Saltar o menú de navegación e ir ao contido

EROSKI CONSUMER, o diario do consumidor

Buscador

logotipo de fundación

Canles de EROSKI CONSUMER


Estás na seguinte localización: Portada > Alimentación

Este artigo foi traducido por un sistema de tradución automática. Máis información, aquí.

Como aproveitar a pel de froitas e verduras

A pel comestible de froitas e hortalizas concentra en maior medida vitaminas A e C, fibra insoluble e certos antioxidantes como os carotenoides

  • Autor: Por
  • Data de publicación: Mércores, 19deSetembrode2012

No aspecto nutritivo, insístese en aproveitar ao máximo as froitas e as hortalizas, xa que certos nutrientes valiosos dos vexetais concéntranse na pel. Con todo, é habitual pelar unha mazá e tirar a pel ao lixo, unha práctica que se repite coa casca doutras froitas (laranxas, plátanos, pexegos, melones, sandías…) e coas mondas das patacas ou os restos das hortalizas. E é que, en contrapartida, o abuso de fertilizantes e pesticidas acumúlase no exterior das froitas e nas partes externas de hortalizas, un motivo polo que se desperdicia tanta materia prima vexetal para consumo, ou esta non se aprecia en bo estado como para comela. A industria alimentaria ha atopado métodos para sacar o máximo rendemento aos desperdicios vexetais. A continuación explícase que uso pódeselles dar, cales son os nutrientes máis destacados na pel das froitas e como aproveitalos ao máximo en casa.

Img piel manzana art
Imaxe: collectmoments

Como aproveitar ao máximo a pel das froitas e hortalizas en casa

A calor destrúe parte dos nutrientes dos vexetais. Por iso, ademais para comer as froitas con pel, convén tomalas crúas e na data máis próxima á súa recolección, do mesmo xeito que as hortalizas. Con todo, a textura máis dura da pel ou os filamentos molestos dalgunhas hortalizas convidan a pelar as froitas, de modo que se desperdicia parte dos vexetais. Como se poden utilizar ao máximo os vexetais na cociña sen que resulte un inconveniente? Tres ideas de interese:

  1. Licuados, batidos e purés. Na licuadora se trituran as froitas con pel e as hortalizas (ben lavadas, iso si) para facer as mesturas que máis gusten, aínda que é frecuente que queden os restos máis duros. Coa batidora pódese aproveitar mellor todo o alimento e obter un delicioso e fresco batido de froitas de tempada ou un puré de verduras.
  2. Compota de froita batida. A cocción abranda a pel das froitas, pero se aínda resulta desagradable pola súa textura, pódese bater e obter unha compota dunha textura homoxénea e máis nutritiva.
  3. Asado de froitas e verduras. Asar as froitas e as verduras é unha maneira sinxela de abrandar as súas partes máis duras, de modo que se poida comer todo sen que moleste a textura.

Uso industrial das froitas e hortalizas: fonte de antioxidantes e fibra

Os produtos de refugallo procedentes da transformación de froitas e hortalizas son unha fonte potencial de antioxidantes

Un estudo publicado na revista ‘Food Chemistry’, no que participaron científicos españois e alemáns, suxire que os produtos de refugallo procedentes da transformación de froitas e hortalizas son unha fonte potencial de antioxidantes. No traballo analizouse esta capacidade na remolacha, a mazá e as fresas. Tamén se investigaron os residuos da produción industrial do tomate, as alcachofas e os espárragos en conserva, así como os restos da colleita da achicoria, a endibia, o pepino e o brócoli.

Os autores detectaron, en maior ou menor medida, unha concentración moi apreciable de polifenoles antioxidantes en todos os refugallos vexetais. Este achado é unha mostra máis da posibilidade de recuperar grandes cantidades de compostos antioxidantes dos refugallos de froitas e verduras. O seu uso pode ser moi útil na formulación de complementos dietéticos, de alimentos funcionais, e mesmo, para aplicacións cosméticas. Noutra investigación realizada polo Departamento de tecnoloxía alimentaria do Consello de Investigación Científica e Industria de Mysore, en India, sácase partido aos refugallos biolóxicos das plantas bananeras desde unha perspectiva de compostos bioactivos, nutricionais e funcionais para o seu uso en alimentos e bebidas.

A fibra é outro compoñente aproveitable na industria dos refugallos vexetais. Nos espárragos, a parte máis leñosa de talo que se rexeita para consumo humano revelouse como potencial fonte de fibra e estúdase e aplica o seu uso en tecnoloxía alimentaria como aditivo e como ingrediente funcional de produtos enriquecidos en fibra.

Os nutrientes máis destacados na pel das froitas

O consumo de froitas e hortalizas ecolóxicas é unha forma para comer máis natural e de non inxerir tantos restos de pesticidas

É certo que a pel das froitas concentra máis cantidade de vitaminas que o interior?
En realidade, non todas as froitas conteñen máis cantidade de nutrientes na pel que na pulpa, pero esta parte da froita si reúne unha fracción importante da composición nutricional global, en particular, vitaminas, compostos antioxidantes e fibra, sobre todo, insoluble. Esta é, desde a óptica dietética, unha razón máis que suficiente para comer a froita con pel e sacar o máximo partido ás hortalizas. A aposta pola agricultura ecolóxica e polo consumo deste tipo de alimentos é unha forma máis natural para comer e non inxerir tantos restos de pesticidas e demais fitoquímicos empregados na produción agrícola a gran escala.

  • Vitaminas A e C. Na pel comestible das froitas, así como nas follas e zonas máis externas das hortalizas, concéntrase unha parte importante da vitamina C e da vitamina A, ambas as con potente acción antioxidante. Estímase que o contido de vitamina C nas froitas é de tres a cinco veces maior na pel que na pulpa.

  • Fibra insoluble. Este tipo de fibra concéntrase na pel comestible das froitas (mazás, peras, pexegos, ciruelas…) e é moi abundante en hortalizas como alcachofas, espinacas, acelgas, xudías verdes, leituga, cenoria e tomate. É un tipo de fibra que forma coa auga mesturas de baixa viscosidade e que apenas fermentan as bacterias intestinais. Con todo, ao aumentar o birlo fecal, tamén acelera a velocidade de tránsito intestinal, polo que ten un potente efecto laxante.

  • Antioxidantes que colorean a pel. A inxesta de froitas e hortalizas ricas en carotenoides -os compostos colorantes vexetais que tornan a pel de moitas froitas de cores intensas (amarelo, laranxa, avermellado)- asociouse cunha maior coloración da pel humana. No Laboratorio de Percepción da Universidade escocesa de Sant Andrews, comprobaron como despois de seis semanas de inxesta de vexetais ricos en carotenoides, a cor da pel dos participantes caucásicos cambiou cara a unha pel máis sa, máis atractiva e cun ton máis “moreno”, consecuencia da absorción dos carotenoides dos vexetais, segundo explican os investigadores. Diversos estudos mostran como gran parte dos polifenoles, ademais dos carotenoides, concéntranse máis na pel coloreada das froitas que na súa pulpa. Un maior consumo de antioxidantes provenientes dos alimentos é unha defensa natural valiosísima para a prevención contra o envellecemento cutáneo e enfermidades dexenerativas da pel, entre elas, a melanoma.

Compostaxe caseira con froitas e verduras

Img
Imaxe: chamanit

A compostaxe doméstica é unha alternativa ecolóxica e económica para reducir a cantidade de residuos orgánicos que se xeran en casa. Con escaso material e un pouco de coidado, conséguese aprender e coller o hábito de separar os restos orgánicos de froitas e hortalizas para elaborar compost ou abono natural para as plantas.

Un sinxelo manual de instrucións para facer compostaxe doméstico que pode descargarse en Internet ensina aos profanos na materia cales son os restos que se poden aproveitar da cociña, que van máis aló dos desperdicios de froitas e hortalizas. Entre outros refugallos caseiros, inclúense os pousos de café, as bolsas de té, servilletas de papel usado, restos de pan, pizza, pasta e arroz cocidos, galletas, cereais, cascas de froitos secos (excepto as de noz), herbas e especias caducadas, marmelada, xelea ou conservas caducadas, cervexa e viño pasados ou escarvadentes.

RSS. Sigue informado

Pódeche interesar:

Infografía | Fotografías | Investigacións