de 24 gramos ao día e, en 1991, de 20,2 gramos ao día. Tras esta diminución do 50%, o consumo estimado medio era dunha vez á semana. Estes cambios asociáronse a outros observados, e que empeoraban a calidade da dieta, como unha menor inxesta de verduras e hortalizas, un maior consumo de carnes vermellas e alimentos procesados ou un aumento nas sobremesas lácteas.

Cifras das Enquisas de Consumo Alimentario máis recentes (anos 2000-2006) reflicten unha redución aínda maior nos últimos anos. Entre 1991 e 2006, a inxesta de legumes pasou de 20,2 a 11,9 gramos diarios.

E datos do estudo ENPE (2014-2015) mostran que o consumo actual de legumes é de 2,2 racións semanais de media e que son os nenos en idade escolar e os maiores de 65 anos quen máis as toman. Segundo este informe, as lentellas son os legumes que máis se comen. Non se acharon diferenzas significativas na proporción de consumidores habituais de legumes entre homes e mulleres; aínda que a frecuencia de inxesta foi lixeiramente maior neles (2,4 racións por semana) que nelas (2,1 racións por semana).

A redución do consumo de legumes en España é un feito constatado. Esta situación, asociada aos outros cambios que se están producindo na nosa dieta, é a responsable, en parte, da maior incidencia e prevalencia dalgunhas enfermidades crónicas na sociedade (obesidade, hipertensión ou diabetes). Isto fai cada vez máis prioritario implementar estratexias que axuden a manter os hábitos alimentarios tradicionais da dieta mediterránea.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións