Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comer na praia: os mellores tentempiés

Ideas nutritivas, seguras e prácticas para gozar dun picnic na praia durante as vacacións de verán

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 03deXullode2012
img_comida playa pincic hd

O verán permite gozar de tentempiés saudables case sen ningún esforzo, xa que apetecen menos os pratos copiosos e aumenta o consumo de froitas e verduras frescas. Se se comerá na praia, hai que ter en consideración unha serie de recomendacións para minimizar os riscos ao manipular e conservar alimentos nos días de calor. Aprender que alimentos nutritivos e prácticos comer na praia e como preparalos para garantir a seguridade alimentaria son os obxectivos das liñas que veñen a continuación.

Img comida playa pincic
Imaxe: KatyaYa

Alimentos nutritivos e prácticos para a praia

Img
Imaxe: CONSUMER EROSKI

Un guiso de lentellas con verduras é unha preparación que contén valiosos nutrientes, pero non é a mellor receita para comer na area e baixo o sol. Os tentempiés de praia, para ser apropiados, deben reunir algúns requisitos, ademais de destacar por nutritivos. As propostas teñen que ser factibles e cómodas, e algo moi importante: deben minimizar a preparación e manipulación dos alimentos. Para iso, pódense escoller algunhas destas ideas:

  • Ensaladas frías que requiran de prato e tenedor, como ensalada de lentellas con verduras, ensalada de pasta ou pataca ou ensalada de arroz con salmón afumado.
  • Os modernos “dips”, ou bastoncitos de pan, son outra idea que, ademais, apaixona aos pequenos. Poden mollarse en salsas espesas como o humus, paté de lentellas e noces ou guacamole.
  • O típico bocadillo ou sándwich, sempre que non se dea preferencia aos queixos grasos e os embutidos, é unha boa opción. Unha gran alternativa son as rodajas de tomate, de pepino e, mesmo, as follas de leituga, acompañadas de atún, lonchas de pavo, queixo fresco ou tiras de pito á prancha.
  • Cremas frías para beber. Algunhas opcións refrescantes son: crema de calabacín, crema fría de aguacate, gazpacho verde de leituga e espinacas, sopa de tomate con queixo fresco, gazpacho e crema de allos porros.
  • As sobremesas adecuadas están constituídas por froita fresca: un pexego, tres albaricoques, unha fiambrera con cereixas ou con dados de melón. Se de cando en vez deséxase un xeado estival, recoméndase dar prioridade aos de xeo, xa que non conteñen graxas e teñen menos azucre e calorías que os xeados cremosos.

Como preparar os alimentos de praia para garantir a seguridade alimentaria

Img tentemp3
Imaxe: CONSUMER EROSKI

As elevadas temperaturas do verán facilitan a proliferación de microbios nos alimentos que non se manteñen en frío. Se a esta situación súmaselle o tempo transcorrido entre a preparación do tentempié (ou picnic) e o seu consumo, o risco de toxiinfección alimentaria aumenta. Respectar as normas de hixiene durante a preparación e conservación e manter a cadea de frío contribúen a garantir a seguridade dos alimentos.

Durante a preparación e conservación no fogar, hai que ter en consideración unha serie de recomendacións:

  • Lavar ben os vexetais crus e a froita en casa.
  • Non mesturar os alimentos crus e cocidos con moita antelación e a temperatura ambiente, xa que se favorece a contaminación.
  • Se leva tortilla de patacas, callar ben o ovo e preparala con suficiente antelación para poder arrefriala.
  • Evitar salsas con ovo, agás se son comerciais e non se abriron.
  • Conservar en frío os alimentos ata o último momento, en especial se levan ovo ou lácteos.

Para o transporte ou viaxe, convén seguir algúns consellos sinxelos de levar a cabo:

  • Conservar os alimentos en neveiras ou en bolsas isotérmicas con placas refrigerantes ou ben con cubitos de xeo en bolsas herméticas que non perdan auga.
  • Se a viaxe ata a praia é longo, situar a neveira ou bolsa isotérmica na parte máis fría do vehículo.
  • Unha vez na praia, resgardar a comida á sombra.
  • Abrir a neveira ou bolsa só cando sexa necesario, para evitar que se quente a comida.

No momento para comer, tamén se pode minimizar o risco se se lavan as mans antes de coller os alimentos. Se non hai lavabos na praia, as toallitas húmidas ou os xeles hixiénicos (que non necesitan aclarado) son unha opción apropiada.

Previr o corte de dixestión

Cantas veces esperamos con ansiedade a que pasasen dúas horas antes de bañarnos? Esta recomendación dos pais, case universal, ten a súa lóxica, aínda que non está do todo ben explicada.

En realidade, o corte de dixestión denomínase “síndrome de hidrocución” e ten pouco que ver con haber comido ou non. A principal causa deste trastorno, que se caracteriza pola perda súbita de coñecemento e algunhas veces mesmo a morte da persoa ao mergullarse na auga, débese sobre todo ao cambio brusco de temperatura e ao feito de meter a cabeza na auga. Estas situacións provocan unha diminución da frecuencia cardíaca e a contracción dos vasos sanguíneos superficiais e, cando estas reaccións son moi extremas, poden orixinar unha parada do corazón.

Nos nenos, estes reflexos son moito máis acentuados, polo que os riscos -e tamén as precaucións- son maiores. O momento xusto da dixestión (que pode durar varias horas, segundo o copiosa que fose a comida) pode empeorar aínda máis as consecuencias ou favorecer que se desencadee a síndrome de hidrocución.

As recomendacións máis importantes, por tanto, avogan por evitar zambullirse de golpe na auga. Sempre é aconsellable introducirse aos poucos e mollar primeiro a cabeza. Pode ser prudente esperar un tempo antes de bañarse, en especial se a comida foi abundante: dous ou tres horas é máis que suficiente.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións