Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comer en vacacións sen esquecerse dos hábitos saudables

A relaxación dos horarios inflúe nos hábitos alimentarios, aínda que se debe seguir unha dieta saudable

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 18deAgostode2009

Os horarios de soño e de comidas cando non se traballa son, na maioría dos casos, diferentes aos do resto do ano. Este cambio de costumes durante as vacacións incide de forma directa na alimentación. Non só as horas das comidas atrásanse a miúdo, senón que moitas delas realízanse fóra do fogar. A pesar diso, convén lembrar a importancia de manter unha dieta saudable.

Durante as vacacións, os horarios non son tan estritos como os mantidos o resto do ano. A miúdo cámbiase de ambiente, de actividades e de ritmo, de maneira que é fácil caer na tentación de abandonar os hábitos de alimentación sans que se seguiron meses atrás. No entanto, convén aplicar unhas pautas para que a relaxación non pase factura ao final do período de descanso.

Os primeiros pratos

En vacacións non é habitual madrugar, polo que as horas que transcorren desde o almorzo ata a comida son menos que nun día laborable e convén que este non sexa moi copioso. Basta con tomar un café con leite, unha froita ou un zume e pan tostado, cereais ou algún tipo de galleta. En canto á comida, resultan moi apetecibles pratos lixeiros e refrescantes a base de sopas frías ou cremas de hortalizas, entre elas, o vichyssoise.

Outra posibilidade é comer unha ensalada variada, á que se engade calquera tipo de hortaliza, así como diferentes froitas ou froitos secos. Mesmo se pode tomar como prato único se se inclúen alimentos como pasta ou arroz e atún, ovo ou pito. Outro prato único moi típico no verán son as paellas, que poden estar preparadas a base de carne, peixe, marisco e verduras. Ademais de ser moi saborosas e nutritivas, constitúen unha maneira de que os máis pequenos comecen a tomar alimentos como o peixe ou a verdura “camuflados” no arroz.

Segundos pratos e sobremesas

Forno, ferro ou brasa son tres opcións sas de cociñar os segundos pratos

Os segundos pratos pódense cociñar á prancha, ao forno ou á brasa. As salsas dos guisos e estofados fan ao prato máis denso e calórico, polo que resultan máis apropiados para os meses de frío. Unha guarnición de pementos, verduras salteadas, champiñóns ou diferentes purés constitúe un acompañamento adecuado para estes alimentos e enriquece o prato desde o punto de vista nutricional e organoléptico.

As froitas habituais no verán son unha boa sobremesa e tentempié. Ademais do seu alto contido en auga, achegan minerais, vitaminas e diferentes sustancias con acción antioxidante, así como cantidades interesantes de fibra. Un bo modo de aproveitar as súas propiedades nutritivas consiste en tomalas en macedonia. A mestura de cor, aroma e sabor fai que sexan unha sobremesa moi apetecible, xa que se poden combinar diferentes froitas: fresas, sandía, melón, kiwi, plátano ou cereixas.

Merenda e cea

A sesta é habitual nesta época de relax. Con todo, é conveniente que non dure máis de 15 minutos e que non se faga xusto despois de haber comido. Poderían sentirse problemas dixestivos. Despois da sesta, a media tarde, é aconsellable tomar un tentempié composto por unha peza de froita, un zume, un iogur ou un pequeno bocadillo. Para a cea, é adecuada unha ensalada con alimentos proteicos como taquitos de queixo, tofu ou ovo.

No verán, as verduras non só serven para elaborar ensaladas, senón que son un acompañamento perfecto para ceas elaboradas con pratos de ovo ou seitán. Cociñadas á prancha, salteadas ou crúas constitúen unha guarnición moi saborosa e nutritiva que, ademais, achega un toque de cor ao prato e faino moito máis apetecible.

CON MODERACIÓN

Img helado artesanal4
Aínda que a calor no verán pode chegar a ser asfixiante, sobre todo en determinadas zonas xeográficas onde o termómetro alcanza temperaturas moi elevadas, convén non abusar de determinados produtos como os xeados e as bebidas alcohólicas.

Os primeiros poden ser unha sobremesa nutritivo compatible cunha dieta equilibrada, aínda que son moi calóricos e teñen moito azucre, polo que non deben considerarse un aperitivo para tomar a calquera hora do día. Unha das mellores formas para manter unha boa hidratación é beber auga en cantidades importantes, mesmo aínda que non senta sede.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións