Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Comida rápida: novos prexuízos para a saúde

Facer comidas rápidas tres ou máis veces por semana pode causar asma, rinoconjuntivitis e eccema en nenos e adolescentes

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Martes, 05deFebreirode2013
img_hamburguesa fritas listp

A comida rápida pode causar asma, rinoconjuntivitis (ollos irritados e llorosos) e eccema. A alimentación inflúe en gran medida no desenvolvemento destas condicións, que van en aumento entre os nenos e adolescentes dos países occidentais. O consumo de comida rápida cunha frecuencia de varias veces por semana sospéitase como un hábito pernicioso en tanto que aumenta o risco de sufrir estas doenzas. Ao mesmo tempo, un baixo consumo de froita fresca súmase para o efecto negativo, pois limita o achegue dietético de nutrientes protectores como certas vitaminas e antioxidantes. A continuación explícase a relación entre a comida rápida e estes problemas de saúde e proponse ideas caseiras para transformar a comida rápida en comida sa.

Img hamburguesa fritas
Imaxe: Joshua Rappeneker

Comida rápida e problemas de saúde: sospeitosa relación causa-efecto

Algúns alimentos poden aumentar ou diminuír o risco de desenvolver asma, rinoconjuntivitis e eccema, segundo afirman os investigadores do Estudo Internacional de Asma e Alerxias na Infancia (ISAAC), que dirixe o Departamento de Pediatría da Universidade de Auckland, en Nova Zelandia.

Neste estudo, na súa fase 3, explorouse o impacto da inxesta de alimentos por medio da análise da frecuencia de consumo e a prevalencia dos síntomas. Para iso contouse coa participación de máis de 500.000 nenos (6-7 anos) e adolescentes (13-14 anos) de 50 países diferentes -entre eles, España- e coordinouse o seguimento desde distintos centros de investigación e de saúde pública.

Tanto para nenos como para adolescentes, constatouse que o consumo de froitas tres ou máis veces por semana tiña un efecto protector na asma grave. En contrapartida, estableceuse un vínculo entre o consumo de comida rápida tres ou máis veces por semana e o aumento do risco de asma grave (39% máis de risco entre adolescentes, e un 27% risco superior entre os nenos de 6-7 anos) de eccema e de rinoconjuntivitis severa. En opinión dos investigadores, se a relación entre a comida rápida e a prevalencia de síntomas de asma, rinoconjuntivitis e eccema é causal, os resultados terán unha gran relevancia para a saúde pública, dado o crecente consumo de comida rápida entre nenos e adolescentes.

Como transformar a comida rápida en comida sa

A composición de certos pratos de comida rápida (rica en graxas, graxas saturadas, graxas trans, sodio e azucres) deprime o sistema inmune, o que fai máis propenso ao organismo a desenvolver trastornos e infeccións. A isto súmase que o consumo de comida rápida despraza a inxesta de alimentos protectores como as froitas, cuxos nutrientes (vitamina C, vitamina A, antioxidantes) demostraron previr devanditos trastornos e aumentar as defensas.

O asunto cambia cando se identifican aqueles pratos de comida rápida máis gustosos para os nenos e se adecuan con receitas caseiras ata convertelos nunha receita sa máis do menú semanal. A selección de alimentos naturais, integrais e na medida do posible de cultivo ecolóxico, traslada á mesa uns pratos suculentos, con sabores auténticos e libres de colorantes, conservantes, potenciadores do sabor ou outros tantos aditivos que conforman moitos pratos de comida rápida.

  • As salsas e os condimentos.

    • O ketchup é un dos condimentos que máis gustan aos nenos. A elaboración caseira desta salsa permite modular o gusto doce ao xogar coa cantidade de azucre engadido, e convértea nun condimento antioxidante dada a elevada cantidade de tomate utilizada para a súa confección.
    • Unha maionesa máis lixeira e sa é a que se elabora con leite desnatada en lugar de con ovo. Aínda así, os condimentos típicos da comida rápida hanse de reservar para aderezar os pratos en contadas ocasións, pois a educación do gusto polo natural é moi saudable, e os primeiros pasos débense dar no fogar.
  • Hamburguesas de peixe. As hamburguesas son un alimento ben recibido polo público infantil: son gustosas, zumentas, se mastican fácil e pódense comer en bocadillo e coa man. O cambio positivo é sorprender aos pequenos con hamburguesas caseiras de peixe. Neste caso, calquera peixe de tempada (verdel, atún, bonito, bacallau, salmón, anchoas, pescada…) se desmenuza e mestúrase con ajitos, cebola picada, froitos secos, ovo, faragulla de pan, perexil… ao gusto de cada un.
  • Sándwiches ‘delicatessen‘. Moitos fiambres e queixos en porcións ou de untar -tan comúns nestes preparados- representan máis unha suma de aditivos que de ingredientes naturais. A proposta máis sa é a de escoller produtos de máis calidade para o recheo dos sándwiches. Entre eles suxírense: lonchas finas dun bo xamón, salmón afumado, queixo suave, ovos de paspallás… E, como acompañamento, cogomelos e champiñóns, uns pementos, unhas rodajas de tomate da horta, etc. Sóbralas de comida do mediodía ou do día anterior tamén serven de suculento recheo; desde as anchoas rebozadas, a pechuga de pito cortada en lonchas finas (coma se fose fiambre) ou un anaco de tortilla. Un bo pan de molde de cereais ou de sementes tamén dá máis corpo e o resultado é un prato máis gustoso e cun perfil nutricional óptimo.
  • Pizzas, máis aló do xamón e o queixo. Cunha boa masa de pizza, fácil de cociñar en casa, os nenos son os que máis van gozar co seu recheo. Se se fan unhas ‘minipizzas‘, de pequeno tamaño, dáse oportunidade de probar máis variedades. Convén ser previsor para a ocasión e presentar en platitos e boles unha gran diversidade de alimentos para o recheo. Dese modo, os pequenos non se limitarán a escoller os que máis coñecen, o xamón e os queixos. Así, pódelles resultar curioso preparar unha pizza mariñeira, unha de cogomelos variados e xamón, unha máis vexetariana, con ajetes e gambas ou con bonito e queixo fresco. Para que a pizza sexa sa e lixeiro, o ingrediente a limitar será o queixo polo seu alto contido en graxa e sal. É importante explicarlle aos nenos que cun puñadito é suficiente para que ao fundirse mestúrese e se “escurra” entre todos os ingredientes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións