Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comer en Nadal sen engordar: si é posible

Trucos de cociña e consellos dietéticos paira escoller receitas lixeiras, saborosas, orixinais e sinxelas como parte dos menús do Nadal

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 23deDecembrode2008
Img polvorones Imaxe: Flora B

Os pratos típicos destas datas, froito de receitas tradicionais recuperadas e contundentes, sumado a unha lista case interminable de pratos paira cada comida festiva, non figura na concepción dun menú equilibrado. Con todo, se o consumo de alimentos calóricos é moderado e adáptase ás particularidades individuais, non ten por que ser un problema paira a saúde, nuns días nos que se admite certa permisividad coa dieta. Ademais, saltarse (sen esaxerar) o réxime nestas datas, lonxe de ser prexudicial, pode resultar positivo no aspecto emocional. Pero non vale enganarse: hai que tomar medidas paira contrarrestar os excesos.

Menús do Nadal máis lixeiros

/imgs/2008/12/polvorones1.jpgSi cómese nun mesmo día un polvorón (30 gramos, que equivale a 160 calorías), dúas bombones (30 gramos, 140 calorías), un dedo ancho de turrón de chocolate (130 calorías), tres luras á romana (170 calorías) e una ración de cordeiro con ciruelas pasas (unhas 700 calorías) inxeríronse entre 500 e 700 calorías de máis respecto da cantidade recomendada paira un só día no organismo. Non hai que alarmarse se despois de comer dáse un longo paseo e compénsanse os excesos con outras comidas máis lixeiras e cun menú máis frugal ao día seguinte. Desta maneira, o achegue extra de calorías dos días festivos non ten por que traducirse nunha ganancia de peso. Gozar da comida sen temoresA clave está en adaptar as receitas tradicionais paira, sen renunciar aos gratos sabores e recordos, facelo de forma máis sa e equilibradaPódense deseñar menús do Nadal máis lixeiros que permitan gozar do pracer dos sabores máis intensos e exquisitos, propios de receitas recuperadas paira ocasións especiais, sen renunciar a manter una alimentación equilibrada e sa. A continuación, ofrécense distintos trucos de cociña e consellos dietéticos útiles paira escoller entre diferentes propostas sas e lixeiras paira comer rico, rico, e dunha maneira saudable.

Entrantes. Lixeiros e máis vegetarianos. A fibra vexetal sacia e calma o apetito. Una esmerada presentación do prato fai o resto. Quedan moi vistosas as tapas de champiñones en salsa de allo e cebolleta, de verduras salteadas con kiwi e lombo embuchado, de tartar de salmón fresco con queixo cremoso ou a tosta de foie con lagostinos e uvas pasas. Son garantía de éxito polo seu sabor e lixeireza os entrantes de marisco como o lagostino á prancha con cóengos e tomate majado, a de lagostinos á pementa recentemente moída ou a de polbo á vinagreta.

Patés, embutidos e fritos, aínda que saborosos, son calóricos e indigestos. Os patés vexetais son una opción, sempre que non se ligue a masa con nata: de berenjenas con sésamo, humus ou paté de garavanzos, de tofu e noces ou de tofu ás finas herbas.

Pratos principais. As ensaladas e os germinados son o acompañamento perfecto paira una boa dixestión. Paira os pratos principais de carnes, convén decantarse polas menos graxas, como as aves (capón, pavo, pito ou avestruz) e os solombos de porco ou tenreira. O equilibrio dietético pasa por respectar as cantidades (125 gramos por ración paira carnes e 150 gramos por ración paira peixes) e cociñar sen demasiados condimentos e salsas graxas. O contrapunto de sabor dállo a acertada mestura de especias e herbas aromáticas, que converten a receita máis sinxela no prato máis apetitoso. Paira una cociña lixeira, uns cambios mínimos básicos son: elixir maionesas e margarinas lixeiro, substituír a nata por iogur e optar polas preparacións ao forno, en papillote ou á brasa.

As sobremesas. Escoller entre una pequena porción de froita fresca ou una infusión. Xeado de sobremesa tras os doces do Nadal? Mellor deixar o xeado paira outro día. Aínda que a miúdo crese que o xeado de sobremesa tras unha comida copiosa é dixestivo, non hai una explicación dietética, nutricional nin fisiológica que fundamente este tópico. A graxa que se emprega nos xeados (nata, manteiga ou graxas vexetais) non se someteu a cocción, o que en parte explica que os xeados resulten menos pesados que outras sobremesas doces. Pero iso non significa que axuden a dixerir mellor os alimentos do menú. Ao contrario, se a comida foi copiosa, as calorías do xeado súmanse a un menú sobrado delas.

Cos turróns, polvorones e outros doces do Nadal sucede algo similar: mellor se se deixan paira outro momento distinto da sobremesa. Tomados entre horas, o estómago traballa menos e a dixestión será mellor. Os turróns sen azucre ou con fructosa non deben consumirse como opcións máis lixeiras ou con menos calorías, xa que tamén conteñen graxa (da améndoa, no seu caso). Paira saber cales son os menos enerxéticos, convén ler a etiquetaxe nutricional e comparar entre distintas marcas.

Contar as caloríasNa táboa figuran as calorías que proporcionan os alimentos máis comúns nos menús do Nadal, así como outros alimentos que destacan por ser enerxéticos, ben polo seu contido en graxa ou en azucres.

/imgs/2008/12/tablanavidad1.jpg

Paxinación dentro deste contido

  •  Non hai ningunha páxina anterior
  • Estás na páxina: [Pág. 1 de 1]

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións