Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comer amodo: 8 trucos paira una alimentación consciente

Comer amodo ten beneficios: descobre que é a taxa de inxesta, como inflúe na túa saúde e que facer paira dedicar máis tempo a realizar as túas comidas

comer despacio trucos alimentacion consciente Imaxe: Getty Images

Sentar á mesa con serenidade e tomarse un tempo paira comer achega indubidables beneficios paira o proceso dixestivo. Os alimentos gózanse máis e o mecanismo de saciedade funciona mellor. Con todo, deixarse levar pola tensión paira acabar canto antes coa comida non só elimina ese momento de relaxación a metade da xornada, senón que pode complicar a dixestión. Neste artigo dámosche algunhas suxestións paira aprender a comer amodo, explicámosche que é a taxa de inxesta e como inflúe na túa saúde a velocidade coa que comes. Ademais, contámosche por que o tempo que dedicamos á alimentación é tan importante no caso dos nenos.

Que é a taxa de inxesta

Canto máis rápido cómese cada bocado, máis alimentos inxérense ao longo da comida e tamén, máis calorías. É a chamada taxa de inxesta e defínese cos gramos de alimentos inxeridos por minuto. Os datos máis altos corresponden a alimentos líquidos, mentres que os máis baixos rexístranse naqueles que requiren máis tempo de masticación.

Canto máis fluídos ou máis brandos (significa que conteñen unha maior porcentaxe de auga), máis cantidade pódese chegar a comer nun minuto. Os alimentos altos en fibra, pola contra, consúmense máis lentamente e presentan una menor taxa de inxesta. Este dato é moi relevante ao aventurar cantas calorías pódense inxerir con algúns alimentos fáciles para comer, pero cunha carga enerxética ou de azucres moi alta. Por esa razón suxírese non abusar dos zumes de froitas e priorizar a froita fresca.

Os seguintes son algúns exemplos, con datos de o Departamento de Nutrición Humana da Universidade de Wageningen (Países Baixos):

tasa de ingesta gramos alimentos por minuto
Imaxe: Eroski Consumer

8 trucos paira una comida sen tensións

  • 1. Nin móbil nin televisión. Distraen a atención. Ou se come moi amodo, ou se engole a toda velocidade.
  • 2. Usar a man non dominante. Empuñar os cubertos con ela fai que os xestos custen máis e requiran máis tempo.
  • 3. Pousar os cubertos. Soltalos mentres se mastica curta o ciclo frenético de preparar un novo bocado mentres se tritura o anterior.
  • 4. Axustar as racións. Si é escasa, anima a comer rápido paira poder repetir. Si é excesiva, cómese rápido paira acabar a tempo.
  • 5. Texturas complicadas. Os alimentos duros requiren bocados máis pequenos e masticar máis.
  • 6. Cubertos intelixentes. Avisan mediante luces ou vibración se se está comendo demasiado rápido. Si, existen.
  • 7. Escarvadentes chineses. Usalos en lugar dos cubertos habituais obriga a coller bocados máis pequenos.
  • 8. Non usar os dedos. Levar a comida á boca coa man é un xesto rápido e innato. Calquera instrumento será máis lento.

Por que aos nenos a comida fáiselles bóla?

Paira o pediatra Carlos González, non hai nenos inapetentes, senón pais con expectativas demasiado elevadas sobre canto debe comer o seu fillo. Obrigarlle a comer de máis só logra eternizar o xantar e exasperar aos proxenitores. Paira o dietista-nutricionista Xullo Basulto, só hai dúas razóns que explican que un neno non queira comer: ou non ten fame, nese caso hai que respectar a súa saciedade, ou non ten apetito e hai que pescudar por que.

Neste segundo suposto o doutor José Manuel Moreno Villares, especialista en Nutrición Clínica e Pediatría, xunto con outros colegas do Hospital Universitario 12 de Outubro, falan da disfagia (dificultade paira tragar). Estes pequenos rehúyen a comida, poden reter un bocado masticado durante moito tempo na boca sen deglutir ou requirir varios intentos antes de tragar. “Precisan máis tempo paira comer. Hai que ter paciencia e non ter présa á hora da comida”, explican nunha guía paira pais publicada polo hospital. Se se trata de inapetencia, é mellor claudicar e pedirlle que cuspa o birlo nunha servilleta. Algo aproveitaría ao masticar.

  • Hai que distraer aos nenos para que coman?

Os nenos procesan o tempo e as cantidades de forma distinta aos adultos. E hai que respectalo. Desde que son capaces de levar os cubertos á boca, deben comer sós, aínda que sexa un adulto quen use o coitelo paira cortar ou pelar as viandas. Un menú de dous pratos e sobremesa paira un neno de catro anos, por pequeno que pareza a ollos do pai, pode durar uns 40 minutos. Se come demasiado rápido e con ansiedade, convén porlle un reloxo para que vaia máis amodo. E vixiar que non pique varios anacos nun mesma viaxe.

Para acceder a máis contidos, consulta a revista impresa.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións