Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comer no cole: hai vida máis aló do bocadillo de embutido

O bocadillo do recreo pódese mellorar. Estas son algunhas ideas prácticas para que os nenos leven alimentos saudables, ricos e nada aburridos ao colexio

Little girl with raspberry Imaxe: TatyanaGl

Os tempos están a cambiar: o número de nenos que acoden ao colexio con mochilas portadoras de bollería ou de zumes paira o recreo descendeu grazas á información sobre hábitos saudables que se proporciona á poboación, a pesar da omnipresente publicidade dirixida aos menores. O sobrepeso e a obesidade infantil tamén deixaron de mostrar a tendencia alcista que tiñan nos últimos 20 anos. Ese estancamento sucede a nivel global, aínda que non de igual maneira: nas capas sociais desfavorecidas seguiu subindo, como demostrou o último estudo Aladino 2015. E, ademais, os valores seguen estando en niveis inaceptables: España ocupa un sitio destacado en Europa en termos de obesidade infantil, como se pode observar neste recente estudo. Una maneira práctica de plantarlle cara a este problema é mellorar os tentempiés que levan os nosos nenos ao colexio. A continuación, explicamos como facelo.

O bocadillo de pan branco con embutido ou fiambre segue omnipresente como “tótem” proteínico, teoricamente inmellorable, e nun chanzo nutricional moi superior ao bolo con chocolate ou o zume. Pero se de verdade queremos mellorar a alimentación dos nenos, debemos considerar ao táper e ao bocadillo de pan integral con vexetais como uns bos aliados para que os nosos fillos teñan a man alimentos máis sans.

É aconsellable, no entanto, pactar previamente cos nosos fillos cal será o contido que irá no táper. Non convén sorprenderlles con algo demasiado novo ou con algo que sabemos que non acaba de gustarlles do todo, porque pode acabar no lixo do colexio. Por iso, una boa idea é decidir a noite anterior que poremos no táper e pedirlle aos nenos que nos axuden a elaborar un plan semanal. Así non haberá sorpresas e evitaremos as présas matinais.

A froita, imprescindible

A froita é a gran esquecida do tentempié matinal, algo que é fácil de constatar en diversos estudos e enquisas; por iso, a nosa primeira opción debe centrarse en colocar una peza enteira, como una nectarina, un plátano, una mazá, una pera, dúas mandarinas ou dúas ciruelas. Estas froitas non requiren de táper nin de preparación algunha.

Paira os nenos máis pequenos, é máis práctico -e limpo- cortar a froita escollida en trocitos paira polos nun táper. Así, ademais, poderemos escoller entre una ampla variedade: laranxa, pera, melón, mazá, sandía, kiwi, fresas e frambuesas, pexego, uvas (peladas, en metades e sen pebidas, paira evitar sustos), piña, mango, arándanos, etc. Resulta moi conveniente engadir un tenedor pequeno sen puntas afiadas paira facilitar a hixiene e evitar que as mans dos nenos queden sucias.

Hai que ter en conta que a froita cortada require una manipulación coidadosa e, tamén, evitar que estea demasiado tempo a temperatura ambiente. Por iso, convén sacala fría da neveira, cortala xusto antes de pola no táper e colocar este recipiente nunha pequena neveira ou bolsa isotérmica paira pola na mochila. Os Centros de Prevención e Control de Enfermidades (CDC) de Estados Unidos dannos máis consellos paira evitar que a bacteria listeria contamine moitos alimentos, como sucedeu este verán, provocando una crise alimentaria.

Sen saírnos da froita, outra opción, cómoda e con menor peso na mochila, é porlles froita desecada como ciruelas, pasas, higos, orejones, etc. Hai que ter en conta que a froita deshidratada ou desecada perdeu case toda a auga, pero conserva as súas propiedades nutritivas e adoitan ser moi ben aceptadas polos nenos pois teñen un sabor máis doce, polo que tampouco é aconsellable abusar delas.

Opcións saudables de todas as cores

Ademais da froita, debemos ser imaxinativos e pensar noutros alimentos saudables que tamén poden ir no táper: tomates tipo cherrys (como as uvas, cortados se o neno é pequeno), zanahorias, pementos pequenos e crujientes de cores rechamantes, pepino en rodajas, coliflor, guisantes, champiñones, ovo duro cortado en lonchas ou froitos secos (pero non en menores de cinco anos polo perigo de asfixia ou paso a vías aéreas).

Se preparamos un bocadillo, ademais de facelo con pan integral, estas poden ser algunhas opcións saudables e vistosas:

  • Untar cremas saudables. Por exemplo? Hummus , guacamole, paté de remolacha (cun atractivo colorido que non deixará indiferente aos nenos), paté de berenjena (baba ganoush), paté de escalivada (feito con cebola, pemento e berenjena cociñados), paté de pemento e noces (muhammara), paté de tomates secos ou paté de olivas (o tapenade típico dos franceses).
  • Cremas ou pasta de froitos secos, con ou sen sementes, pero sempre sen azucre: de cacahuete, de améndoas, de avellanas, de noces, de pistachos, de anacardos… É aconsellable facelas en casa cun robot potente de cociña e en bastante cantidade, pois se conservan ben. En Internet poden atoparse todo tipo de receitas paira triunfar con este tipo de preparacións.
  • Pór pemento vermello en tiras, leituga, varias rodajas de tomate e arándanos, noces ou améndoas.
  • Alimentos de orixe animal: sardiñas, salmón ou caballa en trocitos, tortilla, queixo pouco curado e baixo en sal, un filete fino de pechuga de pito ou pavo, etc. Cando empreguemos estes alimentos, convén untar o pan con tomate e engadir unhas follas de leituga ou cóengos para que en todas as inxestas do día haxa elementos vexetais.
  • E se un día queremos facer algo especial, sempre se poden incorporar á mochila unhas galletas ou madalenas caseiras de avena con plátano, receita que nos explica moi ben aquí a dietista-nutricionista Rebeca Pastor.

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións