Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artículo ha sido traducido por un sistema de traducción automática. Más información, aquí.

Comer allo cada día protexe o corazón

Tomar allo a diario reduce o colesterol total e os triglicéridos, aínda que non debe substituír ao tratamento médico, senón ser un complemento á dieta

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 21 de Febreiro de 2012
img_ajos

Allo, cebola e limón e déixache de inxección”. Decenas de refráns casteláns fan alusión ao allo e á cebola, alimentos universais na cociña tradicional e que a sabedoría popular ha usado como remedio para moitas doenzas. A ciencia corrobora o que a intuición e o coñecemento empírico han constatado durante séculos: o allo é bo para a saúde coronaria, pero en ningún caso debe substituír ao tratamento médico. Un recente metanálisis conclúe que o consumo habitual de allo mellora o perfil lipídico do colesterol total e dos triglicéridos, o que redunda nunha protección adicional para a saúde do corazón e as arterias.

Imaxe: Daniel Rodríguez Calvo

A prevención das enfermidades cardiovasculares a través da modificación dos seus principais factores de risco (como o control da tensión arterial e dos niveis de colesterol en soro) é unha estratexia vitalicia. O consumo regular de allo demostrou ser efectivo no tratamento complementario das dislipemias, pero o seu impacto nos niveis de colesterol (diagnóstico de hipercolesterolemia con colesterol total superior a 200 mg/dl) foi inconsistente nalgúns ensaios e, por tanto, discutible.

Máis allo, menos colesterol e triglicéridos

O allo en po e o extracto de allo son eficaces para reducir o colesterol total

O último e máis recente metanálisis realizado polo Instituto de Toxicoloxía da Universidade chinesa de Shandong conclúe, tras revisar 26 estudos aleatorizados, dobre cego e controlados con placebo, que o consumo habitual de allo ten un efecto modesto na redución dos niveis de colesterol total e de triglicéridos, pero non noutros parámetros lipídicos como as lipoproteínas de baixa densidade (LDL colesterol) e as lipoproteínas de alta densidade (HDL colesterol). Segundo este estudo, os efectos do allo foron máis marcados nos suxeitos con intervención a longo prazo, superior a catro semanas de tratamento.

Os responsables da investigación observaron diferenzas segundo as distintas presentacións. O allo en po e o extracto de allo foron máis eficaces na redución dos niveis séricos de colesterol total, mentres que o aceite de allo tivo máis impacto na diminución dos niveis séricos de triglicéridos.

Estas conclusións non son tan contundentes noutras revisións sistemáticas anteriores, como a realizada en 2009 pola Facultade de Medicina da Universidade de Malaya, en Kuala Lumpur (Malaisia), e anos antes, en 1994, polo Departamento de Saúde Pública e Atención Primaria da Universidade de Oxford e, en 1993, polo Departamento de Medicamento do New York Medical College. Nestes casos, coinciden en que a terapia con allo non reduce de maneira substancial os niveis de colesterol sérico, aínda que se rexistra unha melloría no perfil lipídico. Algúns autores suxiren que coa inxesta dun dente de allo por día, ou unha cantidade equivalente en preparado, lógrase unha diminución de entre un 10% e un 12%, de taxas totais de colesterol, en comparación co placebo.

Por tanto, aínda que tomar allo a diario ten unha resposta positiva no perfil lipídico, en ningún caso debe substituír ao tratamento recetado polo médico para controlar as dislipemias e usarase, sempre baixo aprobación facultativa, como complemento dietético, de apoio.

Os alimentos imprescindibles

Allo, aceite de oliva, aceite de liño, peixe azul, legumes e noces son imprescindibles nunha dieta terapéutica para as dislipemias

Á luz das evidencias científicas, as dislipemias melloran se se segue unha dieta terapéutica. Enténdese como tal a dieta que, nos criterios de equilibrio nutricional, inclúe alimentos cuxo consumo habitual demostrou beneficio para o sistema coronario e prescinde doutros que entorpecen a melloría. Os seguintes alimentos enténdense imprescindibles nunha dieta cardiosaludable:

  • Allo: un dente de allo ao día é beneficioso (excepto en casos de gastritis ou outras doenzas estomacais) e parece proporcionar unha mellora engadida para o control do colesterol e os triglicéridos.

  • Aceite de oliva virxe extra: rico en acedos grasos monoinsaturados, vitamina E e fitosteroles, todos eles compostos cardioprotectores.

  • Aceite de liño: unha culler sopera diaria como complemento de omega 3.

  • Noces, unha ración (4-6 unidades): conteñen omega 3 e fitosteroles, ambos os compostos están recoñecidos polo seu papel na redución do colesterol.

  • Peixe azul: 3-4 veces por semana, en racións de 140 gramos. Proporciona ácidos grasos omega 3.

  • Legumes variados, incluídos os guisantes.

  • Verduras verdes (acelga, achicoria, leituga, espinacas…), brotes ou germinados e verduras de talo (allo porro, apio, cardo).

NON HAI SOPA BOA SEN ALLO

“Non hai campá sen badajo, nin sopa boa sen allo”, “Tan san é o traballo como é a sopa de allo”. O refraneiro continúa cuns cuantos devanditos referentes ás cualidades de saúde do allo, así como ao seu momento idóneo de sementeira, plantación ou recollida. Na cociña, o allo é omnipresente, como relata o xornalista e escritor Xullo Camba, quen no seu libro ‘A casa de Lúculo’ dedica un capítulo enteiro ás bondades e posibilidades culinarias do allo e da cebola.

A sopa de allo ten presenza indiscutible no receitario tradicional dos fogares españois, en todas as súas variantes; desde a substanciosa sopa de allo castelá con tropezos de xamón e ovo, ata outras propostas orixinais, como a sopa de allo con noces ou con ameixas.

De sabor duradeiro tamén é a torrada untada de allo e aderezada con herbas aromáticas, que ben combina cunha tallada fina dun bo xamón ibérico ou con atún e anchoas. Para almorzos, xantares ou merendas, é orixinal a proposta de pan de allo tipo plumcake, que pode substituír nas comidas ao pan do día.

Etiquetas:

allo cebola Dieta

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións